ماندگارترین سریال های جهان | دانلود دوبله فارسی + زیرنویس | چارخونه

مجله چارخونه » فیلم و سریال » سریال » ماندگارترین سریال های جهان | دانلود دوبله فارسی + زیرنویس | چارخونه
ماندگارترین سریال های جهان | دانلود دوبله فارسی + زیرنویس | چارخونه
ماندگارترین سریال های جهان | دانلود دوبله فارسی + زیرنویس | چارخونه
فهرست محتوا

اگر اهل دیدن سریال باشید قطعا نام‌های زیادی بعد از شنیدن عنوان ماندگارترین سریال های جهان یا بهترین سریال های جهان به ذهنتان خطور می‌کند. اما تعدادی کمی از این سریال‌ها خواهند بود که اسم و داستان‌اش را از ذهن بیرون نخواهید برد. در این مقاله قصد داریم تا ماندگارترین سریال های جهان را تا به امروز تولید شده به شما معرفی کنیم. ممکن است در این لیست بعضی از آن‌ها را دیده باشید یا برایتان ناشناخته باشد اما در هر صورت باید بدانید که سلیقه‌ها در دیدن سریال ها بسیار متفاوت است.

سریال بازی تاج و تخت (Game of thrones)؛ از ماندگارترین سریال های جهان

سریال بازی تاج و تخت (Game of thrones)

اولین مجموعه‌ای که می‌توان در لیست ماندگارترین سریال های جهان قرار داد، game of thrones است. این مجموعه حدود 8 سال از شبکه کابلی HBO پخش گردید و نقدهای مثبت و منفی زیادی را نسبت به خود معطوف کرد. داستان سریال گیم آف ترونز مربوط به قاره‌های خیالی به نام وستروس و اسوس است. 7 قیبله‌ای که پس از مرگ پادشاه‌شان به هر کاری برای رسیدن به پادشاهی دست می‌زنند.

 

سریال برکینگ بد (Breaking bad)؛ از بهترین سریال های جهان

سریال برکینگ بد (Breaking bad)

به جرات سریال برکینگ بد را می‌توان به عنوان یکی از ماندگارترین سریال های جهان که تا به حال ساخته شده نام برد. این سریال شیفتگان به شدت زیادی در جهان دارد. بعضی از آن‌ها تمامی اپیزودها را برای یک یا چندبار دیده‌اند و حتمی تمامی اسپین آف‌های ساخته شده از یکی ماندگارترین سریال های جهان را مو به مو دنبال کردند. داستان سریال breaking bad در مورد استاد دانشگاه در رشته شیمی به نام والتر وایت است که روزگاری را به سختی می‌گذارند که متوجه می‌شود که مبتلا به سرطان ریه شده؛ پس از همین رو سعی می‌کنند والتر به کمک یکی از شاگردان قدیمی‌اش سعی به تولید خالص‌ترین نوع مواد مخدر می‌کند.

 

سریال پیکی بلایندرز (peaky blinders)

سریال پیکی بلایندرز (peaky blinders)

اگر بگوییم بهترین سریال ساخته شده در یک دهه گذشته، بیراه نگفتیم. یکی از ماندگارترین سریال های جهان که تا به امروز ساخته شده peaky blinders است. این سریال محصول کشور انگلستان بوده و بازیگرانی همچون کیلیان مورفی و تام هاردی در پیکی بلایندرز بازی کرده‌اند. داستان سریال نقابداران در مورد خانواده‌ی شلبی‌ها است که از شرط بندی غیر قانونی در محله کوچکی در بیرمنگام انگلستان به قدرت در بریتانیا و حتی آمریکا می‌رسند. تامی شلبی با بازی کیلیان مورفی به عنوان یکی از بهترین کارکترهای نقش اول سریال های انگلیسی شناخته می‌شود. این سریال پیشنهاد ویژه سردبیر برای چارخونه‌ای‌ها خواهد بود.

 

سریال سیتکام جری ساینفلد (Seinfeld)؛ از ماندگارترین سریال های جهان

سریال سیتکام جری ساینفلد (Seinfeld)

اگر اهل دیدن سریال‌های سیتکام باشید قطعا فکر می‌کنید که خنده‌دارترین سیتکام‌های تاریخ سریال دوستان یا آشنایی با مادر باشد اما اینطور نیست. سریال سیتکام جری ساینفلد به نظر بیشتر منتقدان و طرفدارانش به عنوان بهترین سیتکام تاریخ شناخته می‌شود. این سریال اولین سریال sitcom تاریخ نیست اما گامی بزرگی را در این سبک سریال‌ها برداشت. جالب است بدانید که بازیگران سریال سیتکام Seinfeld به قدری پولدار شدند که دیگر نیاز به بازی در فیلم یا سریال دیگری را نداشتند. از دیگر نکات جالب این سریال sitcom نداشتند فیلمنامه بود. به گفته خود جری ساینفلد (شخصیت اصلی داستان)، سریال براساس زندگی روزمره او ساخته شده است. سریال سیتکام ساینفلد در زمان خود رکورد‌های عجیب و غریبی زده که تا به امروز هیچ سریالی حتی به آن‌ها نیز نزدیک نشده. پس سیتکام Seinfeld نیز می‌تواند با قاطعیت در لیست ماندگارترین سریال های جهان قرار گیرد.

 

مینی سریال (Chernobyl)

مینی سریال (Chernobyl)

در میان صدها مینی سریال، بی شک چرنوبیل جز بهترین مینی سریال های جهان شناخته می‌شود. این مینی سریال 5 قسمتی محصول کشور آمریکا و بریتانیا بوده که در سال 2019 ساخته شده است. مینی سریال Chernobyl در همان سال در مراسم امی بالغ بر 10 جایزه را برنده که شاخص‌ترین آن‌ها جایزه بهترین مینی سریال سال و بهترین کارگردانی بود. داستان مینی سریال چرنوبیل درباره اتفاقات پیرامون فاجعه آوریل 1986 میلادی در جمهوری شوروی سابق است. با اینکه سریال چرنوبیل در دسته مینی سریال ها است اما می‌توان آن را در لیست ماندگارترین سریال های جهان جای داد.

 

انیمه دفترچه مرگ (death note)

انیمه دفترچه مرگ (death note)

در جمع ماندگارترین سریال های جهان، قطعا نام چند انیمه هم به چشم می‌خورد که از خاص‌ترین و تراژدیک‌ترین آن‌ها دفترچه مرگ نام دارد. این مورد همین سریال death note همین بس که به قدری نامش در دنیا پیچید که به چندین زبان دوبله شد. انیمه دفترچه مرگ سال 2006 در 37 قسمت پخش شد. داستان یکی از ماندگارترین سریال های جهان درباره دفترچه است که توسط یکی از خدایان مرگ (شینیگامی) به زمین فرستاده می‌شود. این دفترچه توسط یک پسر دبیرستانی به نام لایت یاگامی پیدا شده و پس خواندن قوانین و تست کردن آن متوجه می‌شود که 40 ثانیه پس از نوشت نام هر کسی در دفترچه آن شخص با حمله قلبی می‌میرد. پس او سعی می‌کند تا از این طریق تمامی افراد جنایت کار را به طور ناگهانی بکشد. همین چیز خوب پیش می‌رود تا فردی به نام “ال” وارد ماجرا می‌شود.

 

انیمه حمله به تایتان (attack on titan)

انیمه حمله به تایتان (attack on titan)؛ ماندگارترین سریال های جهان

هر چقد که از استرس و هیجان یکی از ماندگارترین سریال های جهان بگوییم کم گفتیم. انیمه حمله به تایتان با قاطعیت تمام جزو بهترین انیمه های سریالی است که تا به امروز ساخته شده. این انیمه ژاپنی از سال 2013 در حال پخش است و تا به امروز 4 فصل از آن بیرون آمده است. داستان سریال روایت دنیای خیالیست که در یک روز با حمله آدم‌هایی با متراژ 4 تا 50 متر به سمت انسان‌ها حمله می‌کنند. بعد از این حمله نسل انسان در خطر انقراض قرار می‌گیرد و از این رو به فکر ساختن دیوارهایی می‌شود که حدود 300 کیلومتر شعاع دارد. اقتباس‌های انیمه attack on titan از جامعه یکی از دلایل محبوبیت این سریال در بین بهترین انیمه‌های جهان است.

 

انیمه ریک و مورتی (Rick & Morty)

انیمه ریک و مورتی (Rick & Morty) از ماندگارترین سریال های تاریخ

اولین مولفه‌ای که انیمیشن ریک و مورتی را به عنوان یکی از ماندگارترین سریال های جهان تبدیل کرده، داستان خاص، پویا و خنده‌دارش است. شما در سرتاسر این انیمه از کارها و مکالمات بین دو کارکتر اصلی قهقهه خواهید زد. داستان سریال Rick & Morty مربوط روابط یک پدربزرگ دانشمند و دائم الخمری (ریک) است که با نوه خود (مورتی) دارد. هر چیزی در دنیای ریک و مورتی امکان دارد اتفاق بیافتد. هرج و مرج در روند این سریال بیداد می‌کند و همین موضوع یکی از دلایلی است که این انیمه را به یکی از خنده‌دار ترین سریال‌های تاریخ تبدیل کرده است.

 

در اینجا به پایان بخش اول مقاله ماندگارترین سریال های جهان رسیدیم. در آینده‌ی نچندان دور قسمت‌های بعدی این مقاله از مجله چارخونه منتشر خواهد شد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جدیدترین فیلم و سریال ها سینما به اینستاگرام چارخونه مراجعه کنید.

https://mag.charkhoneh.com/13814
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *