بهترین سرویس های استریم | مقاله اختصاصی برای تمام گیمرها

مجله چارخونه » فناوری » استارتاپ و نوآوری » بهترین سرویس های استریم | مقاله اختصاصی برای تمام گیمرها
بهترین سرویس های استریم | مقاله اختصاصی برای تمام گیمرها
بهترین سرویس های استریم | مقاله اختصاصی برای تمام گیمرها
فهرست محتوا

یکی از داغ‌ترین موضوعاتی که به دنیای گیمرها اضافه شده، استریم کردن بازی‌های خودشان است. این کار یکی از بهترین روش های درآمدزایی برای گیمرها نیز محسوب می‌شود. پلتفرم های مختلفی نیز این امکان را برای گیمرها فراهم کردن که ویدیوهای خود را در آنجا آپلود کنند. همه‌ی این پلتفرم ها مزایا و معایبی دارند اما ما در این مقاله قصد داریم تا بهترین سرویس های استریم فعال جهان را به شما معرفی کنیم.

گام اول؛ استریم چیست؟

ساده‌ترین مفهومی که استریم می‌توان معرفی کرد؛ پخش زنده است. این یعنی قابلیت اشتراک گذاری فایل‌های چند رسانه‌ای به کاربرها در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون نیاز به دانلود و ذخیر فایل. شما در این فناوری می‌توانید به صورت زنده و برخط تمامی ویدیوها یا فایل‌های چند رسانه‌ای را در لحظه مشاهده کنید.

 

تاریخ پیدایش پلتفرم های استریم

برای اولین بار سیستم استریمینگ در سال 2010 به صورت جهانی عرضه شد. این فناوری به سرعت رونق گرفت و تنها بعد از یک سال برای اولین بار پلتفرم مخصوص گیمرها تحت عنوان توییچ به وجود آمد. از آن سال به حال خیلی از نرم افزارهای چند رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی از این سرویس استفاده کرده‌اند.

 

بهترین سرویس های استریم؛ توییچ ثابت قدم در دنیای گیم

بهترین سرویس های استریم؛ توییچ ثابت قدم در دنیای گیم

همانطور که بالا گفتیم پلتفرم توییچ (Twitch) به عنوان اولین سیستم پخش زنده تخصصی برای گیمرها به بازار آمد. این پلتفرم استریم به قدری در جهان محبوب شد که تمامی گیمرها از سراسر دنیا را به خود جذب کرد. توییچ در حال حاضر بیش از 3 میلیون نفر استریم دارد و روزانه حدود 15 میلیون بازدید از ویدیو در آن صورت می‌گیرد. البته لازم به ذکر است بدانید که درآمدزایی در ایران برای گیمرها در پلتفرم Twitch کمی سخت بوده، چرا که علاوه بر فیلترینگ، گاها توسط پلتفرم توییچ تحریم می‌شویم.

 

یوتیوب گیمینگ؛ پروژه شکست خورده گوگل؟

اگر اهل استریم دیدن یا کردن بازی‌ها باشید قطعا نام youtube gaming به گوشتان خورده است. در سال 2015 گوگل تصمیم به ایجاد چالشی برای خود و سرویس توییچ گرفت. این شرکت که نمی‌خواست از قافله گیمرها عقب نماند، از دل یوتیوب پلتفرم اختصاصی youtube gaming را طراحی و عرضه کرد. البته که تلاش این شرکت بعد از حدودا 3 سال شکست خورد و تصمیم به منحل کردن این بخش جدا کرد. در حال حاضر سرویس استریمینگ برای گیمیرها در یوتیوب به مانند گذشته در یکی از بخش‌ها است. در این پلتفرم نیز امکان درآمد زایی برای ایرانی کمی سخت و تا حدی هم غیر ممکن خواهد بود.

 

پلتفرم میکسر؛ مخصوص تازه کارها

یکی دیگر از بهترین سرویس های استریم که توسط شرکت ماکروسافت توسعه یافته شده؛ پلتفرم میکسر (Mixer) است. این سرویس استریم در بین گیمیرهایی که به تازگی کار استریمینگ را شروع کردند محبوبیت خاصی دارد. کار کردن با سرویس استریم میکسر بسیار راحت است. همین موضوع نیز یکی از دلایل شهرت پلتفرم استریم میکسر محسوب می‌شود. یکی از مزیت‌های این سرویس استریم نسبت به دیگر پلتفرم‌ها، تاخیر در صدا و تصویر است. درآمدزایی در این سرویس استریم نیز مانند دیگر پلتفرم‌های خارجی به دلیل خارج از کشور بودن سرورها با لگ و تاخیر است.

 

پلتفرم فیسبوک گیمینگ؛ متا و یک تصمیم مبهم

یکی از جدیدترین سرویس های استریمینگ در جهان که نتوانست در رقابت با توییچ حتی نزدیک هم شود؛ سرویس استریم Facebook gaming بود. از فعل گذشته استفاده کردیم چرا همین چند وقت پیش با اعلام رسمی شرکت متا تنها بعد از 2 سال، این سرویس اختصاصی گیمینگ استریم راهyoutube gaming را پیش گرفت. شرکت متا به تازگی در پیام درون برنامه‌ای به کاربران خود خبر داد که پلتفرم اختصاصی فیسبوک گیمینگ به مانند پلتفرم یوتیوب گیمینگ، تبدیل به یکی از بخش‌های نرم افزار فیسبوک شده است. بیشتر مخاطبان دلیل این کار شرکت متا را رکود و نبود بودجه کافی نامیدند.

 

آیا می توان به راحتی در ایران گیم استریمینگ انجام داد؟

یکی از سوالاتی که شاید در ذهن تمامی گیمرهایی که تازه وارد این حرفه شده‌اند همین موضوع است. کشور ایران پتانسیل بسیار بالایی از لحاظ گیمرها دارد. البته که به دلایل مختلف بیشتر آن که می‌خواهد به صورت حرفه‌ای در سرویس های استریمینگ خارجی کار کنند؛ مجبور به ترک کشور می‌شوند. بقیه گیمرها نیز برای استریم در پلتفرم‌های خارجی مجبور به پرداخت هزینه‌های گزاف بابت خرید بسته‌های اینترنتی هستند. البته در حال حاضر پلتفرم‌های ایرانی وجود دارند که امکان درآمدزایی بیشتر و راحتی‌تری به شما خواهد داد.

 

سرویس استریم راویتو؛ از ترافیک مصرفی دنبال کنندگان هم پول پارو کنید!

سرویس استریم راویتو؛ از ترافیک مصرفی دنبال کنندگان هم پول پارو کنید!

سرویس استریم راویتو؛ یکی از پلتفرم‌های ایرانی است که به تازگی امکاناتی را برای گیمرهای ایرانی فراهم کرده تا بتوانند به راحتی و بدون دردسر هم به استریم گیم خوب با سرعت بالا بپردازند و هم بتوانند از ترافیک مصرفی دنبال کنندگان خود درآمد کسب کنند. سرویس استریم راویتو در زمینه درآمدزایی برای گیمرهای داخل ایران سریع‌ترین روش‌ها را در نظر گرفته است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت راویتو به نشانی : https://www.raavito.com/ مراجعه کنید.

https://mag.charkhoneh.com/13905
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *