فیلم The Fabelmans | اسپیلبرگ از استیون می سازد | چارخونه

مجله چارخونه » فیلم و سریال » فیلم » فیلم The Fabelmans | اسپیلبرگ از استیون می سازد | چارخونه
فیلم The Fabelmans | اسپیلبرگ از استیون می سازد | چارخونه
اسپلبرگ سریال در حال ساخت سریال ناپلئون ؟ | چارخونه
فهرست محتوا

برای تمام کسانی طرفدار اسپیلبرگ هستند، این چیزی شبیه به یک رویا است. استیون اسپیلبرگ کارگردان پر آوازه آمریکایی که با ساخت فیلم های همچون فهرست شیندلر و نجات سرباز رایان به شهرت رسیده؛ اثر جدیدی را کارگردانی کرده که مستقیما درباره زندگی خودش است. از نکات قابل توجه درباره فیلم فبلمن ها یا  (Fabelmans) نظر مثبت منتقدان و بینندگان نسبت به این فیلم بوده و اکثر آن‌ها اذعان داشتن که فیلم فبلمنز شانس زیادی برای دریافت جایزه اسکار امسال نیز خواهد داشت. پس با ما همراه باشید تا به بررسی فیلم سینمایی The Fabelmans بپردازیم.

همه چیز با اسپیلبرگ؛ از فیلمنامه نویسی تا کارگردانی

اسپیلبرگ در فیلم فبلمنز به تنهایی هم کارگردان و هم تهیه کننده است

یکی از نکات قابل توجه در فیلم فبلمن ها، هنرمندی اسپیلبرگ است. او در این فیلم به طور همزمان کارگردان، فیلنامه نویس و تهیه کننده بوده و همین باعث شده تا فیلم The Fabelmans به عنوان شخصی‌ترین اثر Steven Spielberg شناخته می‌شود. البته که در امر نوشتن فیلمنامه خواهر اسپیلبرگ و تونی کوشنر به او کمک شایانی کرده‌اند.

 

سوال اصلی نویسنده مقاله؛ چرا اسپیلبرگ با نام سامی فبلمن شناخته می شود؟

یکی از نکات جالبی خود من به شخصه برام سوال بود، نام خانواده فبلمن ها بود. داستان درباره استیون اسپیلبرگ است اما عنوان اصلی فیلم با نام فبلمنز (The Fabelmans) شناخته می‌شود. البته با کمی تحقیق متوجه شدم که Steven به دلیلی شخصی نام های کارکترها را تغییر داده است. به اینگونه فیلم‌ها نیمه بیوگرافی یا semi autobiographical گفته می‌شود.

 

روایت فیلم فبلمن ها چیست؟

سکانسی از فیلم The Fablemans

فیلم در سال 1952 در خیابان های نیوجرسی آغاز می شود، زمانی که پسر جوانی به نام سام برای اولین بار تماشای فیلم سینمایی خود را تجربه می کند. سام جوان با همراهی والدینش، برت و میتزی، برای نشستن در یک اتاق بزرگ و تاریک و دیدن سایه‌های بلند آدم‌ها هیجان‌زده‌تر به نظر نمی‌رسد، زیرا این ایده‌ای است که او از تجربه‌هایی که از آن شنیده به دست آورده است. والدینش. برت و میتزی با پسر صحبت می‌کنند تا ذهنش را از هر ترسی پاک کند و با هم برای تماشای «بزرگ‌ترین نمایش روی زمین» وارد می‌شوند.

 

ویترین بازیگران فیلم The Fabelmans با دیوید لینچ پر شده است

یکی از چیزهایی که باعث جذابیت دو چندان فیلم فبلمنز می‌شود؛ بازی کارگردان محبوب و سازنده فیلم بی نظیر مرد فیل نما (The Elephant Man)، یعنی دیوید لینچ است. البته نقشی هم که او بازی می‌کند بی دلیل در جذاب‌تر شدن این فیلم نیست. دیوید لینچ در فیلم فبلمن‌ها در نقش جان فورد افسانه‌ای (اسطوره کارگردانی جهان و کارگردان محبوب اسپیلبرگ) بازی می‌کند. گفتنی است که طبق نظر بینندگان و منتقدین، او به خوبی در نقش John Ford فقید ظاهر شده است.

 

چند فیلم که باید استیون اسپیلبرگ ببینیم

فهرست شیندلر (Schindler’s List) 1993

  • فهرست شیندلر (Schindler’s List) 1993
  • نجات سرباز رایان (Saving Private Rayan) 1998
  • اگه میتونی منو بگیر (Catch Me If You Can) 2002
  • ترمینال (The Terminal) 2004

 

دانلود جدیدترین فیلم های سینمایی از چارخونه

شما می‌توانید جدیدترین فیلم های سینمایی و سریال های بروز را از وبسایت چارخونه دانلود کرده و به صورت آنلاین تماشا کنید. بهتر است بدانید اگر اینترنت ایرانسل برای دیدن فیلم ها و سریال ها استفاده کنید، نیاز به پرداخت هزینه ندارید و تنها حجم اینترنت شما طبق تعرفه‌ها محاسبه خواهید شد.

 

ممنونیم که تا پایان مقاله معرفی فیلم سینمایی فبلمن ها (The Fabelmans) با ما همراه بودید. ما در این مقاله سعی کردیم تا بدون اسپویل کردن، این فیلم جدید را که درباره زندگی استیون اسپیلبرگ است به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید در صورت تمایل برای به مقاله‌های دیگر چارخونه نیز سری بزنید. همچنین با دنبال کردن صفحه اینستاگرام ما می‌توانید از جدیدترین حواشی بازیگران هالیوودی و ایرانی باخبر شوید.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *