انقلاب مالی با چاشنی تکنولوژی، بازیکنان سنتی را تهدید می‌کند

مجله چارخونه » خبر » انقلاب مالی با چاشنی تکنولوژی، بازیکنان سنتی را تهدید می‌کند
انقلاب مالی با چاشنی تکنولوژی، بازیکنان سنتی را تهدید می‌کند
انقلاب مالی بدون فناوری، بازیکنان سنتی را تهدید می کند
فهرست محتوا

علی ناصر، مدیر ارشد امور مالی در اپراتور جاز پاکستان اعلام کرد که موج نوآوری در خدمات مالی، دارای پتانسیل بسیار خوبی است تا سیستم فعلی را کنار بگذارد و بازیکنان سنتی را به طور فزاینده، برای تطبیق فن آوری‌های جدید تحت فشار قرار دهد. به گفته وی، فناوری آنچنان انقلاب مالی ایجاد کرده که افراد و شرکت‌هایی که در این حوزه به شیوه‌های سنتی فعالیت می‌کنند را در معرض خطر قرار داده است.

به گفته وی، این چالش‌ها باعث خواهد شد که صنایع به زودی از فناوری‌های جدید استفاده کنند. برای اطلاع از نظرات این کارشناس امور مالی در مجله چارخونه با ما همراه باشید.

تمام صنایع به ویژه بخش خدمات، با فشار بی‌سابقه‌ای از سمت مشتریان پیشرفته تکنولوژیک و ورودی‌های جدید بازار مواجه هستند و تغییر در خدمات مالی، که ناصر از آن به عنوان “صنعت سنتی و مرکزی در اقتصاد ” یاد می‌کند، بانک‌های با سابقه، شرکت‌های بیمه و شرکت‌های مدیریت ثروت را تهدید می‌کند.

انقلاب مالی با چاشنی تکنولوژی، بازیکنان سنتی را تهدید می کند

فین‌تک‌ها به سرعت نور بازارها را قبضه می‌کنند

از نظر ناصر، انقلاب در خدمات مالی دیجیتال ناگهانی خواهد بود و همانطور که قبلا متوجه شده‌ایم فین‌تک‌ها در مقایسه با صنعت سنتی، بازار را با سرعت بسیار بیشتری تصاحب می‌کنند و بانکداری الکترونیک هم رشد چشمگیری خواهد داشت.

ناصر که دیدگاهی بلندمدت به این موضوع دارد می‌گوید:‌ پیشرفت‌های تکنولوژی و تکامل انتظارات مشتری، فرصت‌های بزرگ برای نوآوری را فراهم می‌کند. سیستم‌های زنجیره بلوکی، مانند تکنولوژی بلاکچین و سیستم‌های پرداخت تلفن همراه راه‌های جدیدی برای رشد کسب و کار ارائه می‌کنند.

Blockchain می‌تواند یک رکورد کامل مالکیت ایجاد کند و انتقال اوراق بهادار و پول نقد را به صورت یکپارچه انجام دهد. این پتانسیل برای بهبود بهره‌وری در خدمات مالی، تنظیم کنندگان را قادر می سازد تا معاملات مشکوک را در زمان واقعی ردیابی کنند و در نهایت با اطمینان از اینکه پرداخت‌ها شفاف، سریع و ارزان‌تر هستند از آنها بهره برد.

چالش‌های اصلی

ناصر در پاکستان، جایی که جاز به عنوان یکی از بزرگترین ارائه دهندگان کیف پول الکترونیکی عمل می‌کند، گفت که بی‌سوادی یکی از بزرگترین چالش‌ها برای پذیرش پرداخت دیجیتالی و یا بانکداری الکترونیک با کمک تلفن همراه است. به گفته وی، آموزش مشتریان در مورد نحوه استفاده و بهره‌مندی از مزایای پرداخت با تلفن همراه یک روند دشوار است و این نگرانی‌های امنیتی و زیان‌های مالی نیز بیشتر مردم را از استفاده از روش‌های پرداخت الکترونیکی دور نگه می‌دارد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *