ایرسل یک قدم به ورشکستگی نزدیک‌تر می‌شود

مجله چارخونه » خبر » ایرسل یک قدم به ورشکستگی نزدیک‌تر می‌شود
ایرسل یک قدم به ورشکستگی نزدیک‌تر می‌شود
اپراتور تلفن همراه هند-ایرسل
فهرست محتوا

اپراتور تلفن همراه هند به تازگی نگاه خبرگزاری‌های معروف جهانی را به سوی خود معطوف ساخته است. ایرسل اپراتور تلفن همراه هند به تازگی با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند. بر اساس گزارش‌های خبرگزاری‌های معتبر، این اپراتور هندی که همچنان در حال فروش دارایی‌های خود برای جبران خسارات وارد آمده است، به شدت رو به انحلال است. این در حالیست که بانک‌ها و موسسات مالی نیز از پرداخت وام برای جلوگیری از انهدام این شرکت و بازپرداخت بدی‌های معوقه سر باز زده‌اند.

در ادامه این مطلب از مجله چارخونه همراه ما باشید تا از مشکلات اپراتور تلفن همراه هند بیشتر مطلع شوید.

 اپراتور تلفن همراه هند

ایرسل اپراتور تلفن همراه هند که مالکیت آن متعلق به یک شرکت مالزیایی به نام ماکسیس است در ماه مارس پس از ناتوانی در حل اختلافات با طلبکاران خود و عدم توانایی در بازپرداخت بدهی‌های معوقه و رو به رشد خود به سوی ورشکستگی رفت. اگرچه این شرکت تاکنون موفق به حل نیمی از مشکلات فجیع خود شده است، اما هنوز نگرانی‌های فراوانی در این خصوص به چشم می‌خورد. بر اساس گزارشاتی که از نشریه‌های معتبر در دست است مجموع بدهی‌های این شرکت بالغ بر هفت میلیارد و سیصد میلیون دلار است که بخش عمده آن مربوط به بانک‌ها و موسسات مالی است.

در نشستی که چندی پیش میان ایرسل و این موسسات مالی صورت پذیرفت بسیاری از مشکلات کمپانی نه تنها حل نشده باقی ماند بلکه افزایش هم یافت. موسسات مالی که وام‌های کلانی به ایرسل پرداخت کرده بودند پیشنهاد فروش اپراتور فیبر نوری برای پرداخت حقوق معوقه کارمندان این شرکت که از ماه آوریل پرداخت نشده است را رد کردند. این موسسات مالی که در واقع طلبکاران اصلی ایرسل هستند عبارتند از : بانک دولتی هند، بانک بانکو و بانک ملی پنجاب.

آیا ایرسل ورشکسته می‌شود؟

یکی از خبرنگاران بی بی سی که در این جلسه حضور داشته است می‌گوید وضعیت بسیار اسف بار است چرا که تنها چند روز تا پایان موعد قانونی ایرسل وجود دارد و هنوز هیچ اثری از فروش دارایی‌های شرکت به چشم نمی‌خورد. این خبرنگار همچنین می‌گوید اگر در خصوص برنامه‌های سودآوری مالی اقدامات لازم و کافی انجام شود سوالات بیشتری در اذهان نقش می‌بندد. روند پروسه قانونی و قطعی در خصوص اعلام ورشکستگی ایرسل در کل 180 روز زمان می‌برد که تا کنون بیش از نیمی از آن سپری شده‌است.

اگرچه این زمان می‌تواند تا 90 روز دیگر نیز تمدید شود اما پس از پایان این موعد اگر هنوز مشکلات کمپانی حل نشده باشند به صورت رسمی ورشکسته اعلام خواهد شد. همچنین دادگاه در خصوص تامین حمایت از ورشکستگی ایرسل اعلام کرده است تمام دارایی‌های این کسب و کار اعم از برج‌ها، طیف‌های نوری و … می‌توانند برای جلوگیری از انحلال این شرکت استفاده شوند. اکنون باید دید آیا ایرسل می‌تواند در این اندک زمان باقی مانده بر مشکلات مالی خود فائق آید یا خیر؟

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *