چی بخورم؟ چی‌کار کنم؟ کی کجاست؟

مجله چارخونه » برنامه‌ » چی بخورم؟ چی‌کار کنم؟ کی کجاست؟
چی بخورم؟ چی‌کار کنم؟ کی کجاست؟
دانلود رایگان کی کجاست؟
فهرست محتوا

گسترش روز به روز شهرهای بزرگ مثل تهران باعث شده ساکنین این شهرها در پیدا کردن مکانی متفاوت برای خرید یا حتی گذران وقت دچار سردرگمی می‌شوند، چه برسد به مسافرینی که به این شهرها سفر می‌کنند. اما با پیشرفت تکنولوژی هیچ بهانه‌ای برای پیدا نکردن مکان‌های مختلف در شهر وجود ندارد. چراکه با دانلود رایگان کی کجاست؟ می‌توانید هر آنچه که نیاز دارید را در اطراف خود پیدا کنید. از رستوران و فست‌فود گرفته تا مکان‌های تفریحی و دیدنی. در این قسمت به بررسی برنامه کی‌کجاس پرداخته و با هم نقاط ضعف و قوت آن را خواهیم دید. پس در ادامه با مجله چارخونه همراه شوید.

 طراحی و محیط کاربری کی کجاست؟

طراحی نرم‌افزار با توجه به کراس پلتفرم بودن آن از اصول طراحی نرم‌افزارهای آی‌فون بهره می‌برد. منوهای اصلی در پایین صفحه بوده و بالای قسمت خانه، بخش‌های جستجو، گزینه اضافه کردن اطلاعت به کی‌کجاست، پروفایل و سایر بخش‌ها قرار گرفته که در بخش سایر، تنظیمات و درباره سازنده گنجانده شده است.

صفحه اصلی با توجه به بزرگ بودن گوشی‌های امروزی اندرویدی بهتر بود بهینه‌سازی شود و از رنگ‌های زنده و روشن‌تری استفاده شود. زیرا در نگاه اول اطلاعات چندانی به کاربر منتقل نشده و نیاز به اسکرول کردن صفحه برای نمایش اطلاعات بیشتر دارد.

همینطور در صفحه خانه، آخرین تغییرات توسط کاربران را مشاهده می‌کنید که مشابه استاتوس بار فیسبوک است، با این تفاوت که تمام افراد در آن حضور دارند. در اینجا دوست داشتیم کاربران با دوستان خود در ارتباط بوده و فعالیت‌های دوستان خود را به جای همه کاربران ببینند.

 

چی بخورم؟ چی‌کار کنم؟

این دو سؤال عناوین تب‌های صفحه اصلی هستند، این نرم‌افزار به شما پیشنهاد رستوران، کافه، فست فود و انواع مکان‌هایی که مواد خوراکی و غذا می‌فروشند را می‌دهد. همینطور فعالیت‌های جالب و مفرح را در لیست پیشنهادات خود قرار داده و به کاربر نشان می‌دهد. این قابلیت برای کاربرانی مثل من که همیشه در شک و دودلی هستند، پیشنهادهای جذاب و غیر قابل رد کردن دارد و کار انتخاب را آسان‌تر می‌کند.

البته این پیشنهادها به لیست کوتاه شده محدود نشده و می‌توانید با لمس موارد بیشتر فیلترهایی مثل موقعیت مکانی یا مکان‌هایی که قبلتر در آن‌ها بوده‌اید را انتخاب کنید. همینطور زبانه جدیدترین‌ها، مکان‌های ثبت شده جدید را به شما فارغ از محل ثبت نشان می‌دهد.

 

هرآنچه بخواهید، پیدا می‌شود

بخش جستجوی این نرم‌افزار منتظر کاربرانی است که مکانی خاص یا سرویسی را مد نظر دارند. برای مثال زمانی که عبارت رستوران یا پارک را جستجو کنیم به صورت خودکار براساس موقعیت جغرافیایی نزدیک‌ترین مکان‌ها را پیشنهاد می‌کند. بنابراین دفعه بعدی برای یافتن پمپ بنزین نیازی به پرسیدن از مغازه و عابرین ندارید، کافی است از کی‌کجاس نزدیک‌ترین پمپ بنزین را پیدا کنید.

صفحه هر مکان، مشابه و بیشتر از گوگل مپ

هر مکانی که در کی‌کجاس ذخیره می‌شود، با عکس و کامنت‌های کاربران تبدیل به یک صفحه مانند گوگل مپ می‌شود. اما فرق بزرگ این برنامه با سرویس گوگل مپ، رفع نیاز کاربران برای رسیدن به آن مکان است. گزینه‌های تماس تلفنی، درخواست خودرو و مسیریابی تا اینجا نشان دهنده اهمیت نیاز کاربران برای سازنده نرم‌افزار را نشان می‌دهد. همین‌طور در قسمت پایینی نقشه، امکان پیدا کردن نزدیک‌ترین ایستگاه مترو و اتوبوس برای کاربران فراهم است که این موضوع نشان از اهیمت حمل و نقل عمومی برای سازنده دارد. اگرهم قصد رفتن با ماشین شخصی را دارید، گزینه‌های پارکینگ عمومی و پمپ بنزین برای شما در قسمت پایینی گنجانده شده است. همینطور گزینه مسیریابی با ویز نیز سازگار است.

 

نقشه، پاشنه آشیل برنامه‌های مکان محور ایرانی

پس از تحریم API های نقشه توسط گوگل برای برنامه‌های ایرانی، مهاجرت به سمت سرویس‌های ملی نقشه زیاد شد. در حال حاضر نقشه‌های سیدار مورد استفاده کی‌کجاس و سرویس‌هایی همچون اسنپ و الوپیک است. با وجود قابل قبول بودن کیفیت و سرعت بارگزاری و دقت نقشه، سیدار هنوز با نقشه گوگل فاصله زیادی دارد و خود این مسئله باعث شده تا پاشنه آشیلی ناخواسته برای استفاده کننده‌گان از این سیستم به وجود آید. هرچند که طبق ادعای سیدار نقشه برای بارگزاری روان و بهبودیافته است اما در عمل همیشه گوگل مپ سرعت بیشتری را نشان داده است. امیدواریم که سیدار با بهبود بیشتر نقشه‌های خود، بتواند از فرصت پیش آمده استفاده کرده و وضعیت را به نفع خود برگرداند.

 

کاربر محور بودن، دلیل ایجاد گزینه افزودن

گزینه افزودن به کی‌کجاس به کاربران امکاناتی را مشابه Google Places می‌دهد که شامل افزودن مکان، افزودن عکس، نظر و اعلام حضور است. در کی کجاس، هرچه تعداد اعلام حضور در مکانی بیشتر شود، آن مکان در سطح بالاتری قرار گرفته و به پیشنهاد سیستم به کاربران تبدیل می‌شود. بیشتر اطلاعات این برنامه از طریق کاربران جمع‌آوری شده و تا کنون بیش از 223 هزار مکان توسط کاربران ذخیره و به ثبت رسیده است.

کی‌کجاس یکی از سرویس‌هایی است که زندگی شهری را نتنها ساده‌تر بلکه لذت بخش‌تر کرده است، کاربران با استفاده از این برنامه دیگر نیازی به پرسیدن و جستجو برای مکان‌های مختلف نداشته و به سادگی با چند لمس ساده به محل مورد نظرشان هدایت می‌شوند.

برای نصب و دانلود رایگان کی کجاست؟ روی تصویر زیر کلیک یا آن‌را لمس کنید

 همچنین می‌توانید کیو‌آر‌کد زیر را با گوشی خود اسکن کنید

https://mag.charkhoneh.com/2005
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *