آیا نوت 9، سلطان جدید دنیای بازی موبایلی است؟

مجله چارخونه » خبر » دنیای گوشی » آیا نوت 9، سلطان جدید دنیای بازی موبایلی است؟
آیا نوت 9، سلطان جدید دنیای بازی موبایلی است؟
فهرست محتوا

پرچمدار جدید سامسونگ با سرعت، قدرت و عملکرد فوق‌العاده‌اش شناخته می‌شود. برای استفاده بهتر کاربران از این قدرت، شرکت سامسونگ قابلیت‌های جدیدی را در بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گلکسی نوت 9 خود اضافه کرده است که نه تنها عملکرد خود گوشی بلکه دنیای بازی‌های موبایلی را هم به سطحی جدید ارتقا می‌دهد.

به گزارش مجله چارخونه، در دنیای بازی سرعت و دقت حرف اول را می‌زند. یک وقفه کوتاه در عملکرد گوشی مثل اختلال در FPS (یا همان تعداد فریم‌های نمایش داده شده در ثانیه) می‌تواند به کشته شدن شخصیت شما در بازی منجر شود. به همین دلیل دوستداران بازی‌های موبایلی همیشه دقت می‌کنند که دستگاهی با پیشرفته‌ترین سخت‌افزار و نرم‌افزار موجود را خریداری کنند.

در ادامه نگاهی داریم به فناوری‌های جدیدی که شرکت سامسونگ در گلکسی نوت 9 خود از آنها استفاده کرده تا بازی با موبایل را بیش از پیش جذاب و راحت کند.

عملکردی روان و پایدار

در خیلی از بازی‌های موبایلی امروز، شما وارد دنیایی بزرگ و باز می‌شوید که جذابیت بازی را دو چندان می‌کند اما فشار زیادی هم روی پردازنده گوشی وارد می‌کند. وقتی در اوج مبارزه با شخصیت‌های بازی هستید یا تنها چند لحظه با رسیدن به رکورد جدیدی فاصله دارید، بدترین اتفاق ممکن این است که فشار زیاد روی پردازنده باعث اختلال در نرخ فریم شده و در نتیجه تمرکز شما به هم بریزد یا متوجه حمله دشمن نشوید.

از آنجا که عملکرد پردازنده‌های اصلی و گرافیک گوشی تاثیر زیادی روی تجربه شما از دنیای بازی دارد، شرکت سامسونگ اکنون گوشی گلکسی نوت 9 خود را مجهز به یک پردازنده ۱۰ نانومتری پیشرفته کرده است که به راحتی بازی‌هایی با گرافیک سنگین را اجرا می‌کند. این پردازنده عملکرد پردازنده اصلی و گرافیک گوشی را در مقایسه با گلکسی نوت 8 به ترتیب ۳۳ و ۲۳ درصد تقویت کرده است و به این ترتیب دوستداران بازی می‌توانند همه تمرکز خود را روی برنده شدن بازی‌شان قرار دهند.

گوشی گلکسی نوت 9 همچنین مجهز به یک الگوریتم تنظیم عملکرد مبتنی بر هوش مصنوعی است که بصورت منظم بر دمای دستگاه و عملکرد آن نظارت کرده و به این ترتیب میزان پایداری FPS را در هنگام بازی تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهد. این گوشی با اتکا به فناوری‌های یادگیری ماشین می‌تواند تغییر دمای گوشی را حتی قبل از رخ دادن، پیش بینی کرده و مطابق با آن عملکرد پردازنده را تنظیم کند، به این ترتیب مانع هرگونه اختلال در مقدار FPS شود. این قابلیت باعث روان‌تر شدن بازی و رسیدن به یک تجربه لذتبخش از بازی‌های با گرافیک سنگین مانند Fortnite می‌شود.

بهترین عملکرد بدون افزایش دما

انجام بازی‌های با گرافیک سنگین برای مدت طولانی می‌تواند فشار زیادی به پردازنده و گرافیک گوشی بیاورد. برای آنکه گلکسی نوت 9 بتواند برای مدت طولانی بازی‌های موردعلاقه شما را اجرا کند، نیاز به یک سیستم خنک‌کننده جدید داشت که سریعتر و کارآمدتر از مدل‌های قدیمی باشد.

سیستم جدید خنک‌کننده آب و کربن در گلکسی نوت 9 باعث می‌شود این گوشی حتی در زمان فعالیت‌های سنگین هم بسیار خنک کار کند. این سیستم که اولین بار در گوشی S7 از آن استفاده شد، مانند رادیاتور با کمک آب، سیستم را خنک می‌کند. آب با جذب گرمای دستگاه تبدیل به بخار می‌شود، سپس در لوله‌های باریکی حرکت کرده، دوباره خنک و تبدیل به آب می‌شود و این چرخه ادامه دارد.

در گلکسی نوت 9 این سیستم با اضافه شدن یک لوله گرما یا «توزیع کننده حرارتی» تقویت شده است. این لوله در مقایسه با نوت 8 تا سه برابر بزرگتر است و لذا بصورت کارآمدتر گرما را دفع می‌کند. یکی دیگر از تغییرات ایجاد شده افزایش میزان آب موجود در سیستم است تا جذب حرارت سریع‌تر انجام شود. از طرفی فیبر کربن TIM (مواد رابط حرارتی) می‌تواند گرما را از پردازنده تا توزیع‌کننده حرارتی با سرعتی تا ۳.۵ برابر بیشتر از نسخه قبلی، هدایت کنند.

این نوآوری‌ها در کنار یکدیگر امکان فعالیت روان و اجرای بدون مشکل بازی را در گلکسی نوت 9 فراهم می‌کند و این یعنی شما می‌توانید در هر زمانی و تا هر مدتی که بخواهید بازی مورد علاقه‌تان را انجام دهید.

کنترل بیشتر روی بازی

وقتی در حال بازی هستیم، زنگ خوردن گوشی یا ظاهر شدن نوتیفیکیشن روی صفحه بسیار آزاردهنده است. حالا گیم لانچر (Game Launcher) سامسونگ به عنوان مرکز هدایت بازی‌های شما، این مشکل را حل کرده است. مجموعه قابلیت‌های جدید گیم لانچر به شما امکان می‌دهد نوع نوتیفیکیشن‌های روی صفحه یا زنگ خوردن گوشی را کنترل کنید و البته با استفاده از امکان گرفتن اسکرین شات یا ذخیره ویدیو، رکوردهای جدیدتان در بازی را با دیگران به اشتراک بگذارید.

در نسخه جدید گیم لانچر در گلکسی نوت 9 شما می توانید مواردی مانند نرخ فریم، رزولوشن و مصرف باتری را برای هر کدام از بازی‌ها بصورت جداگانه تنظیم کنید. یک پنجره پاپ آپ هم به گیم لانچر جدید اضافه شده که با استفاده از آن می توانید براحتی برخی اپلیکیشن‌های خاص را باز کرده و یا در ویدیوهای یوتیوب به دنبال نکته و حقه‌هایی برای بردن بازی بگردید.

شارژ ماندگار

باتری گلکسی نوت 9 در حال حاضر بیشترین عمر را در بین گوشی‌های سامسونگ داشته و به اتکای آن می‌توانید تا ساعت‌ها بازی فشرده و فراگیر انجام دهید. این باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت کاملا برای انجام بازی‌هایی با گرافیک سنگین مناسب است. به این ترتیب می‌توانید بدون نگرانی به بازی خود مشغول باشید بدون آنکه همواره یک چشم نگران به علامت باتری گوشی بدوزید. اسپیکرهای استریوی این گوشی که با کمک AKG طراحی شده نیز صدایی بسیار قوی تولید کرده و تجربه بازی را برای شما فراگیرتر از قبل می‌کند.

https://mag.charkhoneh.com/3079
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *