پرداخت آسان؛ مشتری خوشحال؛ ناشر خوشبخت!

مجله چارخونه » خبر » خبرهای چارخونه » پرداخت آسان؛ مشتری خوشحال؛ ناشر خوشبخت!
پرداخت آسان؛ مشتری خوشحال؛ ناشر خوشبخت!
فهرست محتوا

یک مدل پرداختی آسان به کاربران کمک می‌کند دیگر نگران وارد کردن اطلاعات بانکی‌شان نباشند و با یک کلیک و عضویت سریع، عملیات پرداخت را انجام دهند؛ به همه امکانات برنامه دسترسی داشته باشند و براحتی و بدون محدودیت از اپلیکیشن استفاده کنند.

در پرداخت اشتراکی، کاربران پس از نصب برنامه، موافقت می‌کنند در ازای پرداخت حق اشتراک روزانه که از شارژ سیم کارت ایرانسل آنها کسر یا بر قبض تلفن همراهشان اضافه می‌شود از خدمات کامل اپلیکیشن استفاده کنند. این امکان تنها در چارخونه، فروشگاه اختصاصی ایرانسل موجود است.

در حال حاضر پذیرش این مدل از دستیابی به محتوا و سرویس از سوی کاربران در حال افزایش است؛ شرکت‌ها و مؤسسات بیش از گذشته متوجه ارزش این رویکرد شده‌اند. در واقع این مدل پرداختی برای هر دو گروه مشترکان و توسعه دهندگان یک رابطه برد – برد محسوب می‌شود:

  • پرداخت آسان از طریق سیم کارت ایرانسل
  • امنیت در پرداخت بدون نیاز به ورود اطلاعات بانکی
  • کاهش فشار خرید ناشی از قیمت بر کاربران
  • ایجاد جذابیت برای کاربران از طریق دوره Fremium

درباره Premium و freemium بیشتر بدانیم

در مدل Freemium نسخه‌ای از محصول به صورت رایگان عرضه می‌شود و کاربران برای استفاده بیشتر از امکانات برنامه لازم است بهای آن را بپردازند. در واقع Freemium از ترکیب دو مدل free ارائه رایگان سرویس با Premium ایجاد شده است. در مدل Premium کاربران تنها در ازای پرداخت حق اشتراک می‌توانند از امکانات کامل اپلیکیشن بدون محدودیت و تبلیغات استفاده کنند.

 Spotify نمونه موفقی از Free+Premuim

در سال‌های اخیر، بیشترین درآمد در بزرگترین شرکت‌های جهانی از طریق مدل پرداخت اشتراکی بدست آمده است؛ «Spotify» یکی از موفق‌ترین کمپانی‌های پخش موسیقی با این روش توانسته است در سال 2017، 902 میلیون دلار درآمد کسب کند.

سهم تبلیغات در درآمد Spotify کمتر از 10% است و پرداخت هزینه سنگین خرید حق کپی رایت موسیقی‌هایی که Spotify به مخاطبان ارائه می‌دهد تنها از طریق دریافت حق اشتراک از 70 میلیون مشترک امکان پذیر شده است. این کمپانی با بیش از 45 درصد کاربر Premium توانسته است سهم بزرگی از درآمد بازار را به خود اختصاص دهد. کاربران Premium در Spotify محدودیتی برای شنیدن آهنگ‌های مورد علاقه‌شان ندارند و با پرداخت حق اشتراک، به دنیای از موسیقی با امکان دانلودکردن نامحدود آهنگ‌ها دسترسی پیدا می‌کنند. هم چنین این کاربران از تبلیغات در امانند و بالاترین سطح کیفیت را در شنیدن موسیقی تجربه می‌کنند.

Netflix چطور میلیونر شد؟

یکی دیگر از نمونه‌های موفق در زمینه کسب درآمد از راه دریافت حق اشتراک Netflix است. این غول ارائه محتوای ویدیویی و تولیده کننده مجموعه‌های تلویزیونی تقریباً هیچ درآمدی از تبلیغات ندارد. این کمپانی برای افزایش رضایت مشترکان خود، آن‌ها را به دوهزار دسته تقسیم کرده است و برای تولید محتوای ویدیویی مناسب برای هر یک از این دسته‌ها هم برنامه جداگانه‌ای دارد. Netflix توانسته است به کمک این روش پرداختی، علاوه بر کسب درآمد بالا، میزان رضایت کاربران از محصول را افزایش دهد.

«چارخونه» خانه امن محصولات اشتراکی

چارخونه با پیاده سازی مدل معتبر جهانی پرداخت اشتراکی توانسته است طی 2 سال 18 درصد از سهم بازار کشور را بدست آورد. 6 هزار توسعه دهنده و ناشر مالک بیش از 185 هزار برنامه و بازی با بیش از 350 هزار کاربر پرداخت روزانه به این مدل درآمدی و مدل پرداختی پیوسته‌اند.

پرداخت اشتراکی از سیم کارت ایرانسل در بازار جامع محتوای دیجیتال چارخونه، جدیدترین روش پرداخت موبایلی است که همه توسعه دهندگان می‌توانند به صورت رایگان از آن استفاده کنند و به کسب و کارهای موفق‌تری تبدیل شوند. شما هم می‌توانید به خانواده بزرگ چارخونه بپیوندید.

ورود به پرتال ناشران

https://mag.charkhoneh.com/3295
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *