نشان بهترین مسیر را پیشنهاد می‌دهد

مجله چارخونه » برنامه‌ » حمل و نقل و مسیریابی » نشان بهترین مسیر را پیشنهاد می‌دهد
نشان بهترین مسیر را پیشنهاد می‌دهد
دانلود برنامه مسیریاب نشان
فهرست محتوا

نقشه‌ها و مسیریاب‌ها، زندگی در کلان‌شهرها را راحت کرده‌اند بخصوص برای افرادی که در شهری به غیر از زادگاه خود زندگی می‌کنند و همیشه در جابجایی و یا پیدا کردن یک مکان یا موقعیت خاص مشکل دارند. نقشه و مسیریاب نشان یکی از همین برنامه‌ها است که بدست توسعه‌دهندگان ایرانی نوشته و به کمک کاربران فارسی زبان آمده است. شما با دانلود برنامه مسیریاب نشان بصورت رایگان می‌توانید کوتاه‌ترین مسیر به مقصد خود را پیدا کنید. با مجله چارخونه و بررسی این برنامه همراه ما باشید.

چگونه از برنامه مسیریاب نشان استفاده کنیم؟‌

پس از دانلود مسیریاب نشان و نصب آن وارد محیط برنامه می‌شوید. این برنامه که نزدیک به ۳۴ مگابایت از حجم حافظه گوشی شما را اشغال می‌کند بسیار شبیه به نمونه خارجی آن یعنی مسیریاب ویز است با این حال اما از نظر گرافیکی و بکارگرفتن محتوا و نقشه فارسی بسیار بهتر از این برنامه عمل کرده است.

پس از ورود به برنامه در صفحه اصلی نقشه منطقه‌ای که اکنون در آن قرار دارید برای شما بارگزاری می‌شود. البته این نکته را در نظر داشته باشید که برای استفاده از این برنامه هم باید به صورت آنلاین به اینترنت دسترسی داشته باشید و هم امکان دسترسی برنامه به GPS گوشی را فعال کرده باشید. نقشه این برنامه در دو حالت تاریک و روشن برای استفاده از روز و شب و همچنین با امکان انتخاب حالت دو بعدی و سه بعدی در اختیار شما قرار می‌گیرد. درست مانند رقبای خارجی در مسیریاب نشان هم از علايمی خاص برای راهنمایی شما استفاده شده است.

یک کاربری راحت و آسان

در نوار ابزار پایینی این برنامه سه امکان برای استفاده شما در نظر گرفته شده است. جعبه جستجو که با نوشته کجا می‌خوای بری؟‌ و یک علامت ذره‌بین مشخص شده در کنار علامت میکروفن به شما کمک می‌کند تا موقعیت مورد نظر خود را به صورت نوشتاری و یا گفتاری جستجو کنید. در کنار این علایم، دکمه دسترسی به بخش تنظیمات برنامه قرار دارد که شبیه به دکمه استاندارد منو است (یعنی سه خط افقی زیر هم). با لمس این دکمه وارد بخش تنظیمات منو می‌شوید.

باز هم مانند رقیب خارجی، در این بخش می‌توانید برای خود یک نام کاربری ایجاد کنید. همچنین می‌توانید از این بخش نمایش نقشه را بصورت دوبعدی یا سه بعدی انتخاب کرده و از قسمت هشدارها هم امکان دریافت هشدار برای دوربین کنترل سرعت، دوربین چراغ قرمز و یا هشدار حضور پلیس را فعال یا غیر فعال کنید. از بخش سخن‌گو هم می‌توانید بلندی صدای راهنمای نقشه و سرعت آن را انتخاب کنید. راهنمای صوتی مسیر در این نرم‌فزار از نقاط قوت آن است. البته در صورت عدم تمایل می‌توان راهنمای صوتی را غیرفعال کرد. به انتخاب کاربر، گوینده می‌تواند زن یا مرد باشد. راهنمای صوتی در نقاط لازم در طول مسیر شما را راهنمایی می‌کند که توجه شما بیشتر بر عوامل محیط متمرکز باشد و حواستان پرت نشود.

با قرار گرفتن در بخش جعبه جستجو امکان دسترسی به مکان‌های شخصی و یا مکان‌های عمومی‌ای که از قبل در نقشه تعبیه شده برای شما فراهم می‌شود. گفتنی است شما می‌توانند مانند سایر مسیریاب‌ها، مکان مورد نظر خود را نیز از روی نقشه پیدا کرده و با نگه داشتن انگشت خود روی آن نقطه از نقشه، هم امکان اضافه کردن آن مکان را به لیست مکان‌های شخصی برای خود فعال کنید و هم درخواست مسیریابی به آن نقطه را برای نشان ارسال کنید.

بهترین و کوتاه‌ترین مسیر را پیدا کنید

پس از مشخص کردن مکان مورد نظر، مسیریاب نشان زمان تقریبی رسیدن شما به آن منطقه را مشخص کرده که با لمس گزینه مسیریابی فرآیند راهنمایی شما به مکان مورد نظر آغاز می‌شود. در این مرحله نقشه نشان با درج یک خط آبی‌ رنگ مسیر مورد نظر شما را مشخص می‌کند.

مسیریاب نشان در نوار ابزار بالایی این بخش با استفاده از فلش‌های راهنمایی و نام خیابان‌ها و معابر، شما را برای رسیدن به مقصد نهایی راهنمایی می‌کند. همچنین در طول مسیر و روی نقش محل دوربین‌های کنترل سرعت و یا حضور پلیس راهنمایی و رانندگی نیز به شما نشان داده می‌شود. در این قسمت شما می‌توانید با استفاده از دایره مشکی رنگ در سمت چپ پایین صفحه از سرعت تقریبی خود مطلع شده و یا با استفاده از علامت تعجبی که در سمت راست پایین همین صفحه قرار دارد به ارسال گزارش‌هایی همچون ترافیک، تصادف، پلیس، دوربین و اشکالات نقشه بپردازید.

با لمس نوار ابزار پایینی این بخش می‌توانید به طول مسافت و زمان تقریبی رسیدن به مقصد مطلع شوید. همچنین می‌توانید مسیریابی را از بین سه گزینه نرفتن در طرح زوج و فرد، نرفتن در طرح ترافیک و یا استفاده از مسیر سرراست مجددا راه‌اندازی کنید.

در همین بخش می‌توانید با لمس گزینه انتخاب سایر مسیرها، از مسیرهای پیشنهادی دیگر و زمان تقریبی هر یک از آن‌ها مطلع شوید و یا با لمس خاتمه مسیریابی انصراف از این بخش را به نشان اعلام کنید.

https://mag.charkhoneh.com/3448
1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *