منچ موبایلی، قدیمی اما جدید

مجله چارخونه » بازی » فکری و پازل » منچ موبایلی، قدیمی اما جدید
منچ موبایلی، قدیمی اما جدید
دانلود بازی منچ موبایلی
فهرست محتوا

بازی‌های کلاسیک نظیر نقطه خط، دوز، شطرنج، گل یا پوچ و… همیشه از بهترین راه‌ها برای گذراندن اوقات فراغت و دورهمی‌ها بوده‌اند. منچ هم یکی از همین بازی‌های خاطره‌انگیز محسوب می‌شود که با وجود دستگاه‌های هوشمند، اجرای فیزیکی آن کمی خسته‌کننده به نظر می‌رسد؛ اما برنامه‌نویسان با طراحی اندرویدی بازی منچ خاطرات لذتبخش دوران کودکی‌مان را یادآوری کرده و نسخه‌ای تازه از این بازی را عرضه کرده‌اند. دانلود بازی منچ موبایلی فقط مناسب کودکان و نوجوانان نیست بلکه کاربران هر رده سنی می‌توانند مخاطب این بازی باشند. در ادامه با مجله چارخونه همراه باشید تا به نقد و بررسی بازی منچ بپردازیم.

دانلود بازی منچ و نصب

شما می‌توانید برنامه منچ را از چارخونه دانلود و نصب کنید. حجم پایین بازی منچ فضای کمی از حافظه گوشی را اشغال خواهد کرد. به همین دلیل بازی منچ نسبت به بازی‌های هم‌ردیف خود برتری دارد. این بازی به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است. بنابراین بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانید از کاربران این بازی باشید.

چگونه منچ بازی کنید؟

منچ یک اپلیکیشن در دسته‌بندی بازی‌ فکری و پازل است. تیم سازندگان این بازی، به ‌سرپرستی هادی عالی این گیم را متناسب با همه پردازنده‌های گرافیکی ارائه کرده‌اند. طراحان این اپلیکیشن اندرویدی، شعار اصلی منچ را گذراندن لحظاتی خاطره‌انگیز در کنار دوستان و برقراری ارتباط بیشتر با افراد خانواده تعیین کرده‌اند.

این بازی اندرویدی مانند نسخه اصلی آن از مهره‌های رنگی، صفحه بازی و تاس تشکیل شده است. همه قوانین بازی منچ در این اپلیکیشن نیز حاکم بوده و مطابق با آن بازی اجرا خواهد شد. همچنین در صفحه اصلی این اپلیکیشن، چهار گزینه ادامه بازی، شروع بازی، درباره بازی و تنظیمات وجود دارند. اگر این اپلیکیشن به یکی از برنامه‌های مورد‌علاقه شما بدل شد، با استفاده از گزینه به ‌اشتراک‌گذاری، آن را با دوستانتان شریک شوید.

شروع بازی

قبل از شروع بازی باید رنگ مهره‌های انتخابی خود را مشخص کنید. مطابق با قوانین بازی منچ می‌توان این بازی را به‌صورت دو، سه یا چهار نفره اجرا کرد. درصورتی‌که بخواهید بدون دوستان و اطرافیان خود این بازی را اجرا کنید، می‌توانید کامپیوتر را به‌عنوان رقیب انتخاب کنید. بنابراین امکان انتخاب یک الی سه بازیکن حریف در حالت کامپیوتر برای شما وجود خواهد داشت.

در بخش دیگر این اپلیکیشن، آمار بازی‌های هر رنگ از مهره‌ها برایتان به نمایش درمی‌آید. علاوه ‌بر ‌این آمار هر رنگ، در دو گروه انسان و کامپیوتر تفکیک می‌شود. با استفاده از گزینه صفر کردن، می‌توانید این آمار را از نو تعریف کنید.

ادامه بازی

درصورتی‌که هنگام بازی با منچ به هر دلیل ناچار به خروج از بازی و بستن اپلیکیشن شدید، نگران از بین رفتن داده‌های بازی خود نباشید. چراکه بازی منچ شما در همان مرحله ذخیره خواهد شد. بنابراین هر زمان که تمایل داشتید، می‌توانید بازی را ادامه دهید.

تنظیمات

در بخش تنظیمات امکاناتی برای کنترل بیشتر منچ در نظر گرفته شده است. انتخاب زبان بازی در دو گزینه فارسی و انگلیسی یکی از این امکانات است. همچنین می‌توانید سرعت بازی را تنظیم کنید. برای تعیین خانه شروع به‌عنوان یک نقطه امن از گزینه تیک استفاده کنید.

برای اجرای بازی، باید روی تاس کلیک یا لمس کنید. پس از ظاهر شدن عدد شش روی تاس، مجاز به شروع بازی خواهید بود. یک بار تاس انداختن اضافه، جایزه شما برای آوردن عدد شش است. در ادامه بازی پس از ریختن تاس، روی مهره خود کلیک خواهید کرد تا مهره‌تان به اندازه عدد روی تاس پیش برود. از نکات جالب منچ می‌توان به کنترل دقیق بازی و جلوگیری از تقلب رقیب اشاره کرد. درواقع تا زمانی که شما مهره‌تان را حرکت نداده باشید، حریف مجاز به استفاده از تاس نخواهد بود. هنگام بازی با اپلیکیشن منچ، می‌توانید تصویر زمینه را از میان پنج حالت متفاوت انتخاب کنید. کنترل موسیقی منچ و افکت‌های صدا نیز در بخش اجرای بازی قرار دارد.

طراحی این بازی نوستالژیک کار خلاقانه‌ای نیست؛ اما اجرای یک بازی قدیمی روی گوشی‌های هوشمند لطف خاص خودش را دارد. درمجموع این بازی با توجه به قابلیت‌های فراوان نظیر موسیقی جذاب، افکت‌های مناسب، ذخیره بازی، انتخاب اپلیکیشن به‌عنوان حریف، حجم کم، تصاویر زمینه متنوع، دسترسی رایگان، فضای گرافیکی عالی و… یک سرگرمی جذاب به شمار می‌رود. اگر شما هم از طرفداران بازی‌های تخته‌ای هستید بی‌شک بازی منچ گزینه مناسبی برای گذران اوقات فراغتتان به شمار می‌رود. امیدواریم شما هم از این بازی لذت ببرید.

https://mag.charkhoneh.com/3992
2.7/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *