طب سنتی، مزاج شناسی؛ دانشی باستانی در گوشی شما!

مجله چارخونه » برنامه‌ » سلامت و تناسب اندام » طب سنتی، مزاج شناسی؛ دانشی باستانی در گوشی شما!
طب سنتی، مزاج شناسی؛ دانشی باستانی در گوشی شما!
دانلود برنامه طب سنتی، مزاج شناسی
فهرست محتوا

بسیاری از دانشمندان بر این باورند که طب سنتی پایه و اساس علم پزشکی به شمار می‌رود. گرچه این علم مدتی بین ایرانیان کمرنگ شد؛ اما در سال‌های اخیر دوباره جایگاه خویش را بین افراد پیدا کرده است. برنامه نویسان گوشی‌های هوشمند به‌منظور رفع نیاز کاربران برای دسترسی به اطلاعات طب سنتی، اپلیکیشنی متناسب با فرهنگ ایرانی طراحی کرده‌اند. با دانلود برنامه طب سنتی، مزاج شناسی به اطلاعات و داده‌های کم‌نظیری از این علم دست خواهید یافت. در ادامه به نقد و بررسی برنامه طب سنتی، مزاج شناسی در مجله چارخونه پرداخته‌ایم با ما همراه باشید.

این برنامه چه کمکی به ما می‌کند؟

برنامه طب سنتی، مزاج شناسی یک اپلیکیشنی کم حجم و رایگان است که در حوزه سلامت و تندرستی ارایه شده است. در صفحه اصلی برنامه گزینه‌های فهرست مطالب، ارسال نظر، سایر برنامه‌ها و ارتباط با ما به نمایش درآمده‌اند.

باوجود قابلیت‌های متعدد این اپلیکیشن، هنوز بخش‌های ارسال نظر و سایر برنامه‌ها غیرفعال هستند که در آپدیت‌های بعدی فعال خواهند شد. تیم سازندگان طب سنتی، محتواهای این برنامه را در شش گروه ارایه کرده‌اند. این گروه‌ها تشخیص مزاج، نسخه‌های طب سنتی، طب اسلامی و سنتی، مزاج شناسی، بادکش درمانی و آزمون مزاج شناسی نام دارند.

در هر بخش برای کنترل بیشتر اپلیکیشن، قابلیت‌هایی در نظر گرفته شده است. برای مثال شما می‌توانید فونت و سایز محتوای موردنظرتان را تغییر دهید تا کاربری آسان‌تری را تجربه کنید. همچنین می‌توانید به‌ تناسب نور محیطی که در آن هستید از حالت شب یا روز در این برنامه استفاده کنید. از امکانات بسیار کاربردی اپلیکیشن طب سنتی می‌توان به قابلیت اشتراک‌گذاری محتوای آن اشاره کرد؛ بنابراین در صورتی که مطلبی توجه شما را جلب کرد، با کلیک روی گزینه به ‌اشتراک‌گذاری می‌توانید آن را برای سایر دوستانتان ارسال کنید.

دانلود برنامه طب سنتی، مزاج شناسی و نصب آن

برای دانلود برنامه طب سنتی، مزاج شناسی و نصب آن می‌توانید به اپلیکیشن چارخونه مراجعه کنید. طب سنتی با حجم شش مگابایت نسبت به سایر برنامه‌های اندرویدی هم ردیف خود، برنامه‌ای سبک و سریع به شمار می‌آید که فضای چندانی از حافظه گوشی را اشغال نمی‌کند. تیم طراحان طب سنتی به‌منظور دسترسی آسان همه کاربران به اپلیکیشن، آن را رایگان عرضه کرده‌اند. از نقاط قوت این اپلیکیشن می‌توان به نصب و اجرای راحت و بدون باگ آن اشاره کرد.

تشخیص مزاج

طراحان اپلیکیشن طب سنتی، مزاج‌شناسی قسمتی از برنامه را به ارایه اطلاعاتی ویژه تشخیص مزاج اختصاص داده‌اند. تشخیص مزاج با ارایه ده محتوای آموزشی نظیر مزاج شناسی چیست، افراد دموی، افراد بلغمی و… سعی در عرضه اطلاعات جامع آموزشی داشته‌اند. این بخش به تعریف علمی مزاج، چگونگی تشخیص مزاج افراد و تغذیه مناسب هرکدام پرداخته است؛ بنابراین بامطالعه این بخش و انجام نکات ذکر شده در آن، می‌توانید شرایط جسمی خود را بهبود ببخشید.

نسخه‌های طب سنتی

طب سنتی، مزاج شناسی در این بخش بیماری‌های مختلف را برای افراد با هر نوع مزاج تشریح می‌کند و راه‌های درمان مناسب برای هر مزاج را ارایه می‌دهد. بیماری‌هایی نظیر چاقی، درد عصب سیاتیک، واریکوسل و… از بیماری‌های شایع مزاج‌های مختلف هستند که در این برنامه به آن‌ها پرداخته شده است. البته باید در نظر داشته باشید که بدون نسخه پزشک طب سنتی هیچ‌یک از درمان‌ها را خودسرانه انجام ندهید و از این مطالب فقط برای افزایش آگاهی بهره گیرید.

طب اسلامی، سنتی

طراحان اپلیکیشن یک پی‌دی‌اف 46 صفحه‌ای را ضمیمه این بخش کرده‌اند تا کاربران به اطلاعات جامع‌تری دسترسی داشته باشند. انواع غذاهای جسم و روان و مزاج آن‌ها، ارکان بهداشت و درمان، فلسفه وجود بیماری‌ها و… از عناوین مطالب این بخش هستند.

مزاج شناسی

اگر علاقه‌مند به دریافت اطلاعات بیشتر درباره مزاج شناسی هستید؛ این بخش از اپلیکیشن برایتان مناسب خواهد بود. چراکه طراحان طب سنتی، مزاج شناسی برای ارایه مطالب بیشتر یک کتاب سی صفحه‌ای به تالیف دکتر حسین خیراندیش ضمیمه اپلیکیشن کرده‌اند که درباره مزاج‌شناسی اطلاعات جامعی در اختیار شما قرار می‌دهد.

بادکش درمانی

حتما شما هم با درمان سنتی بادکش آشنا هستید. بادکش درمانی یک درمان تکمیلی کنار سایر درمان‌های طب سنتی به‌ شمار می‌رود. در بخش بادکش درمانی این اپلیکیشن، 26 محتوای جامع علمی پیرامون آشنایی با بادکش، انواع روش‌های بادکش گذاری، درمان بیماری‌های هر قسمت از بدن و… نوشته است.

آزمون مزاج شناسی

اگر دوست دارید بدانید مزاج شما چگونه است این بخش کمک شایانی به شما خواهد کرد. دو نوع آزمون مزاج شناسی به‌صورت آنلاین و آفلاین در اختیار علا‌قه‌مندان به این موضوع قرار گرفته است. کاربران می‌توانند با اجرای آزمون‌ها مزاج خود را تحلیل کنند.

هرچند طب سنتی علمی است که برخی آن را منسوخ می‌دانند؛ اما همچنان اهمیت و کاربرد این علم میان افراد روزبه‌روز بیشتر می‌شود. این اپلیکیشن با قابلیت‌های فراوانی نظیر اجرای راحت و بدون باگ، فضای گرافیکی قابل‌قبول، منو جامع، اطلاعات کاربردی، امکان به ‌اشتراک‌گذاری، دسترسی رایگان و… برنامه‌ای محبوب در حوزه سلامت به شمار می‌رود. چنانچه شما هم از طرفداران اپلیکیشن‌های پزشکی هستید، چارخونه اپلیکیشن طب سنتی را به شما پیشنهاد می‌کند.

https://mag.charkhoneh.com/4073
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *