نقد و بررسی بازی xaravan؛‌ برای نابودی دشمنانتان برنامه‌ریزی کنید!

مجله چارخونه » بازی » استراتژی » نقد و بررسی بازی xaravan؛‌ برای نابودی دشمنانتان برنامه‌ریزی کنید!
نقد و بررسی بازی xaravan؛‌ برای نابودی دشمنانتان برنامه‌ریزی کنید!
دانلود بازی xaravan
فهرست محتوا

بازی xaravan یک گیم دوست‌داشتنی در دسته‌بندی استراتژی است که جایزه غزال زرین بهترین بازی استراتژی سال در جشنواره بازی‌های رایانه‌ای 95 و چندین جایزه دیگر را از آن خود کرده است. کاربران طرفدار گیم‌های استراتژیک از مخاطبان اصلی بازی زاراوان به شمار می‌روند. پیش از دانلود بازی xaravan با مجله چارخونه همراه باشید تا به ‌نقد و بررسی این اپلیکیشن بپردازیم.

داستان بازی xaravan چیست؟

xaravan یک بازی استراتژیک آنلاین و طراحی شده باسلیقه و فرهنگ ایرانی است که توسط موسسه فرهنگی و هنری بازی سازان هویج کوهی منتشر شده است. برای اجرای بازی باید ابتدا از مشترکان xaravan شوید. پس از تهیه اشتراک به مدت 48 ساعت می‌توانید رایگان از این گیم استفاده کنید اما پس‌ از آن با پرداخت روزانه 300 تومان از اعتبار سیم‌کارت ایرانسلی‌تان مجاز به استفاده از این بازی هستید.

پس از دانلود بازی xaravan و اجرای آن باید یک نام غیرقابل تغییر برای دهکده خود انتخاب کنید. سپس پیرمردی در صفحه بازی ظاهر شده و داستان بازی xaravan را برای شما روایت می‌کند. پس از جنگ‌های خونین و نابودی دهکده‌ها پیرمردی دانا، کارگری از دهکده و همسرش تنها بازماندگان جنگ هستند. آن‌ها با منابع چوب و غذای باقی‌مانده اقدام به ساخت انبار غذا، ساختمان مرکزی و یک مزرعه کرده‌اند.

با هر بار ورود به بازی نکات استراتژیکی برای پیشرفت بازی و ساخت دهکده به شما گوشزد می‌شود. همچنین برای افزایش امنیت بازی اگر مدت معینی در صفحه بازی حرکت نکرده و آیکونی را لمس نکنید، باید از نو وارد بازی شوید.

صفحه اصلی بازی

در صفحه اصلی xaravan آیکون‌های گوناگونی وجود دارد. نمایشگر غذا، چوب و سنگ میزان منابع شما را نشان می‌دهد. البته این منابع سقف خاصی دارند و با افزودن ساختمان‌های تولید منابع این مقدار قابل ‌افزایش است. واحد پول در سرزمین xaravan نیپ است. با حمله به سایر قبایل شما نیپ بیشتری کسب خواهید کرد. علاوه ‌بر این با لمس آیکون نیپ می‌توانید با صرف مبالغ از 2500 تومان تا 100000 تومان نیپ‌های بیشتری تهیه کنید.

برای اطلاع از تعداد کارگرها و نظارت بر کار آن‌ها از آیکون آدمک استفاده کنید. همچنین با لمس آیکون پیرمرد ریش‌سفید می‌توانید با این پیرمرد دانا مشورت کرده و از او راهنمایی بگیرید. این پیرمرد آخرین اقدامات لازم را به شما یادآوری کرده و با اجرای دستوراتش جوایز ارزنده‌ای به شما می‌دهد.

آیکون جهت، دیدی کلی و شماتیک از دهکده را نمایش می‌دهد. همچنین برای تغییر محل یا حذف هرکدام از بناها و منابع طبیعی نیز می‌توانید از این بخش استفاده کنید. اگر قصد حفظ منابع اضافی و بناهای جدید را دارید از آیکون ذخیره بهره گیرید. آیکون گنجینه محلی برای ذخیره سنگ‌های قیمتی الماس، فیروزه، زمرد و یاقوت است. این گنجینه‌ها پس از حذف درختان و حمله به رقبا به دست می‌آیند.

شما توسط این سنگ‌ها می‌توانید با بومیان منطقه معامله کنید تا شما را در دفاع و پیشرفت دهکده یاری کنند. اصلی‌ترین بخش صفحه اصلی آیکون فروشگاه است. به‌طور تقریبی همه‌چیزهایی که برای ساخت دهکده، تجهیز نیروهای جنگی و حفظ حکومت نیاز دارید را باید از فروشگاه xaravan خریداری کنید. بهای خرید این وسایل چوب، غذا، سنگ و نیپ است. از دیگر بخش‌های جذاب بازی می‌توان به گزینه برگزاری war، نمایشگر کاپ و جوایز، اتاق چت، گزارش‌ها و اخبار جنگ، حمله و انتخاب لیگ هستند.

بازی زاراوان

ساخت دهکده

شما با اجرای بازی به این شخصیت‌ها کمک خواهید کرد دهکده را از نو بسازند. ابتدا با ساخت بنا‌های پیشرفته و ضروری شروع می‌کنید و درنهایت می‌توانید انتقام این جنگ و منابع ازدست‌رفته را بگیرید.

شما با اجرای دستورات پیرمرد، جوایز و پاداش‌هایی دریافت خواهید کرد که امکان ساخت ‌و سازهای بیشتری به شما می‌دهد. با توجه به کاربری سازه‌های ساخته شده و میزان اهمیت آن‌ها، می‌توانید ساختمان‌ها را بیرون یا درون دهکده بنا کنید. علاوه‌ بر این با پرداخت منابع بیشتر امکان تقویت و ارتقای این ساختمان‌ها به سطوح بالاتر وجود دارد. این عملیات بین یک تا چند ساعت طول خواهد کشید. ساختمان‌های چوب‌بری، انبار غذا، معدن آهن، انبار اکسیر و… از انواع بناهایی هستند که باید درون دهکده ساخته شوند.

همچنین تمهیدات نظامی مانند برج کماندار، جعبه دینامیت، برج منجنیق، برج آتش افکن و… بیرون از دهکده قرار می‌گیرند تا از منابع آن محافظت کنند.

جنگ در بازی زاراوان

برای کسب منابع مختلف غذا، چوب و سنگ باید با سایر قبایل به جنگ بروید. علاوه با جنگ‌های متفاوت انتقام خون‌های ریخته شده مردم دهکده را خواهید گرفت. فراموش نکنید ساخت اردوگاه‌ سربازان باعث حفظ دهکده شما در برابر حمله دشمن و پیروزی شما در نبردهای متفاوت خواهد شد. پس از ساخت اردوگاه برای سربازان، باید برای تعلیم آن‌ها فکری بکنید. حالا شما می‌توانید با استفاده از نیروهای خود به سایر دهکده‌ها حمله کنید.

دو نوع جنگ در xaravan به نام‌های xaravan league و clan war طراحی شده‌اند. هرچقدر ساختمان اصلی بازی بیشتر ارتقا پیدا کرده باشد، امکانات گسترده‌تری برای اجرای war خواهید داشت. در xaravan league با عضویت در لیگ‌های گوناگون می‌توانید قدرت استراتژیک خود را به چالش بکشید. چنانچه لیگی برای تورنمنت نباشد، می‌توانید با ساخت لیگ جدید مسابقه موردنظرتان را ایجاد کنید.

جمع‌بندی

به‌طورکلی xaravan با توجه به قابلیت‌هایی مانند گرافیک چشم‌نواز، استفاده از رنگ‌های شاد، موسیقی حماسی، تقویت تمرکز و دقت، رابط کاربری آسان، حجم کم و… تجربه‌ای متفاوت در بازی‌های استراتژیک برایتان رقم خواهد زد. برای دانلود بازی xaravan می‌توانید از لینک زیر یا تصویر QR code استفاده کنید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *