نقد و بررسی بازی Orbia؛ چالشی برای افزایش تمرکز شما

مجله چارخونه » بازی » آرکید » نقد و بررسی بازی Orbia؛ چالشی برای افزایش تمرکز شما
نقد و بررسی بازی Orbia؛ چالشی برای افزایش تمرکز شما
دانلود بازی Orbia
فهرست محتوا

بازی Orbia عنوان یک بازی تمرکز ذهن پرطرفدار در سال 2018 برای اندروید و ios در سبک آرکید است که شما را به چالش کشیده و میزان تمرکز شما را محک می‌زند. اگر به بازی‌های تمرکزی علاقه داشته و کنجکاو هستید با یکی از جذاب‌ترین و پرمخاطب‌ترین آن‌ها آشنا شوید پیش از دانلود بازی Orbia با این مطلب از مجله چارخونه همراه باشید.

داستان بازی Orbia

در بازی Orbia باید موجود کوچولوی سفید و دوست‌داشتنی بازی را به سمت دایره‌های امن سفیدرنگ حرکت داده و حین انجام این کار مواظب باشید این موجود با موجودات پشمالوهای سیاه برخورد نکند. Orbia دارای 4 نقشه یا محیط مختلف است که هریک از تعدادی مرحله تشکیل شده است. با پایان موفقیت‌آمیز هر مرحله مقداری کریستال به شما تعلق می‌گیرد که با جمع‌آوری آن‌ها می‌توانید نقشه‌های بعدی بازی را باز کنید. تفاوت بازی Orbia با سایر بازی‌های مشابه در اجرای بدون وقفه مراحل پشت سر هم است. یعنی بعد از پایان هر مرحله لازم نیست دکمه خاصی را لمس کنید تا به مرحله بعد منتقل شوید. درواقع بازی به‌گونه‌ای طراحی شده است که شما حین بازی بتوانید به‌خوبی تمرکز کنید و مطمئن باشید هیچ‌چیز مانع تمرکز شما نخواهد شد.

برخی از دایره‌های سفیدرنگ بازی دارای آیتم‌های مختلفی هستند. با ورود به هریک از این دایره‌ها موجود سفید بازی آیتم را از آن خود کرده و یک قدرت ویژه کسب می‌کند. به‌عنوان‌مثال آیتم سپر از این موجود هنگام برخورد با هیولاهای سیاه محافظت کرده و مانع از باخت شما می‌شود.

علاوه بر آیتم‌ها باکمی پیشرفت در هریک از ‌نقشه‌های بازی پوسته‌هایی مختص همان نقشه برای شما باز می‌شود که با انتخاب آن‌ها قابلیت‌های مختلفی به موجود کوچولوی سفیدرنگ شما اضافه شده و پیشروی در بازی را برای شما آسان‌تر می‌کند.

گیم پلی بازی

بعد از دانلود بازی Orbia باید این نکته را بدانید که بازی به‌گونه‌ای طراحی شده که فقط باید صفحه‌نمایش را لمس کنید تا کوچولوی قل‌قلی حرکت کرده و به سمت دایره‌های سفیدرنگ برود. در این میان موجودات سیاه‌رنگ به حرکت درآمده و از حرکت شما جلوگیری می‌کنند. در صورت لمس اشتباه و برخورد به آن‌ها شما خواهید باخت و امتیاز مرحله را از دست می‌دهید. به همین دلیل باید به‌موقع صفحه‌نمایش را لمس کنید تا کوچولوی قل‌قلی با موفقیت از بین آن‌ها عبور کرده و به دایره امن برسد.

می‌توان گفت گیم پلی بازی در همه محیط‌ها ثابت بوده و تنها تغییری که در محیط‌های مختلف شاهد آن هستیم، تغییر سرعت موجودات سیاه، جای‌گیری و اندازه آن‌ها است. به‌این‌ترتیب در هر مرحله بازی سخت‌تر شده و چالش‌برانگیزتر خواهد بود.

گرافیک

بازی Orbia ازنظر گرافیکی در سطح بالایی قرار دارد. به‌طوری‌که هریک از نقشه‌های بازی با  تم خاصی طراحی شده و حال و هوای خاصی به محیط بازی می‌بخشند. از طرفی در نقشه‌ها با عبور از هرمرحله و ورود به مرحله بعدی پس‌زمینه محیط بازی دچار تغییرات جزیی یا کلی می‌شود. این موضوع بر جذابیت‌های گرافیکی بازی اضافه کرده است. درمجموع گرافیک بازی Orbia رضایت‌بخش است و به نظر می‌رسد طراحان بازی در این زمینه به‌خوبی کار کرده‌اند.

[wonderplugin_video videotype=”mp4″ mp4=”https://res.charkhoneh.com/ws/resource/trailer/GAME/930587779/1064/2″ videowidth=600 videoheight=400 keepaspectratio=1 videocss=”position:relative;display:block;background-color:#000;overflow:hidden;max-width:100%;margin:0 auto;” playbutton=”http://mag.charkhoneh.com/wp-content/plugins/wonderplugin-video-embed/engine/playvideo-64-64-0.png”]

موسیقی

همه موسیقی‌های بازی Orbia سبک حماسی دارند و هم‌زمان با سوئیچ از نقشه‌ای به نقشه دیگر تغییر می‌کنند. برخلاف گرافیک بازی که مدام در حال تغییر است، موسیقی آن فقط درصورتی‌که بازنده شوید تغییر خواهد کرد و با پشت سر گذاشتن مراحل شاهد هیچ تغییری در ریتم آن نخواهید بود. درمجموع موسیقی‌های بازی نیز مانند گرافیک آن راضی‌کننده بوده و متناسب با فضای بازی انتخاب شده است.

سخت‌افزار و فضای موردنیاز برای نصب بازی

خوشبختانه بازی Orbia برای اجرا به سخت‌افزار چندان قدرتمندی نیاز ندارد. به‌عبارت‌دیگر یک گوشی با سیستم‌عامل اندروید یا ios برای اجرای بازی کافی خواهد بود. البته در نظر داشته باشید سیستم‌عامل ios موردنیاز برای این بازی باید نسخه 9.0به بالا باشد؛ اما برای سیستم‌عامل اندروید محدودیت خاصی وجود ندارد.

از طرفی بازی Orbia حجم کمی هم دارد؛ به همین دلیل نه‌تنها فضای زیادی از حافظه گوشی شما را اشغال نخواهد کرد بلکه برای دانلود آن نیاز به مصرف حجم اینترنت چندانی نخواهید داشت.

گفتنی است برای دانلود Orbia می‌توانید از لینک‌های موجود در پایان مطلب استفاده کرده و نسخه اندروید بازی را از اپ استور چارخونه دریافت کنید.

جمع‌بندی و سخن پایانی

درمجموع بازی Orbia را می‌توان یک اثر متفاوت در سبک بازی‌های آرکید دانست. چراکه در بازی Orbia همه المان‌ها به‌صورت پویا و متغیر طراحی شده و مانند سایر بازی‌های مشابه روند تکراری قابل‌توجهی ندارد. این موضوع باعث می‌شود حین بازی همه مراحل برای شما تازگی داشته باشند و از محیط بازی خسته نشوید. با این تعاریف اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت از بازی‌های تمرکز ذهن هستید، می‌توانید با دانلود بازی Orbia تجربه متفاوتی را برای خود رقم بزنید.

https://mag.charkhoneh.com/4431
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *