نقد و بررسی برنامه داروخانه کامل؛ یک داروخانه اختصاصی برای شما

مجله چارخونه » برنامه‌ » پزشکی » نقد و بررسی برنامه داروخانه کامل؛ یک داروخانه اختصاصی برای شما
نقد و بررسی برنامه داروخانه کامل؛ یک داروخانه اختصاصی برای شما
دانلود برنامه داروخانه کامل
فهرست محتوا

داشتن اطلاعات دارویی جامع و تخصصی درباره داروهای مختلف خالی از لطف نیست، بخصوص که اکنون بنا به دلایل مختلف با گسترش بیماری‌های مختلف در جامعه روبرو هستیم. برنامه‌نویسان اندروید با طراحی اپلیکیشنی در حوزه داروها به اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی کاربران گوشی‌های هوشمند درباره دارو کمک کرده‌اند. برنامه داروخانه کامل یکی از این برنامه‌ها است که می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از آن استفاده کنید. در ادامه در نقد و بررسی و دانلود برنامه داروخانه کامل همراه مجله چارخونه باشید.

ماموریت برنامه داروخانه کامل چیست؟

برنامه داروخانه کامل اپلیکیشنی کم‌حجم و رایگان برای گوشی‌های اندروید محسوب می‌شود که بیش از 1600 نوع داروی مختلف شیمیایی و گیاهی و بیش از 600 بیماری و راه‌های پیشگیری و درمان آن‌ها را موردبررسی قرار داده است. گرچه هیچ‌چیز نمی‌تواند جای دکتر داروساز را پر کند، اما با دانلود برنامه داروخانه کامل و دسترسی به مجموعه عظیمی از اطلاعات دارویی و درمانی، آگاهی شما نسبت به داروها افزایش خواهد یافت. البته در نظر داشته باشید این اپلیکیشن برای افزایش دانش عمومی شما در حوزه دارو تهیه شده است؛ بنابراین از مصرف خودسرانه دارو پرهیز کنید.

قابلیت‌های برنامه داروخانه کامل

پس از دانلود برنامه داروخانه کامل و نصب و ورود به آن متوجه خواهید شد که مطالب این اپلکیشن در چهار موضوع داروی شیمیایی، داروی گیاهی، درمان بیماری‌ها و عرقیات دسته‌بندی شده است. خبر خوب آن‌که شما می‌توانید مطالب موردعلاقه خود را از اپلیکیشن داروخانه در سایر برنامه‌ها با دوستان خود به اشتراک بگذارید. همچنین در این برنامه برای داروها و بیماری‌ها فهرست علاقه‌مندی‌های جداگانه‌ در نظر گرفته شده است. درنتیجه دسترسی به محتوای منتخب برای شما سریع خواهد بود. به‌طورکلی برنامه داروخانه کامل اطلاعات جامعی درباره گروه دارویی، موارد مورداستفاده، مکانیسم اثر دارو، فارماکوکتینک، موارد منع مصرف، عوارض جانبی، هشدارهای مصرف، تداخل دارویی، نکاتی برای مصرف، مقدار مصرف و اشکال دارویی ارائه کرده است.

داروهای گیاهی

با ظهور داروهای شیمیایی و بیولوژیک، نقش و اهمیت داروهای گیاهی در تامین سلامت بشر مورد فراموشی قرار گرفت؛ اما باگذشت زمان، استقبال از گیاهان دارویی با رشد قابل‌توجهی روبه‌رو شده است. اپلیکیشن داروخانه کامل درباره مضرات، خواص، روش تهیه و ترکیبات 129 گیاه دارویی به پرداخته و هریک را به‌طور مفصل موردبحث و بررسی قرار داده است. از داروهای گیاهی این بخش می‌توان به لوبیای سیاه، تخم کتان، تمبر هندی، سنبل الطیب، شمعدانی عطری و… اشاره کرد.

داروهای شیمیایی

داروهای شیمیایی موادی هستند که توسط عناصر واکنش‌های شیمیایی به‌منظور پیشگیری و درمان بیماری‌ها تولید می‌شوند. باوجود عوارض احتمالی این داروها نمی‌توان تاثیر چشمگیر آن‌ها در بحث درمان را انکار کرد. داروخانه کامل بیش از 400 داروی شیمیایی را بررسی کرده و موارد مصرف، عوارض، مواد تشکیل‌دهنده و دوز مصرف هریک را به‌طور کامل شرح داده است؛ بنابراین درصورتی‌که عوارض داروهای خود را نمی‌دانید، با جستجوی نام دارو در اپلیکیشن داروخانه کامل می‌توانید درباره دارو موردنظر خود اطلاعات کاملی کسب کنید.

اطلاعات دارویی در مورد عرقیات

عرقیات یکی از پرمصرف‌ترین روش‌های استفاده از گیاهان است. از معمولی‌ترین خواص درمانی عرقیات می‌توان به خاصیت ضد درد، ضد انگل، ضد میکروب، ضد قارچ، ضد اسپاسم و آنتی‌اکسیدانی آن‌ها اشاره کرد.

داروخانه کامل درباره 40 عرق گیاهی پرکاربرد مطالب کاملی ارائه کرده است. شما می‌توانید پیش از استفاده از عرقیات مختلف درباره آن‌ها مطالعه کنید و با خواص یا عوارض هریک بیشتر آشنا شوید. این برنامه اندرویدی ویژگی‌ها، عوارض و نحوه استفاده هریک از این عرقیات را به‌تفصیل توضیح داده است. از عرقیات موردبحث می‌توان به عرق خارخاسک، دارچین، رازیانه، زیره سیاه، شیرین‌بیان و… اشاره کرد.

مجموعه بیماری‌ها

اگر شما دوست دارید درباره بیماری‌ها، علائم آن‌ها، راه‌های پیشگیری از بیماری، روش‌های درمانی و… اطلاعات کسب کنید، با دانلود برنامه داروخانه کامل و استفاده از بخش بیماری‌ها می‌توانید اطلاعات زیادی کسب کنید. بخش مجموعه بیماری‌ها برنامه داروخانه کامل، طیف وسیعی از مریضی‌ها را موردمطالعه قرار داده است. از گرفتگی بینی و کاهش فشارخون گرفته تا بیماری ام‌اس و انواع سرطان‌ها در این بخش آورده شده است. همچنین این قسمت از اپلیکیشن مطالبی مرتبط با سبک زندگی نظیر عادات مخرب، اهمیت نظافت، انواع دردها، هشدارهای پزشکی و… را به مخاطب عرضه کرده است.

درمجموع می‌توان گفت این اپلیکیشن با توجه به ارائه اطلاعات جامع و تخصصی، کاربری آسان، حجم کم، دسترسی سریع و رایگان گزینه بسیار مناسبی برای بالا بردن اطلاعات پزشکی و دارویی شما است. اگر شما نیز طرفدار حفظ سلامتی، پیشگیری از بیماری‌ها و استفاده از داروهای گیاهی یا مواد شیمیایی با عوارض کمتر هستید، دانلود برنامه داروخانه کامل را به شما توصیه می‌کنیم.

https://mag.charkhoneh.com/4589
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *