نقد و بررسی بازی Umiro؛ تلاش برای خروج از ناکجا آباد

مجله چارخونه » بازی » فکری و پازل » نقد و بررسی بازی Umiro؛ تلاش برای خروج از ناکجا آباد
نقد و بررسی بازی Umiro؛ تلاش برای خروج از ناکجا آباد
دانلود بازی Umiro
فهرست محتوا

بازی Umiro از محصولات استودیوی بازی‌سازی DevolverDigital، با الهام از سبک و طراحی بازی Monument Vlley منتشرشده است. Umiro یک بازی در سبک پازل به شمار می‌آید که در نگاه اول شباهت بسیار زیادی به Monument Vlley دارد؛ اما این شباهت فقط به بعد بصری و محیطی بازی محدود شده است و از نظر هسته بازی و گیم پلی این دو اثر تفاوت زیادی باهم دارند. باوجود اینکه Umiro در دسته بازی‌های پولی گوگل پلی و اپل استور قرار دارد یا این حال اما بیش از 5 هزار بار دانلود بازی Umiro و کسب امتیازهای 4.6 و 4.5 از 5 در گوگل پلی و اپل استور از افتخارات سازندگان این بازی در مدت زمانی کوتاه است.

تعداد دفعات بالای دانلود بازی Umiro بین بازی‌های غیر رایگان و محبوبیت بالای آن میان کاربران باعث شد تا در این مطلب از مجله چارخونه به بررسی آن بپردازیم. درصورتی‌که قصد دانلود بازی Umiro را دارید، با ما همراه باشید.

داستان بازی Umiro

داستان بازی Umiro به‌گونه‌ای است که شما را به دنبال خود کشانده و انگیزه لازم برای پیشبرد مراحل و حل پازل‌ها را به شما می‌دهد. بازی Umiro روایت دختر و پسری به نام‌های Satura و Huey است که در مکانی نا‌معلوم به هوش می‌آیند. آن‌ها نمی‌توانند به خاطر بیاورند چطور به این مکان آمده‌اند و فقط در تلاش‌ هستند تا از محل فعلی خود خارج‌شده و به شهر خود یعنی Umiro بازگردند.

در این میان دخترک داستان یعنی Satura دچار فراموشی شده و پسر همراه خود Huey را هم به یاد ندارد. Huey نیز با مرور خاطرات برای Satura، سعی دارد حافظه او را بازگرداند. داستان بازی در چهار فصل روایت می‌شود و در هر فصل بخش‌هایی از داستان به‌صورت ویدئویی حین پیشرفت در مراحل نمایش داده خواهد شد.

گیم پلی بازی

ماموریت شما در بازی Umiro ترسیم مسیر مناسب برای شخصیت‌های بازی است. مسیری که آن‌ها را به سمت الماس‌های چک پوینت‌ هدایت می‌کند. برای دست‌یابی به هدف موانعی بین راه وجود دارند که اگر به آن‌ها برخورد کنید، به‌ناچار باید مراحل را از اول شروع کنید. به‌عنوان‌مثال در فصل اول بازی گوی‌های سیاه متحرک مانع حرکت شما می‌شوند و باید با رسم مسیر صحیح از کنار آن‌ها عبور کنید تا به الماس‌ها برسید.

برای عبور گوی‌های سیاه باید بتوانید دکمه شروع بازی را به‌موقع لمس کنید. در غیر این صورت احتمال برخورد گوی‌های سیاه به شما بیشتر شده و درنتیجه امکان برد شما بسیار کم خواهد بود. درواقع شما بعد از رسم مسیر و لمس دکمه شروع هیچ کنترلی روی حرکت شخصیت‌های بازی ندارید و آن‌ها تاجایی که با مانعی برخورد نکنند به حرکت خود ادامه خواهند داد؛ بنابراین همه توانایی شما پیش از حرکت شخصیت‌های بازی باید به کمکتان بیایند.

تعداد فصل‌ها و مراحل

همان‌طور که در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم بازی دارای چهار فصل است. در هر فصل از بازی 10 مرحله به‌اضافه یک مرحله ویژه Satura وجود دارد. لازمه ورود به مرحله ویژه جمع‌آوری الماس‌های زردرنگ موجود در مراحل 1 تا 10 آن فصل است؛ بنابراین اگر پیگیر داستان بازی هستید و می‌خواهید پایان آن را بدانید، الماس‌های زردرنگ را نیز حین پیشروی در مراحل جمع‌آوری کنید.

گرافیک و جلوه‌های بصری

بازی Umiro به‌صورت دوبعدی طراحی‌شده و ترکیب رنگ و جلوه‌های بصری آن بسیار هنرمندانه است. به‌طوری‌که هر مرحله از بازی رنگ‌بندی ویژه و جذابیت‌های خاص خود را دارا است. این روند باعث شده تا بازی به‌مرورزمان تکراری نشود و همواره تازگی خود را داشته باشد.

صداگذاری و موسیقی متن

استودیوی DevolverDigital برای جز به‌جز بازی صدای ویژه‌ای در نظر گرفته است. به‌عنوان‌مثال برخورد شخصیت‌های بازی با موانع یا لمس دکمه‌ها هریک صدای خاص خود را دارند. علاوه بر آن برای هر فصل از بازی نیز موسیقی‌های متن متفاوتی در نظر گرفته‌شده است. صداگذاری و موسیقی متن کنار گرافیک و جلوه‌های بصری بازی از ایجاد روند تکراری در آن جلوگیری کرده و حس تازگی بیشتری به بازی می‌بخشد.

سخت‌افزار موردنیاز برای اجرای بازی

بازی به سخت‌افزار چندان قدرتمندی نیاز ندارد؛ بنابراین برای اجرای آن فقط به یک گوشی هوشمند با سیستم‌عامل اندروید نیاز دارید. تنها نکته‌ای که باید پیش از دانلود بازی Umiro و نصب آن در نظر داشته باشید، نسخه سیستم‌عامل گوشی هوشمندتان است. چراکه این بازی در سیستم‌عامل اندروید روی نسخه 4.1 یا بالاتر و در سیستم‌عامل ios روی نسخه 6.0 به بالا قابل‌نصب و اجرا است.

[wonderplugin_video videotype=”mp4″ mp4=”https://res.charkhoneh.com/ws/resource/trailer/GAME/930616723/63/2″ videowidth=600 videoheight=400 keepaspectratio=1 videocss=”position:relative;display:block;background-color:#000;overflow:hidden;max-width:100%;margin:0 auto;” playbutton=”http://mag.charkhoneh.com/wp-content/plugins/wonderplugin-video-embed/engine/playvideo-64-64-0.png”]

ویدیویی کوتاه از بازی Umiro

سخن پایانی

درمجموع بازی Umiro با داستان جذاب، گیم پلی متفاوت و البته جلوه سمعی و بصری خود یک اثر فوق‌العاده است که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم خود کرده و لحظات هیجان‌انگیزی را برای شما به ارمغان آورد. چنانچه سیستم‌عامل گوشی شما اندروید است می‌توانید برای دانلود بازی Umiro از لینک‌های موجود در پایان مطلب به نسخه اندرویدی رایگان بازی دسترسی داشته باشید.

https://mag.charkhoneh.com/4771
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *