افزایش فروش ساعت‌های هوشمند در بازار

مجله چارخونه » خبر » لوازم جانبی » افزایش فروش ساعت‌های هوشمند در بازار
افزایش فروش ساعت‌های هوشمند در بازار
فهرست محتوا

امسال با وجود آنکه آمار فروش تلفن همراه هوشمند در پایین‌ترین جایگاه خود قرار گرفته، بازار فروش ساعت‌های هوشمند به شکل فوق‌العاده‌ای رونق پیدا کرده است.

به گزارش مجله چارخونه، بخش تحقیقاتی گروه NPD، اعلام کرده که تا نوامبر سال 2018، شانزده درصد از افراد بزرگ‌سال ایالات‌متحده‌ی آمریکا یک ساعت هوشمند داشتند که این عدد نسبت به نوامبر 2017 ، چهار درصد افزایش‌یافته است. علاوه بر این، بازار ساعت‌های هوشمند، صنعتی 5 میلیارد دلاری به شمار می‌آید که علاوه بر افزایش ۵۱ درصدی حجم این بازار میزان فروش سالانه نیز نسبت به یکسال گذشته رشدی ۶۱ درصدی را نشان می‌دهد.

به‌عبارت‌دیگر، ساعت‌های هوشمند به یکی از پرفروش‌ترین اجناس بازار تبدیل‌شده و به نظر نمی‌آید که به این زودی-ها در آن کاهشی دیده شود.

همان‌طور که انتظار می‌رود، بِرَند‌های اصلی بازارِ ایالات‌متحده، اَپِل، سامسونگ و فیت‌بیت است. این سه شرکت با محصولاتشان یعنی: ساعت اپل ، ساعت گَلَکسی سامسونگ و فیت‌بیت وِرسا،  88 درصد از بازار ساعت هوشمندِ آمریکا را قبضه کرده‌اند.

هرچند شرکت‌های کوچکی مانند فاسیل و گارمین نیز از آمار فروش بالا بی‌نصیب نمانده‌اند. بنا به گزارش گروه NPD خریداران اصلی بازار ساعت هوشمند قشر جوان است، چراکه 23 درصد از کل خریداران ساعت هوشمند، افراد 18 تا 34 ساله بودند. اپل امید‌وار است فناوری‌های سلامت‌محور – مانند دستگاه الکتروکاردیوگرامی (نوار قلب) که اپل در ساعت هوشمند سری چهارم خود قرار داده بود –  بالاخره بتواند بزرگ‌سالانی که بیشتر از 35 سال سن دارند را متقاعد ‌کند تا به تکنولوژی ساعت‌های هوشمند روی بیاورند.

به شکل عجیبی دو شرکت بزرگ یعنی گوگل و آمازون تاکنون در این بازار نقشی نداشته‌اند. از وقتی خبر رسید که گوگل به دنبال استخدام افراد بااستعداد برای مدیریت بخش ابزار پوشیدنی خود بود و همچنین از وقتی‌که حق انحصاری بخش بزرگی از ایده‌های فاسیل را خریداری کرد، انتظار می‌رود که گوگل نیز خود را برای وارد شدن به بازار ساعت‌های هوشمند آماده ‌کند. هرچند، به نظر نمی‌رسد آمازون برنامه‌ای برای ورود به بازار ساعت‌های هوشمند داشته باشد.

نظر شما چیست؟ آیا از ساعت هوشمند استفاده می‌کنید؟ اگر استفاده می‌کنید به نظر شما ساعت هوشمند وسیله‌ای ضروری است؟ اگرنه، آیا حتی علاقه‌ای ندارید که آن را امتحان کنید؟

 

https://mag.charkhoneh.com/5243
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *