آيا سیستم راننده خودکار باعث تصادف مرگبار Tesla Model 3 شده است؟

مجله چارخونه » فناوری » آيا سیستم راننده خودکار باعث تصادف مرگبار Tesla Model 3 شده است؟
آيا سیستم راننده خودکار باعث تصادف مرگبار Tesla Model 3 شده است؟
تصادف مرگبار Tesla Model 3
فهرست محتوا

صبح جمعه گذشته، در دلری بیچ فلوریدا یک خودروی Tesla Model 3 دچار سانحه رانندگی شد. بخش ایمنی سازمان ملی حمل‌ونقل (NTSB) و سازمان ملی ایمنی بزرگراه­‌ها (NHTSA) نماینده­‌های خود را برای بررسی این حادثه اعزام کردند.

به گزارش مجله چارخونه، در ساعات پایانی روز جمعه NTSB در توییتر خود اعلام کرد، برای بررسی این تصادف گروه ویژه‌ای را اعزام کرده‌اند و آن‌ها با همکاری دفتر کلانتری پالم بیچ این سانحه را بررسی خواهند کرد. NHTSA به خبرگزاری رویترز گفت که آن‌ها نیز قصد دارند گروهی برای بررسی صحنهٔ این حادثه اعزام کنند. هر دو سازمان در حال حاضر در حال بررسی قابلیت رانندگی خودکار اتومبیل Tesla هستند.

در گزارش اولیهٔ دفتر کلانتری پالم بیچ -که توسط وب‌سایت Electrek منتشر شده بود- نوشته شده این تصادف در چهارراه خروجی بزرگراه شماره 7 ایالت فلوریدا در مقابل مزرعه پِرو فمیلی فارم (Pero Family Farm) روی داده است. خودروی Tesla Model 3 2018 در حال حرکت به سمت جنوب بود که کامیون از مزرعه وارد بزرگراه می‌شود و بعد از دور زدن از دوربرگردان در مقابل مسیر خودروی Tesla قرار می‌گیرد.

بنا به گزارش، هنگامی‌که کامیون وارد مسیر خودروی Tesla می‌شود «به سمت راننده اتومبیل برخورد می‌کند که باعث می‌شود اتومبیل Tesla از محور خود خارج‌شده و در زیر کامیون گیر کند و در نتیجه سقف اتومبیل جدا می-شود.» بنا به گزارش رویترز رانندهٔ 50 سالهٔ اتومبیل Tesla در صحنهٔ تصادف جان باخته است. هنوز مشخص نیست که حالت رانندگی خودکار اتومبیل در حین تصادف فعال بوده است یا نه.

بنا به گزارش پلیس، خودروی Tesla Model 3 در فاصلهٔ کمی از صحنهٔ تصادف متوقف شده است. خبرگزاری‌های مختلف به شباهت این سانحه با تصادف مرگبار خودروی Tesla Model S دیگری که در سال 2016 در فلوریدا رخ داده بود اشاره می‌کنند.

در آن سانحه نیز، خودروی Tesla با کامیونی برخورد کرده بود و درست مانند این تصادف، سقف آن کاملاً جدا شده بود. به گزارش NTSB «خودرو درون نهر آب افتاده بود» و سپس با تیر برق برخورد کرده و بالاخره متوقف شده بود. در آن گزارش نقل شده که سیستم رانندگی خودکار اتومبیل در حین تصادف فعال بوده است.

شرکت Tesla به وب‌سایت Electrek گفت «از این تصادف عمیقاً متأسف شدیم» و همچنین آمادگی کامل خود برای همکاری با مسئولین را اعلام کرده است. در حال حاضر منتظر پاسخ شرکت Tesla هستیم و وقتی‌که اطلاعات بیشتری به دست آوردیم آن را گزارش خواهیم کرد.

 

 

 

https://mag.charkhoneh.com/5429
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *