بهترینهای همایش جهانی گوشی همراه MWC 2019: محصولات مورد علاقه‌ی ما در نمایشگاه جیمی وستنبرگ

مجله چارخونه » فناوری » بهترینهای همایش جهانی گوشی همراه MWC 2019: محصولات مورد علاقه‌ی ما در نمایشگاه جیمی وستنبرگ
بهترینهای همایش جهانی گوشی همراه MWC 2019: محصولات مورد علاقه‌ی ما در نمایشگاه جیمی وستنبرگ
فهرست محتوا

هفته ­ی گذشته در کوچه‌پس‌کوچه‌های بارسلونا به دنبال بزرگ‌ترین و بهترین معرفی­های نمایشگاه گوشی­های تلفن همراه امسال می­گشتیم. بدون شک، گوشی­های تاشو و تکنولوژی نسل پنجم پرسروصداترین محصولات نمایشگاه بودند. در کنار آن­ها، طرح­های مفهومی، هدست ­های واقعیت مجازی و حتی گوشی­هایی با باتری­های غول­آسا نیز معرفی شدند.

سعی کردیم تا ده محصول مورد علاقه‌یمان را در این نمایشگاه فهرست کنیم، از تکنولوژی نسل پنجم گرفته تا شارژر­های فوق‌ سریع که بدون ترتیب خاصی در ادامه آورده شده است.

Nokia 9 PureView

 

HMD Global معمولاً گوشی ای معرفی نمی کند که در مقابل بهترین های بازار کم بیاورد و امسال نیز ما را با محصول جدید خود ناامید نکرد. گوشی Nokia 9 PureView محصول فوق‌العاده‌ای با طراحی فضایی است. Nokia در گوشی خود شش دوربین به کار برده است تا معنای واقعی کیفیت را به رخ همگان بکشد. اگر باور نمی کنید خودتان مشخصات آن را نگاه کنید.
البته این گوشی فقط به خاطر شش دوربینی بودنش نظرمان را جلب نکرد. یکی از بهترین جنبه های این گوشی قیمت مناسب آن است. تا کمتر از یک ماه دیگر می توانید این گوشی را به قیمت 599 یورو خریداری کنید، که به نظر ما قیمت واقعاً مناسبی است.

 

Huawei Mate X

 

امسال یکی از طرح های مورد استقبال، گوشی های تاشو بود و Huawei Mate X یکی از بهترین گوشی های تاشوی معرفی شده است.
طراحی این گوشی کمی با بقیه‌ی گوشی های تاشو تفاوت دارد. به‌جای صفحه‌نمایشی که به داخل خم می شود، Mate X صفحه‌نمایش 8 اینچی دارد که می‌تواند به سمت بیرون خم  شود. به این معنی که وقتی آن را به حالت گوشی های معمولی خم می کنید، هم‌زمان در پشت و جلویش صفحه‌نمایشی قرار می گیرد. به نظر ما این یکی از طراحی های فوق العاده‌ی امسال است اما از طرفی، این طراحی ممکن است احتمال آسیب‌پذیری آن را نیز افزایش دهد.
Mate X با اینکه گوشی ارزان‌قیمتی نیست، بی‌شک یکی از بهترین طراحی های امسال است و به همین دلیل هم یکی از بهترین گوشی های معرفی‌شده از نظر ماست.

 

Oppo 10X optical zoom

 

چند روز قبل از شروع نمایشگاه، Oppo سیستم دوربین جدید خود را معرفی کرده بود. این سیستم توانایی زوم اوپتیکال ده برابر دارد و کیفیت عکس هایش کاهش پیدا نمی کند.
این توانایی خارق العاده، به خاطر سیستم دوربین سه‌گانه‌ی این دستگاه است. دوربین به‌کاررفته  در این گوشی دارای یک لنز اصلی 48 مگاپیکسلی، یک سنسور 16 مگاپیکسلی سوپر واید و یک لنز زوم 10x است که همگی به‌خوبی درون بدنه ی زیبای آن قرارگرفته‌اند.
همین‌که Oppo توانسته بدون ضخیم کردن گوشی اش این تکنولوژی را درون آن جاگذاری کند واقعاً تحسین‌برانگیز است. گوشی هوشمند Oppo در ربع دوم سال 2019 میلادی وارد بازار خواهد شد.

 

Samsung Galaxy Fold

 

Samsung نیز چند روز پیش از نمایشگاه، از گوشی تاشوی خود پرده‌برداری کرد.
ازآنجایی‌که گوشی های تاشو دسته بندی تازه ای به‌حساب می آیند، در حال حاضر هر شرکتی طراحی مختص به خود را دارد. گوشی تاشوی Samsung مانند کتاب باز و بسته می شود و درونش از نمایشگر OLED Dynamic استفاده شده است. وقتی گوشی بسته می شود، پنل 4.6 اینچی Super AMOLED آن در بیرون روشن می شود.
با اینکه امسال از گوشی های تاشوی زیادی پرده برداری شد، طراحیِ Samsung قطعاً یکی از بهترین های آن هاست.

 

Microsoft HoloLens 2

 

Microsoft اخیراً برای هدست HoloLens آینده نگر خود که در سال 2015 عرضه شده بود، نسخه ی جدیدی معرفی کرده بود. حالا این نسخه ی جدید کوچک‌تر است و قیمت مناسب تری دارد. البته 3500 دلار را نمی توان مناسب محسوب کرد، اما هر چیزی شروعی دارد.
Microsoft HoloLens 2 از جنس فیبر کربن ساخته ‌شده و می‌توان ساعات طولانی بدون خسته شدن از آن استفاده کرد. این هدست می تواند حرکت چشم و دستان کاربر را تشخیص دهد و به کاربر اجازه می دهد تا اشیای مجازی را «لمس» کند و همچنین استفاده از منو ها را آسان تر می کند. از طرف دیگر Microsoft بُرد دید HoloLens را تقریباً دو برابر کرده است.
بهترین قسمت HoloLens 2 نرم افزار های عملی آن است. همگام سازی زنده با آواتار های مجازی بهتر شده است، به‌عنوان‌مثال می توان برای تشخیص های پزشکی در مصارف بیمارستانی از آن استفاده کرد.

 

Samsung Galaxy S10 and Galaxy S10 Plus

 

چند وقتی بود که منتظر گوشی های سری Galaxy S بودیم. بالاخره وقتش رسید و دو مدل Samsung Galaxy S10 و S10 Plus شاید دوتا از بهترین گوشی های هوشمند امسال باشند.
البته این دو گوشی نیز چند روز قبل از نمایشگاه پرده‌برداری شده بودند. هردو گوشی بهترین مشخصات را دارند و درونشان از دوربین های سه‌تایی استفاده شده که نسبت به سال گذشته پیشرفت قابل‌توجهی است. همچنین هر دو گوشی از رابط کاربری One UI که بر پایه Android Pie طراحی‌شده  استفاده می کنند. سامسونگ همیشه در صفحه‌نمایشگر های گوشی های سری Galaxy S کم نمی گذارد و امسال نیز ناامیدمان نکرد. اینجا نیز، با بهترین صفحه‌نمایشگر های OLED بازار مواجه هستیم.
به‌صورت کلی به نظر ما این یکی از بهترین گوشی های سال است.

 

Sony Xperia 1

 

سال گذشته در همین نمایشگاه بود که Sony بالاخره فلسفه ی طراحی گوشی های هوشمند خود را عوض کرد. حالا دارد با فُرم و فاکتور های مختلف در طراحی اش آزمون‌وخطا می کند و نتایج به‌دست‌آمده رضایت‌بخش بوده¬ است.
Sony Xperia 1 جدید دارای صفحه نمایش OLED 4k 21:9 است و مشخصات کلی سخت افزاری قابل قبولی ارائه کرده است. هنوز منتظر قیمت گذاری و اطلاعات عرضه آن هستیم، اما شایعه ها می گوید این گوشی در اواخر بهار عرضه خواهد شد.
تجربه ی ما با این گوشی خصوصاً از جنبه ی نرم افزاری خیلی کم بود و در واردکردن آن به این فهرست مردد بودیم، فعلاً نمی توانیم حرفی در مورد نرم افزار این گوشی بزنیم. بااین‌حال تا جایی که دیدیم این یکی از بهترین گوشی های نمایشگاه امسال بود.

 

Xiaomi Mi Mix 3 5G

 

Xiaomi Mi Mix 3 گوشیِ فوق العاده ای است و شرکت Xiaomi نسخه ی نسل پنجم آن را در نمایشگاه امسال معرفی کرد.
امسال شرکت های زیادی نسخه ی نسل پنجم گوشی خود را در نمایشگاه معرفی کردند. مشکل اینجاست که همه ی آن ها زیادی گران بودند. Xiaomi برای رقابت با آن ها قیمت گوشی Mi Mix 3 5G خود را 599 یورو اعلام کرد.
Xiaomi Mi Mix 3 5G تمام قابلیت های نسخه ی اصلی Mi Mix 3 را به ارث برده و حتی قابلیت های جدید تر نیز به دست آورده است. در این گوشی از پردازنده ی Qualcomm Snapdragon 855 استفاده شده و همچنین باتری آن 3.800 میلی‌آمپری است.

 

Huawei Matebook X Pro

 

سال گذشته، شرکت Huawei دنیای تکنولوژی را با لپ‌تاپ MateBook X Pro خود به لرزه انداخت، که مشخصاً برای مقابله با MacBook شرکت Apple طراحی شده بود. در نمایشگاه امسال، شرکت Huawei نسخه ی دوم لپ تاب قدرتمند خود را معرفی کرد. Huawei MateBook X Pro جدید، از نظر ظاهری با نسخه ی سال گذشته تفاوت چندانی نمی کند اما سخت‌افزار آن به‌کلی به روز شده  است.
MateBook X Pro جدید حالا دارای پردازنده ی Intel Core i7 8565U و گرافیک Nvidia MX250 است. یکی دیگر از تغییرات سخت افزاری در این مدل جدید، افزودن درگاه Thunderbolt 3 USB-C است که قابلیت خروجی 40 گیگابایت در ثانیه را دارد و با استفاده از آن می توان از گرافیک های خارجی توان بیشتری گرفت.
این لپ تاب جدید به خاطر به‌روز کردن فرمول قدیمی اش یکی از بهترین لپ تاب‌های بازار است و با قیمتی مناسب تر، توانایی-های Macbook Pro را با سیستم‌عامل Windows در اختیار کاربران قرار می دهد.

 

پد شارژر بیسیم Xiaomi 20W

 

شارژر های بیسیم مدت هاست که ابزاری کاربردی برای کاربران به شمار می آیند. رها کردن گوشی بر روی پد و شارژ شدن آن ویژگی شگفت‌انگیزی است اما همه از مدت‌زمان لازم برای شارژ شدن دستگاهشان گله می کنند. شارژ¬های سریع بیسیم خوشبختانه یکی از تکنولوژی هایی که می توانیم از آن استفاده کنیم اما بیشترشان قیمتی بالای 100 دلار دارند.
Xiaomi راهی برای کاهش قیمت محصولاتش پیدا کرده و بنابراین هزینه ی اجناسی که از آن¬ها می خرید خیلی کمتر می شود. با 20 دلار می توانید شارژر بیسیم 20 واتیXiaomi را خریداری کنید.
متأسفانه در جعبه ی نسخه ی استاندارد Xiaomi Mi 9 یک شارژر 18 واتی قرار گرفته است. اما اگر شارژر 20 واتی بیسیم را به آن متصل کنید، با شارژری با توان خروجی 27 وات مواجه می-شوید. یعنی با 25 دلار می توانید با یک تیر دو نشان بزنید.

https://mag.charkhoneh.com/5535
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *