مدیرعامل چارخونه: پرداخت از بستر اپراتور از پرکاربردترین روش پرداخت دنیاست

مجله چارخونه » خبر » اپراتورها » مدیرعامل چارخونه: پرداخت از بستر اپراتور از پرکاربردترین روش پرداخت دنیاست
مدیرعامل چارخونه: پرداخت از بستر اپراتور از پرکاربردترین روش پرداخت دنیاست
سعید عسکری مدیرعامل چارخونه
فهرست محتوا

مدیرعامل چارخونه در جمع بازی‌سازان مستفل اعلام کرد که پرداخت از بستر اپراتور (DCB) یکی از پرکاربردترین روش‌ها در دنیا است. تعداد تراکنش‌های پرداخت از بستر اپراتور تلفن همراه چندین برابر تعداد تراکنش‌های پرداخت از طریق کارت اعتباری در دنیاست.

سعید رسول‌اف مدیرعامل چارخونه در پیش‌رویداد چهارمین جشنواره بازی‌سازای مستقل جوان در آکادمی گیم ایرانسل گفت: «در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۳۸ میلیارد دلار در صنعت بازی درآمد کسب شده است که اندازه بزرگ بازار را نشان می‌دهد. تا سال ۲۰۲۱ بخش بازی‌های ابزار هوشمند به سرعت افزایش خواهد یافت.»

مدیرعامل چارخونه ادامه داد: «تا سال ۲۰۲۱ بازی‌های موبایلی با اختلاف در صدر بیشترین درآمد صنعت بازی خواهند بود در حالی که نرخ بازگشت سرمایه در بازی‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بیشتر از دیگر انواع بازی‌هاست. این نرخ بازگشت سرمایه در بازی‌های واقعیت مجازی به ۸۰ درصد هم می‌رسد.»

رسول‌اف بیان کرد: «تا امسال ۱۳.۹ درصد جمعیت بیش از ۸ میلیاردی دنیا را گیمرها تشکیل می‌دهند که این جمعیت تا دوسال دیگر به ۱۶.۲ درصد جمعیت کل حهان خواهد بود.»

پرداخت از بستر اپراتور

به گفته مدیرعامل چارخونه ۹ مدل پرداختی برای بازی در دنیا وجود دارد که پرداخت از بستر اپراتور (DCB) یکی از پرکاربردترین روش‌ها در دنیا است. تعداد تراکنش‌های پرداخت از بستر اپراتور تلفن همراه چندین برابر تعداد تراکنش‌های پرداخت از طریق کارت اعتباری در دنیاست که این میزان در بازار بزرگ چین ۴ برابر است.

رسول‌اف گفت:«گوگل در پلی استور خود از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ در زمینه پرداخت از بستر اپراتور تلفن همراه ۳۰۰ درصد رشد درآمدی داشته است. این نوع پرداخت برای مشتری‌ها و پذیرنده‌ها مزیت دارد. پرداخت در هر جا و هر زمان، امنیت پرداخت، سادگی استفاده و نوین بودن فناوری، از جمله مزایای پرداخت از بستر اپراتور برای مشتریان است. رشد فروش، خطرپذیری کمتر و راه آسان و بدون دغدغه از مزایای این نوع پرداخت برای پذیرنده‌ها محسوب می‌شود.»

او اعلام کرد: «ما در چارخونه ۶هزار ناشر و توسعه دهنده داریم که در کل ۱۸۵هزار عنوان محتوا را به ۴ میلیون کاربر ارائه می‌دهند. در این میان ۴۵هزار بازی حدود ۲۵ درصد کل محتواهای موجود در چارخونه وجود دارد که درآمد آنها ۱۶ درصد از کل درآمدهای توسعه‌دهندگان چارخونه است. این آمار درآمدزایی بازی‌‌ها باید افزایش یابد.»

رسول‌اف با اشاره به هاب خدماتی گسترده ژوبین که به صورت رایگان به ناشران و توسعه‌دهندگان ارائه می‌شود؛ آماروید، ابروید، امکانات پرداخت و مجله چارخونه را از برجسته‌ترین خدمات این بازار جامع محتوای دیجیتال دانست.

پرداخت از بستر اپراتور

مدیرعامل چارخونه در مورد مدل پرداخت اشتراکی گفت:«نت‌فیلیکس، اسپاتیفای، یوتیوب، مایکروسافت و اپل از پیشگامان این نوع پرداخت در دنیا هستند. اپل به تازگی محصول اپل نیوز خود را به صورت پرداخت اشتراکی ارائه داد و به زودی در زمینه گیم محصول اپل آرکید خود را با مدل پرداخت اشتراکی ارائه می‌دهد.»

سعید رسول‌اف اعلام کرد: «پرداخت اشتراکی در چارخونه مشابه با نمونه‌های جهانی است.»

مدیرعامل چارخونه افزود: «به همفکری بازی‌سازان برای طراحی مدل و گیمیفیکیشن ارایه بازی‌ها در چارخونه نیازمندیم. همکاری با چارخونه بسیار راحت است. توسعه‌دهنده یا ناشر می‌تواند با حضور در سایت seller.charkhoneh.com محتوای خود را بارگذاری کرده و به این بازار جامع محتوای دیجیتال بپیوندد.»

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *