جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در فضای مجازی برگزار می‌شود

مجله چارخونه » موسیقی » دنیای موسیقی » جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در فضای مجازی برگزار می‌شود
جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در فضای مجازی برگزار می‌شود
جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در فضای مجازی
فهرست محتوا

جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در فضای مجازی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و همکاری مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

محمد صادق افراسیابی، معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در فضای مجازی گفت: هفتمین دوره از این جشنواره با مشارکت شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های روبیکا، چارخونه، آپارات، آخرین خبر، تماشا، نماشا و پروفایل با عنوان «#امام_رضا_را_دوست_دارم» برگزار می‌شود.

اهداف جلوه‌های فرهنگ رضوی در فضای مجازی

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: ترویج فرهنگ منور رضوی، هم‌افزایی فعالان عرصه فضای مجازی درترویج آموزه‌های دینی و اهل‌بیت‌(ع) به‌ویژه امام رضا‌(ع) درجامعه، تجلیل از فعالان فضای مجازی در حوزه گسترش فرهنگ رضوی و تولید‌کنندگان آثار فاخر با رویکرد فرهنگ دینی و تولید محتوا با رویکرد ارزشی، دینی و انقلابی در فضای مجازی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

محمد صادق افراسیابی جلوه‌های فرهنگ رضوی در فضای مجازی

او به منابع و موضوعات این جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن کریم، احادیث اهل‌بیت‌(ع)، به ویژه امام رضا(ع) و سخنان و آثار بزرگان، صاحب‌نظران، اندیشمندان و هنرمندان برای تولید و انتشار آثار مناسب در شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در زمینه‌های مختلف از موضوعات و منابع این جشنواره به شمار می‌آید.

افراسیابی بیان کرد: ارزش‌های اخلاقی همچون صداقت، امانتدار، کرامت انسان‌ها، حفظ آبروی افراد، رزق حلال و ضد ارزش‌های اخلاقی مانند دروغ، خیانت در امانت، تهمت و افترا و حرام‌خواری موضوعات این جشنواره هستند. همچنین ارزش‌های اجتماعی شامل روابط اجتماعی، خانوادگی، روابط با گروه دوستان، وقف، کار و تولید، مسئولیت‌پذیری و محیط زیست از دیگر موضوعات این جشنواره اعلام شده است.

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زیارت یکی دیگر از موضوعات این جشنواره است که با زیرمجموعه‌های زیارت عارفانه، خاطرات سفر زیارتی، دلنوشته‌های زیارت، واگویه‌های زیارت، زیبایی ومعنویت حرم مطهر و شفاعت می‌توان آثار را برای جشنواره ارسال کرد.

نوع آثار جشنواره

افراسیابی اشاره کرد بیان کرد: آثار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پرمخاطب فرهنگی، هنری و رسانه‌ای با هشتگ «#امام_رضا_را_دوست_دارم» در قالب‌ عکس نوشته، متن، گرافیک و اینفوگرافی، ویدئو و نماهنگ(کلیپ)، پویانمایی(انیمیشن) و موشن‌گرافیک می‌توانند در رویداد جلوه‌های فرهنگ رضوی در فضای مجازی شرکت کنند.

 

محل انتشار آثار جشنواره

وی معیار‌های ارزیابی این آثار را کیفیت فنی، میزان بازدیدکنندگان، دیدگاه بازدیدکنندگان و غنای محتوایی برشمرد و اعلام کرد: همچنین آثار ارسالی باید علاوه بر انتشار در گروه‌ها، کانال‌ها و صفحات شخصی مرتبط با شرکت‌کننده، در یکی از شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های روبیکا، چارخونه، آپارات، آخرین خبر، تماشا، نماشا و پروفایل با هشتگ «#امام_رضا_را_دوست_دارم» منتشر شده باشد.

جوایز جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد به جوایز این جشنواره اشاره کرد و افزود: در بخش عکس نوشته، متن، گرافیک و اینفوگرافیک به رتبه اول تندیس جشنواره به همراه لوح تقدیر و مبلغ ۱۵ میلیون ریال وجه نقد، رتبه دوم لوح تقدیر به همراه ۱۲ میلیون ریال وجه نقد و به مقام سوم این جشنواره هم لوح تقدیر و مبلغ هشت میلیون ریال وجه نقد اهدا می‌شود.

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد به جوایز بخش ویدئو و نماهنگ(کلیپ)، پویانمایی(انیمیشن) و موشن گرافیک هم پرداخت و گفت: در این بخش نیز به مقام اول تندیس جشنواره، لوح تقدیر و ۳۵ میلیون ریال وجه نقد، به مقام دوم لوح تقدیر، ۲۵ میلیون ریال وجه نقد و مقام سوم لوح تقدیر و ۱۵ میلیون ریال وجه نقد اهدا می‌شود. جایزه ویژه هیئت داوران نیز به بهترین اثر برگزیده جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در فضای مجازی اهدا می‌شود که شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر و ۵۰ میلیون ریال وجه نقد است.

 

نحوه ثبت نام جشنواره

او در تبیین نحوه ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در فضای مجازی اظهار کرد: علاقه‌مندان باید آثاری را که در گروه‌ها یا کانال‌ها و یا صفحات مرتبط با خود منتشر کرده‌اند از طریق مراجعه به هر یک از شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های روبیکا، چارخونه، آپارات، آخرین خبر، تماشا، نماشا و پروفایل و با انتخاب هشتگ «#-امام‌ _رضا_را_دوست_دارم» منتشر کنند.

افراسیابی در پایان گفت: ثبت‌نام از طریق تارنمای شمس‌توس به نشانی ghazvin.shamstoos.ir انجام می‌شود. با توجه به اینکه علاوه بر انتشار در شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های یادشده، انتشار آثار در اینستاگرام نیز مورد توجه و دارای امتیاز است، لازم است شرکت‌کنندگان پس از انتشار اثر در یکی از شبکه‌ها و اپلیکیشن‌های یادشده و ثبت‌نام در سایت جشنواره، چنانچه آثار خود را در اینستاگرام منتشر کرده‌اند، لینک صفحه اینستاگرام خود را نیز در سایت جشنواره ثبت کنند. مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار تا ۳۰ مهرماه سال جاری است و زمان و مکان مراسم اختتامیه نیز متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *