توسعه بازار محتوای دیجیتال نیاز امروز جامعه است

مجله چارخونه » خبر » توسعه بازار محتوای دیجیتال نیاز امروز جامعه است
توسعه بازار محتوای دیجیتال نیاز امروز جامعه است
توسعه بازار محتوای دیجیتال
فهرست محتوا

مدیر توسعه کسب‌وکار ژوبین گفت: توسعه اندازه بازار محتوای دیجیتال مهم‌ترین دغدغه‌ ما و یکی از نیازهای کشور است.

روزبه منیری مدیر توسعه کسب‌وکار شرکت ایده‌پرداز ژوبین در کارگاه «توسعه دیجیتال در بخش محتوا» که در سالن ۷ نمایشگاه الکامپ برگزار شد، گفت: بازار محتوای دیجیتال در ایران نیاز به گسترش محتوا و وسعت مبادلات مالی دارد تا بتواند خود را به عنوان یک صنعت پربازده معرفی کرده و بتواند مشکلات اقتصادی را برطرف کند. از سویی به دلیل توسعه فرهنگ و هنر ایرانی در دنیا بازار محتوای دیجیتال کشور باید گسترش یابد. از این رو، توسعه اندازه بازار محتوای دیجیتال از مهم‌ترین دغدغه‌های ما در ژوبین است و بر این اساس محصولات خود همچون چارخونه را به بازار ارائه کرده‌ایم.

 

گردش مالی در بازار محتوای دیجیتال

او در ادامه با اشاره به بازار محتوای دیجیتال در دنیا اعلام کرد: هم‌ اکنون بازار محتوای اپل با نام اپ‌استور سالانه نزدیک به ۴۷ میلیارد دلار و بازار محتوای گوگل سالانه نزدیک به ۲۵ میلیارد دلار تبادلات مالی دارند. زیرساخت این دو بازار جامع محتوای دیجیتال، وجود بیش از ۳ میلیارد دستگاه تلفن همراه است. البته در کشور ما نیز زیرساخت‌های مناسبی برای این نوع کسب‌وکار وجود دارد. نزدیک به ۵۶ میایون کاربر اینترنت همراه که نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند بازار خوبی را برای محتوای دیجیتال فراهم می‌کند.

منیری گفت: ما در ژوبین با استفاده از بازار جامع تولید محتوای چارخونه و ابزارهایی که به توسعه‌دهندگان، ناشران و کاربران ارائه می‌دهیم، برای توسعه اندازه بازار محتوای دیجیتال تلاش می‌کنیم. در این راه تا کنون بیش از ۶هزار ناشر و توسعه‌دهنده با ارائه بیش از ۱۸۵ هزار عنوان محتوا، همراه چارخونه بوده‌اند. این محتواها در ۷ دسته برنامه، بازی، موسیقی و فایل صوتی، ویدیو، فیلم، کتاب و مجله منتشر شده است و روزانه در حال توسعه است.

به گفته مدیر توسعه کسب‌وکار ایده‌پردازان ژوبین، مدل‌های مختلف کسب‌وکار در بحث محتوا موجود است که از این مدل‌ها ۴ مدل ارائه رایگان، پرداخت آنی بانکی و اپراتوری، پرداخت درون برنامه‌ای، پرداخت اشتراکی در چارخونه اجرایی شده است.

 

پرداخت اپراتوری و مزایای آن

منیری در مورد پرداخت اپراتوری گفت: امروزه در دنیای ارتباطات پرداخت از بستر اپراتورهای تلفن همراه رواج پیدا کرده است و در برخی از کشورها این نوع پرداخت از پرداخت بانکی پیشی گرفته است. ما در چارخونه با همکاری ایرانسل این نوع پرداخت را ارائه کرده‌ایم. سرعت در پرداخت، امنیت و عدم نیاز به کارت بانکی و رمزهای عبور کارت از جمله مزایای پرداخت اپراتوری است.

او در ادامه به پرداخت اشتراکی و مزایای آن پرداخت و توضیح داد: در پرداخت اشتراکی، افراد به جای پرداخت یک‌جای هزینه‌های می‌توانند به صورت دوره‌ای (روزانه، هفتگی، ماهانه و غیره) هزینه اشتراک در برنامه یا استفاده از محتواهای گوناگون را پرداخت کنند. به عنوان مثال کاربران در دنیا به جای پرداخت حدود ۳۰۰ دلاری بابت خرید مجموعه آفیس شرکت مایکروسافت می‌توانند با پرداخت ماهانه ۵ تا ۱۲.۵ دلار آن را در اختیار داشته باشند. ما در چارخونه مانند برندهای معتبر فناوری همچون اسپاتیفای، یوتیوب، نت‌فیلیکس، اپل و مایکروسافت سرویس پرداخت اشتراکی را راه‌اندازی کرده‌ایم.

مدیر توسعه کسب‌وکار ژوبین در خصوص نیاز به همکاری کاربران برای توسعه اندازه بازار محتوای دیجیتال گفت: ما در چارخونه با استفاده از محتوای کاربرساز(UGC) همگام با بزرگترین بازارهای محتوا در دنیا، زمینه تولید محتوا توسط کاربران را فراهم کردیم و برای بازدید محتواها به کاربران هزینه پرداخت خواهیم. این کار توسعه درآمدزایی برای کاربران و توسعه بازار محتوای دیجیتال را دربر خواهد داشت.

او در پایان با اشاره به ابزارهایی که توسط ژوبین در اختیار ناشران و توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد گفت: سامانه آنالیز برنامه‌های موبایل با نام آماروید و سامانه خدمات ابری توسعه‌دهندگان با نام ابروید به صورت رایگان از سوی شرکت ایده‌پردازان ژوبین ارائه می‌شود. این دو ابزار مفید برای توسعه‌دهندگان و ناشران می‌تواند کمک شایانی به این افراد داشته باشد.

https://mag.charkhoneh.com/6242
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *