در بازی minecraft داستان‌ها و فضاهای هیجان‌انگیز بسازید!

مجله چارخونه » بازی » آرکید » در بازی minecraft داستان‌ها و فضاهای هیجان‌انگیز بسازید!
در بازی minecraft داستان‌ها و فضاهای هیجان‌انگیز بسازید!
دانلود بازی minecraft
فهرست محتوا

بازی minecraft یک گیم محبوب در سبک آرکید و شبیه‌سازی محسوب می‌شود که توسط استودیوی mojang برای سیستم‌عامل‌های اندروید، IOS و XBOX طراحی و تولید شده است. این تیم سازنده بازی را پیش‌ازاین با گیم‌های scrolls و world of craft شناخته‌ایم. نام این بازی پیکسلی به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین گیم‌ها در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده و طراحان این بازی جوایز متعددی برای ساخت minecraft کسب کرده‌اند. مخاطبان این بازی نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سالانی هستند که به خلق سازه‌های گوناگون در یک فضای مجازی علاقه دارند. در ادامه برای بررسی و دانلود بازی minecraft با مجله چارخونه همراه باشید.

داستان ماینکرافت چیست؟

ماینکرافت یک گیم شگفت‌انگیز در سبک Sandbox محسوب می‌شود که کاربر با ورود بعضی کدها به بازی می‌تواند هر چیزی را در یک فضای مجازی و در قلمروهای متنوع بسازد. minecraft به شما امکان ساخت انواع سازه‌ها را می‌دهد. به‌طورکلی در این بازی هیچ محدودیتی برای ساخت‌وساز نخواهید داشت. در minecraft بلوک‌ها و مکعب‌هایی که جزئی‌ترین بخش ساخت محسوب می‌شوند در انواع رنگ‌ها و ابعاد مختلف در اختیارتان قرار می‌گیرند.

دقت بسیار بالای فرایند ساخت با استفاده از بلوک‌ها باعث ظاهر یکدست سازه‌ها می‌شود. البته اگر یک بلوک را به‌اشتباه قرار دهید، علاوه بر ناهماهنگی شکل ظاهری سازه امکان فروریختن آن و ازبین‌رفتن سازه وجود دارد. بازی minecraft هیچ هدف خاصی را دنبال نمی‌کند و صرفا محیطی برای نمایش خلاقیت و توانایی کاربران به شمار می‌آید.

دنیاها و قلمروهای این بازی هیچ‌گاه به پایان نمی‌رسند و نقشه قلمروها همیشه محیط‌های جدیدی برای ارائه دارد. هریک از قلمروهای این بازی شامل اقلیم‌ها و بخش‌های متنوع مانند جنگل‌های استوایی، کویر، دریا، غارهای اسرارآمیز، کوه‌های مرتفع و… هستند. کاراکترهای این بازی نیز طیف گستره‌ای را شامل می‌شوند. شخصیت‌ها و نقش‌هایی مانند زامبی، حیوانات شکاری، انواع هیولاها، اژدها و… ازجمله این کاراکترها به شمار می‌آیند.

[wonderplugin_video videotype=”mp4″ mp4=”https://res.charkhoneh.com/ws/resource/trailer/GAME/930471239/971623052/2″ webm=”” poster=”” lightbox=0 lightboxsize=1 lightboxwidth=960 lightboxheight=540 autoopen=0 autoopendelay=0 autoclose=0 lightboxtitle=”” lightboxgroup=”” lightboxshownavigation=0 showimage=”” lightboxoptions=”” videowidth=600 videoheight=400 keepaspectratio=1 autoplay=0 loop=0 videocss=”position:relative;display:block;background-color:#000;overflow:hidden;max-width:100%;margin:0 auto;” playbutton=”http://mag.charkhoneh.com/wp-content/plugins/wonderplugin-video-embed/engine/playvideo-64-64-0.png”]

شروع بازی

پس از دانلود بازی minecraft و ورود به آن در صفحه اصلی بازی minecraft گزینه‌های play، achievements، setting، store و کاراکتر بازی را مشاهده می‌کنید. درصورتی‌که برای اجرای بازی minecraft در Xbox از gamer tag خود استفاده کنید امکان کسب جوایز و پاداش با عنوان achievements، اجرای آنلاین بازی با دوستانتان و پیوستن به قلمروهای متنوع را خواهید داشت. در حال حاضر نسخه بتا این بازی در بازارچارخونه قابل‌دسترسی است. یکی از نکات قابل‌توجه که حتما باید در نظر بگیرید عدم پشتیبانی سایر نسخه‌های بازی از قلمروها و سازه‌های نسخه بتا است؛ بنابراین تهیه نسخه پشتیبان از بازی به کاربران توصیه می‌شود. همچنین تیم تولیدکنندگان این بازی مشکلات و باگ‌های نسخه‌های پیشین را در این نسخه جدید برطرف کرده‌اند.

کاراکترهای بازی minecraft

اپلیکیشن minecraft دو کاراکتر Steve و Alex را به‌صورت پیش‌فرض طراحی کرده است. در صورت تمایل امکان خلق شخصیت‌های متنوع‌تر را نیز خواهید داشت. برای این منظور باید روی آیکون آدمک بدون چهره کلیک کنید. سپس باید از میان تصاویر و شخصیت‌های طراحی شده یکی را برگزینید. البته در این حالت حتما باید یک فایل شامل شخصیت‌های جدید minecraft را دانلود کنید.

بازی minecraft در سه حالت تک‌نفره، بازی با دوستان و بازی آنلاین اجرا می‌شود. در حالت تک‌نفره می‌توانید دنیای ویژه خودتان را با مکعب‌های متنوع بسازید یا از قلمروهای طراحی شده توسط تیم تولیدکنندگان minecraft استفاده کنید. برای ساخت یک قلمرو گام اول نام‌گذاری محیط بازی است. سپس باید محیط بازی را از میان دو حالت survival و creative انتخاب کنید. در حالت survival کاربر باید با جمع‌آوری منابع طبیعی مختلف مانند چوب، سنگ، غذا و… همه تلاش خود را برای زنده ماندن به‌کارگیرد. علاوه بر این سقوط از ارتفاع، گرسنگی، حمله حیوانات، جنگ با سایر مردم منطقه و… از موارد تهدید جان شما در بازی محسوب می‌شوند.

اما در حالت creative کاربر دسترسی نامحدود به همه امکانات و منابع بازی دارد. کاربر می‌تواند با استفاده از تعداد نامحدود منابع طبیعی انواع بخش‌ها گوناگون را به قلمرو خود اضافه کرده و خلاقیت خود را پرورش دهد. هریک از این دو حالت ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند که باعث محبوبیت بازی میان گیم‌بازهای حرفه‌ای شده‌اند. برای مثال قابلیت پرواز و عمر جاویدان از مهم‌ترین ویژگی‌های حالت creative هستند و قابلیت جادوگری در حالت survival باعث خلق چیزهای عجیب می‌شود. برای اجرای گیم در بخش بازی با دوستان باید حتما عضویت در اپلیکیشن را تکمیل کنید. همچنین بازی آنلاین در این نسخه بتا از minecraft هنوز آماده ارائه به کاربران نیست.

جمع‌بندی

به‌طورکلی بازی minecraft با توجه به قابلیت‌هایی مانند تقویت قوه خلاقیت و نوآوری، ساخت قلمروهای نامحدود، اجرای آسان و بدون باگ، گرافیک پیکسلی و جذاب، ارائه انواع آیتم‌ها و سازه‌های گوناگون، موسیقی جذاب و هیجان‌انگیز، افکت‌های صدای مناسب، رابط کاربری آسان، امکان اجرای بازی به‌صورت گروهی یا تک‌نفره و… تجربه بسیار لذت‌بخشی در دنیای بازی‌های آرکید برایتان به ارمغان می‌آورد. برای نصب و دانلود بازی minecraft می‌توانید از لینک زیر یا اسکن تصویر QR code استفاده کنید.

https://mag.charkhoneh.com/6647
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *