با مسیریاب وی (way)، کل شهر تو جیبته

مجله چارخونه » برنامه‌ » گردشگری و سفر » با مسیریاب وی (way)، کل شهر تو جیبته
با مسیریاب وی (way)، کل شهر تو جیبته
دانلود مسیریاب وی
فهرست محتوا

حتما شده که بخواهید به قسمتی از شهر رفته و آدرس آن را ندانید. در چنین شرایطی حتما آدرس محل موردنظر خود را از افراد مختلف پرس‌وجو خواهید کرد. حال آن‌که وجود یک مسیریاب روی گوشی شما می‌تواند این‌کار را ساده‌تر کند. براین‌اساس ما در این مطلب از مجله چارخونه قصد معرفی یک مسیریاب ایرانی را داریم. با برای نقد و بررسی و دانلود مسیریاب وی (way) همراه باشید.

معرفی برنامه مسیریاب وی (way)

مسیریاب way یک محصول ایرانی است که بیش از 200 هزار بار توسط کاربران نصب شده است. این اپلیکیشن را می‌توان جز یکی از اپلیکیشن‌های محبوب بین مسیریاب‌های ایرانی درنظر گرفت.

شروع کار با مسیریاب وی

برای شروع باید ابتدا اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب کنید. برای این‌کار می‌توانید از کیو آر کد و یا لینک دانلود مسیریاب وی از چارخونه که در پایان همین مطلب قرار داده‌ایم، استفاده کنید. متاسفانه مسیر یاب وی در حال حاضر برای اندروید عرضه شده و کاربران ios امکان استفاده از آن را نخواهند داشت. بنابراین اگر سیستم‌عامل گوشی شما ios است بهتر است از مسیریاب‌های مشابه استفاده کنید.

بعد از دانلود مسیریاب وی و نصب آن نوبت به استفاده از آن می‌رسد؛ به‌این‌منظور لازم است ابتدا در اپلیکیشن ثبت‌نام کنید. برای ثبت‌نام به نام کاربری، شماره همراه و رمزعبور عددی نیاز دارید. بعد از طی کردن این مراحل اپلیکیشن آماده استفاده است.

مسیریابی

مهم‌ترین بخش برنامه همان‌طور که از نام آن نیز مشخص است، مسیریابی است. برای مسیریابی مسیر مورد نظرتان وارد بخش مسیریابی برنامه شده و در قسمت جست‌وجو یا از روی نقشه مقصد خود را انتخاب کنید. بعد از زدن کلید جست‌وجو برنامه مقصد مورد نظر شما و موارد مشابه آن را به شما نشان می‌دهد.

بعد از انتخاب مقصد موردنظر از بین گزینه‌های موجود، کافی است روی گزینه مسیریابی کلیک کرده یا در صورتی که مسیر مورد نظر را اشتباه انتخاب کرده‌اید، گزینه بیخیال را انتخاب کنید.

مسیریاب بعد از انتخاب گزینه مسیریابی، مسیر شما از مبدا تا مقصد را نشان داده و زمان تقریبی رسیدن را نیز به شما نمایش می‌دهد. شاید بعد از این‌که درمورد قابلیت اصلی یعنی مسیریابی خواندید، با خود گفته باشید، این موراد را که گوگل مپ هم در اختیار من قرار می‌دهد؛ اما به‌واقع این چنین نیست و اپلیکیشن وی بعد از مسیریابی به‌صورت صوتی نیز شما را راهنمایی کرده و دیگر لازم نیست مرتب نقشه را نگاه کنید این همان امکانی است که در گوگ مپ در اختیار کاربران فارسی زبان تا به حال قرار نگرفته است.

کی کجاست

امکان جالبی که در مسیریاب way وجود دارد، کی کجاست که می‌توانید در آن یک گروه با دوستان و آشنایان خود تشکیل دهید؛ به‌این‌شکل که شما با یک یا چند آشنا یا دوستان خود یک گروه تشکیل داده و از موقعیت یکدیگر همیشه باخبر هستید. البته به‌منظور حفظ حریم شخصی این امکان وجود دارد که موقعیت خود را فقط هر زمان که بخواهید برای بقیه اعضا قابل نمایش کنید. قابلیت کی کجاست اپلکیشن وی برای مسافرت‌های دسته‌جمعی و قرارهای ملاقات دوستانه مناسب است. گفتنی است امکان چت کردن با سایر افراد گروه نیز برای شما فراهم شده است.

کروکی کش

حتما برای شما هم پیش‌آمده باشد که بخواهید به فردی آدرس داده یا آدرس محل خاصی را از کسی بگیرید. ابزار کروکی‌کش مسیریاب وی دقیقا به‌همین‌منظور داخل اپلیکیشن قرار گرفته است.

اطراف من

در بخش اطراف من مراکز خرید، خدمات خاص، مطب پزشکان، خدمات عمومی و خلاصه هرچیزی که فکرش را می‌کنید به تفکیک دسته‌بندی شده و با لمس هر کدام، مراکز مربوطه که نزدیک شما هستند نمایش داده می‌شود. البته ناگفته نماند که درحال حاضر فقط اطلاعات شهر تهران در این قسمت موجود است.

نقشه آفلاین

اگر به طور دائم به اینترنت دسترسی ندارید، می‌توانید یک‌بار نقشه همه شهرهای ایران را از طریق بخش “نقشه آفلاین” دانلود کرده و به آن‌ها دسترسی داشته باشید. فقط توجه داشته باشید که نقشه‌های موجود در نقشه آفلاین امکان مسیریابی ندارند و صرفاً نقشه شهرهای ایران را در اختیار شما قرار می‌دهند.

مترو

بخش مترو به مسیرهای مترو و اتوبوس‌های تندرو (BRT) اختصاص دارد. در حال حاضر نقشه‌های مترو تهران، اصفهان و مشهد و BRT تهران در این بخش در دسترس شما قرار دارند.

ذخیره مسیر

عملکرد این قابلیت چیزی شبیه کروکی اپلیکیشن است، با این تفاوت که ذخیره مسیر به‌منظور ذخیره‌سازی مسیری که مقصد آن را می‌دانید درنظر گرفته شده است. کاربرد این قابیلت برای مثال زمانی است که قصد رفتن به منزل جدید یکی از آشناهای خود را دارید. باوجود داشتن آدرس منزل ممکن است حتی بعد از چندبار رفت‌وآمد بازهم محل دقیق در ذهن‌تان جای نگیرد؛ اما وقتی از این قابلیت استفاده کنید فقط با یک‌بار رفتن به محل موردنظر محل دقیق در گوشی شما ذخیره خواهد شد.

رزرو اتاق و بیمه

وجود امکان رزرو اتاق و خرید بیمه دو امکان فوق‌العاده در این اپلیکیشن به‌حساب می‌آیند؛ به‌طوری‌که در بخش رزو اتاق می‌توانید در هر کجای ایران اتاق رزرو کرده و در بخش خرید بیمه، اقدام به خرید بیمه شخص ثالث، بیمه عمر و سایر بیمه‌ها کنید.

جمع بندی

در مجموع در این مطلب سعی کردیم مختصری راجع به امکانات و قابلیت‌های اپیلیکیشن مسیریاب وی برای شما بگوییم. ناگفته نماند مسیریاب وی چند آپشن دیگر هم دارد که برای آشنایی با آن‌ها پیشنهاد می‌کنیم دانلود مسیریاب وی را از لینک‌های زیر انجام داده و شخصا آن‌ها را تجربه کنید.

https://mag.charkhoneh.com/6834
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *