کتاب شماره صفر؛ داستانی درباره جنگ رسانه‌ها!

مجله چارخونه » کتاب صوتی و الکترونیک » کتاب شماره صفر؛ داستانی درباره جنگ رسانه‌ها!
کتاب شماره صفر؛ داستانی درباره جنگ رسانه‌ها!
دانلود کتاب شماره صفر
فهرست محتوا

اگر ازجمله افرادی هستید که علاقه زیادی به خواندن کتاب ندارید یا معمولاً آن‌ها حوصله‌تان را سر می‌برند، کتاب‌های ژانر رمان و داستان را امتحان کنید. کتاب‌های این دسته‌بندی بهترین راه برای شروع کتابخوانی در افرادی محسوب می‌شود که مدت‌ها است لای هیچ کتابی را باز نکرده‌اند. دراین‌میان انتخاب کتابی با نثر قوی و محتوایی جذاب شما را بیشتر به خواندن کتاب ترغیب می‌کند. یکی از این کتاب‌ها کتاب شماره صفر است. در ادامه با مجله چارخونه همراه باشید تا به بررسی و دانلود کتاب شماره صفر بپردازیم.

مشخصات کتاب شماره صفر

کتاب شماره صفر یا Numero Zero اثری از اومبرتو اکو، نویسنده ایتالیایی، است که شما را با داستانی جالب همراه می‌کند. نسخه چاپی کتاب شماره صفر با قیمت 30000 تومان از سوی انتشارات روزنه به‌فروش می‌رسد؛ درحالی‌که با پرداخت 11000 تومان می‌توانید به دانلود کتاب شماره صفر از چارخونه بپردازید. به‌این‌ترتیب علاوه‌بر صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، هزینه کم‌تری هم پرداخت می‌کنید و همیشه این کتاب را در گوشی خواهید داشت. مترجم کتاب شماره صفر رضا علیزاده است که ترجمه آثاری مانند پول و شیطان، فرزندان هورین، بائودولینو و… را در کارنامه او می‌بینیم.

کتاب شماره صفر آخرین اثر از اومبرتو اکو است که پیش از فوت او به‌دلیل سرطان چاپ شد. اومبرتو بیشتر برای مقالات و کتب فلسفی و عرفانی‌اش شناخته می‌شود. در کارنامه او می‌توان بیشتر از 40 کتاب علمی، صدها مقاله فلسفی و هفت رمان دید. از دیگر رمان‌های او می‌توان به جزیره روز پیشین، نام گل سرخ، آونگ فوکو، گورستان پراگ و… اشاره کرد.

دانلود کتاب شماره صفر

دانلود کتاب شماره صفر شما را به دل دو ماجرا در سال‌های پیشین می‌برد که به‌گونه‌ای به هم ارتباط پیدا می‌کنند. داستان اول در سال 1945 و داستان دوم در سال 1992 رخ می‌دهد. در این داستان هیجان‌انگیز می‌توانید روایتی از جنگ قدرت‌های رسانه‌ای، توطئه‌های سیاسی، دولت‌ها و سازمان‌های اطلاعاتی‌شان را با قلمی بدون جهت‌دهی به مخاطب بخوانید. کتاب شماره صفر با داستان عجیبش شما را سرجای‌تان میخ‌کوب می‌کند؛ ترکیبی از ماجرایی عاشقانه میان پرونده‌هایی از قتل، توطئه و جنایت.

کتاب شماره صفر در پنج فصل نوشته شده است:

_شنبه، ششم ژوئن 1996، ساعت هشت صبح

_دوشنبه، ششم آوریل 1992

_سه‌شنبه، هفتم آوریل

_چهارشنبه، هشتم آوریل

_جمعه، دهم آوریل

بریده‌هایی از کتاب شماره صفر

_یک نفر توی خانه بوده و این یک نفر یا چند نفر نگران شده یا شده‌اند که نکند من بد خواب شوم. نه از سروصدایی که خودشان به‌پا می‌کنند (چون آن‌ها مثل مرده ساکت بوده‌اند) بلکه از صدای چکه آب که بعید نیست آن‌ها را هم اذیت کرده باشد. شاید تعجب کرده‌اند که چطور من تخت خوابیده‌ام. خیلی موذیانه کاری را کرده‌اند که همسایه‌ام می‌کند؛ شیر آب را بسته‌اند. کتاب‌هایم در همان وضع آشفته همیشگی به‌سر می‌برند. نصف سرویس‌های جاسوسی دنیا می‌توانستند بدون آنکه من متوجه شوم، صفحه‌به‌صفحه توی آن‌ها را گشته باشند.

_چطور شد که یاد دی‌سامیس و این ماجرا افتادم، ماجرایی که مربوط می‌شود به ده‌ها سال قبل؟ همیشه گناه تمام نکردن تحصیلات دانشگاهی‌ام را گردن دی‌سامیس انداخته‌ام. همه‌اش به‌خاطر فارغ‌التحصیل نشدن بود که به این دردسرافتادم. از آن طرف آنا هم دو سال از ازدواج‌مان نگذشته ترکم کرد. فهمیده بود که به قول خودش من یک بازنده وسواسی هستم. خدا می‌داند در آن زمان چه چیزها باید به او می‌گفتم تا خودم را آدم حسابی نشان دهم.

_ویرم گرفت برای رشته زبان آلمانی در دانشگاه ثبت‌نام کنم. فکر می‌کردم لازم نیست زیاد درس بخوانم، چون آلمانی را همان موقع هم بلد بودم. چهره تابناک آن زمان پروفسور دی‌سامیس بود که به قول دانشجوها آشیانه عقابش را در یک قصر درب‌وداغان باروک راه انداخته بود. قصری که باید از پلکان عریض و طویلش بالا می‌رفتی تا به یک دهلیز سرگشاده برسی. یک طرف تشکیلات دی‌سامیس بود و طرف دیگر چیزی که پروفسور با تفاخر به آن می‌گفت تالار معظم؛ یک سالن کنفرانس با 50 صندلی.

جمع‌بندی

با دانلود کتاب شماره صفر داستانی مهیج را خواهید خواند که شما را وادار می‌کند تا آخر داستان پیش بروید. کتاب شماره صفر از دست‌های پشت‌پرده درباره وقایع و جنگ رسانه‌ها برای نمایش حقیقت یا چیزی جز آن می‌گوید. برای خرید و دانلود کتاب شماره صفر می‌توانید از لینک زیر یا اسکن تصویر QR code استفاده کنید.

http://www.charkhoneh.com/content/930658708

https://mag.charkhoneh.com/7186
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *