کتاب حرمسرای قذافی؛ افشاگری‌های حکومت لیبی

مجله چارخونه » کتاب صوتی و الکترونیک » کتاب حرمسرای قذافی؛ افشاگری‌های حکومت لیبی
کتاب حرمسرای قذافی؛ افشاگری‌های حکومت لیبی
دانلود کتاب حرمسرای قذافی
فهرست محتوا

کتاب‌های تاریخی یکی از مهم‌ترین دسته‌بندی‌های کتاب هستند که باید در هر کتابخانه شخصی پیدا شوند. خواندن این کتاب‌ها شما را از پیروزی‌ها و شکست‌های گذشته و عوامل رسیدن به هریک باخبر می‌کند. بنابراین با خواندن کتاب‌های تاریخی، تصمیم‌های عاقلانه‌تر و درست‌تری می‌گیرید. کتاب حرمسرای قذافی یکی از این کتاب‌ها است. درادامه برای بررسی و دانلود کتاب حرمسرای قذافی با مجله چارخونه همراه باشید.

مشخصات کتاب حرمسرای قذافی

کتاب حرمسرای قذافی یا Gaddafi’s Harem اثری از نوسنده فرانسوی آنیک کوژان محسوب می‌شود که بیژن اشتری مترجم خوب کشورمان آن را ترجمه کرده است. در کارنامه بیژن اشتری ترجمه خوب کتاب ادبیات علیه استبداد را نیز می‌بینیم برای خرید نسخه چاپی کتاب حرمسرای قذافی باید 45000 تومان پرداخت کنید؛ اما با پرداخت 19000 تومان می‌توانید به دانلود کتاب حرمسرای قذافی بپردازید. انتشارات ثالث این کتاب را در 364 صفحه منتشر کرده است.

آنیک کوژان خبرنگار جنگ و روزنامه‌نگاری است که در سال‌های پس از انقلاب لیبی به این کشور سفر کرد. او طی مصاحبه‌های خود با افراد سرشناس، کارشناسان، قربانی‌ها و… توانست کتابی مستند درباره قذافی و ظلم او به مردم کشورش بنویسد.

دانلود کتاب حرمسرای قذافی

دانلود کتاب حرمسرای قذافی شما را با پشت‌پرده‌های زندگی بزرگ‌ترین دیکتاتور لیبی آشنا می‌کند. این کتاب از زبان زنی به‌نام ثریا روایت می‌شود و به افشاگری درباره قذافی می‌پردازد. معمر قذافی با استفاده از ابزار تجاوز جنسی توانست برای مدت 42 سال بر لیبی حکومت کند. در این مدت زنان و مردان جوان بسیاری قربانی او شدند. آن‌ها باتوجه به فضای بسته و سنتی لیبی از ترس آبروی خود سکوت کردند و فقط عده کمی با افشاگری‌هایشان چهره واقعی قذافی را به جهان نشان دادند.

در کتاب حرمسرای قذافی انعکاس شهادت شاهدان و قربانی‌های جنسی قذافی را می‌خوانید. برخلاف تصور بعضی افراد کتاب حرمسرای قذافی زندگی‌نامه و امور سیاسی قذافی را بررسی نمی‌کند. در این کتاب فقط به یک وجه از زندگی قذافی پرداخته می‌شود که برای نیم‌قرن جزیی جدایی‌ناپذیر از دستگاه حکومت لیبی بود. اسناد، مدارک و پژوهش‌هایی که در نگارش حرمسرای قذافی استفاده شده به‌قدری معتبر هستند که جای هیچ شک و شبهه‌ای را برای خوانندگان باقی نمی‌گذارند.

بریده‌هایی از کتاب حرمسرای قذافی

_آن پسر بادیه‌نشین که در خیمه متولد شده بود، طی دوره کودکیش از فقر و بی‌احترامی رنج‌های بسیاری برده بود. حالا که به قدرت رسیده بود، انگیزه و عطش زیادی برای انتقام از ثروت‌مندان داشت. او از پول‌دارها متنفر بود و هر کاری از دستش برمی‌آمد می‌کرد تا آن‌ها را بی‌پول و فقیر کند. قذافی از اشراف و طبقه بالا، آن‌هایی که به‌صورت طبیعی واجد همه آن چیزهایی بودند که او هرگز در کودکی و نوجوانی نداشت، متنفر بود. چیزهایی مثل فرهنگ، قدرت، آداب‌دانی و… از نداشته‌های قذافی در دوران کودکی بودند. او با خودش عهد کرده بود آن‌ها را خوار و ذلیل کند. زمانی‌که قذافی به قدرت رسید، سعی کرد با استفاده ابزار تعرض جنسی به اهدافش برسد.

_بعضی از دخترها چنان تحت‌تاثیر قرار گرفته بودند که بعدا در تظاهراتی که در رم علیه حملات نظامی ناتو به لیبی برگزار شد، شرکت کردند. گروه کوچکی از آن‌ها تحت رهبری لوندرو در اوت 2011 به هزینه آژانس به طرابلس رفتند تا در گرماگرم بمباران‌های طرابلس حمایت خودشان را از قائد اعظم ابراز کنند. الساندرو لوندرو به ایتالیا برگشت. صحنه‌هایی که در طرابلس دیده بود، تاثیر شوک‌آوری روی او گذاشته بود. او همراه خودش نامه‌ای از قذافی آورده بود.

_درضمن پی بردم که قائد اعظم اتکای بسیار زیادی به انواع جادو و جنبل‌ها دارد. به‌نظرم او تحت‌تاثیر مبروکه، به جادوی سیاه اعتقاد پیدا کرده بود. این‌طور شایع بود که مبروکه نفوذ خیلی زیادی روی قذافی دارد. مبروکه خودش همیشه با مرابطی‌ها (جادوگران شمال آفریقا) و دیگر جادوگران آفریقایی مشورت می‌کرد. او گهگاهی آن‌ها را نزد قائد اعظم می‌آورد. خودم حداقل دوتا از این جادوگرها را در اقامت‌گاه قذافی دیدم؛ دکتر سالم و دکتر الهاشمی.

جمع‌بندی

کتاب حرمسرای قذافی از زبان زنی روایت می‌شود که با فضای سنتی کشورش جنگید تا رمزورازهای یکی از کثیف‌ترین رژیم‌های حکومتی را فاش کند. دانلود کتاب حرمسرای قذافی را باتوجه به محتوای جذاب و قیمت مناسب آن اردست ندهید. برای دانلود کتاب حرمسرای قذافی می‌توانید از لینک زیر یا اسکن تصویر QR code استفاده کنید.

https://mag.charkhoneh.com/7233
1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *