معرفی و نگاهی به کتاب پول و شیطان

مجله چارخونه » کتاب صوتی و الکترونیک » معرفی و نگاهی به کتاب پول و شیطان
معرفی و نگاهی به کتاب پول و شیطان
دانلود کتاب پول و شیطان
فهرست محتوا

برخی افراد کتاب‌های رمان و داستان را ازجمله آثار بیهوده‌ای می‌دانند که فقط باعث تلف شدن وقت افراد می‌شود. درحالی‌که بسیاری از داستان‌ها و رمان‌ها نگاهی منتقدانه به اجتماع و شرایط آن دارند. این نگاه انتقادی گاهی باعث تغییراتی اساسی در قوانین نوشته و نانوشته جوامع و ملت‌ها شده است. یکی از این رمان‌ها که به‌سهم خود نقشی غیرقابل انکار در روزگار آن دوران ایفا کرده، کتاب پول و شیطان محسوب می‌شود. در این مطلب از مجله چارخونه با ما همراه باشید تا به بررسی و دانلود کتاب پول و شیطان بپردازیم.

مشخصات کتاب پول و شیطان

کتاب پول و شیطان یا Money And Evil اثری از نویسنده شناخته‌شده روسی، لئو تولستوی، به‌حساب می‌آید. رضا علیزاده که پیش از این با ترجمه آثاری مانند شماره صفر، فهم فلسفه: اندیشه معاصر، فهم فلسفه: اندیشه در روزگار باستان و دوره یونانی‌مابی و… میان کتاب‌خوانان محبوبیتی پیدا کرده است، این رمان را در 288 صفحه ترجمه کرد. انتشارات روزنه نسخه چاپی کتاب پول و شیطان را با قیمت 27000 تومان به مشتریان عرضه می‌کند. اگر تمایل دارید کتاب پول و شیطان را همیشه در تلفن‌همراه‌تان داشته باشید و هزینه کم‌تری برای دسترسی به آن بپردازید، دانلود کتاب پول و شیطان را از App Store چارخونه به شما پیشنهاد می‌کنم. برای دانلود کتاب پول و شیطان فقط باید 13000 تومان با استفاده از اعتبار حساب کاربری چارخونه، اعتبار سیم‌کارت ایرانسلی یا پرداخت اینترنتی بپردازید.

کتاب پول و شیطان ازجمله آثاری است که تولستوی اواخر عمر خود به نگارش آن مشغول شد. هرچند این کتاب به‌پای دیگر رمان‌های بزرگ تولستوی مانند آناکارنینا و جنگ‌وصلح نمی‌رسد؛ اما کتاب پول و شیطان را یکی از برترین رمان‌های اجتماعی تاریخ ادبیات می‌دانند. تولستوی نوشتن را از زمانی شروع کرد که در ارتش تزار به کشورش خدمت می‌کرد. رد پای تجربیات او در جنگ و معاشرت با افراد نظامی را می‌توان در آثارش دید. او سفرهای زیادی به کشورهای مختلف دنیا داشت و در رشته‌های وکالت و زبان‌های شرقی به‌تحصیل مشغول شد. ترکیب تجربیات نظامی، آشنایی با فرهنگ‌های ملل مختلف و سطح بالای سواد او عاملی مهم در توانایی بالای تولستوی برای خلق آثار برتر ادبیات روسی است.

دانلود کتاب پول و شیطان

دانلود کتاب پول و شیطان شما را با چهار داستان بلند و جذاب روبرو می‌کند؛ داستان‌های شیطان، پول، سونات کرویتزر و پس از مجلس رقص. در کتاب پول و شیطان، تولستوی سعی دارد باتوجه به فضای بسته جامعه روسی در آن زمان، معضل‌های اجتماعی را با دیدگاهی دیگر بیان کند. برای مثال در داستان پول یا همان کوپن تقلبی، نویسنده شرارتی در حوزه مالی را نشان می‌دهد. نوجوانی معصوم و پاک چند سند بهادار روسیه تزاری را جعل می‌کند. این کار نوجوان چندین خطا و گناه دیگر را برای او درپی دارد. انتهای داستان شخصیت اصلی ماجرا یا همان استفان باید تصمیم بگیرد که راه درست را درپیش گیرد یا به همان راه غلط خود ادامه دهد.

بریده‌هایی از کتاب پول و شیطان

_معمولا چنین می‌پندارند که پیرمردان محافظه‌کار ذاتی هستند؛ درحالی‌که جوانان ذاتا نوآوری می‌کنند. حقیقت چنین نیست؛ بلکه جوانان بیشتر محافظه‌کارانه رفتار می‌کنند. جوانانی که قصد زندگی دارند اما دراین‌باره نیندیشیده‌اند یا مجال اندیشه درباره چگونه زیستن ندارند، طرز زندگی پیشینیان را انتخاب می‌کنند. یوگنی هم دراین‌میان استثنا نبود. اکنون که در سیمونووسکویه زندگی می‌کرد، رویا و آرزوی احیای طرز زندگی روزگار پدر را نداشت. نحوه برخورد پدرش با کارهای روزمره یاس‌آور بود؛ بنابراین چشمش به روزگار پدربزرگش بود.

_محبتش در دل همه دوستان مدرسه‌ای و دانشگاهی‌اش جاگرفته و مورداحترام همه بود. همیشه تاثیری ازاین‌دست بر دیگران می‌گذاشت. باورنکردن آنچه می‌گفت، ناممکن بود. تصور فریب و نادرستی هنگام مواجهه با چنین رویی گشاده و بی‌ریا به‌ویژه آن نگاه گشاده و راستگو ممکن نبود. درحقیقت شخصیت او در کاری که اکنون به آن مشغول بود، کمک بزرگی برایش محسوب می‌شد. طلبکارانی که وعده دیگران را نمی‌پذیرفتند، به او اعتماد می‌کردند. مباشرها و ریش‌سفیدانی که با دیگران به خدعه و نیرنگ رفتار می‌کردند، تحت‌تاثیر برخورد با چنین کسی که مهربان، صادق و مهم‌تر از همه به قول خود وفادار بود، حیله‌گری‌های خود را به‌دست فراموشی می‌سپردند.

_هنگامی که مادرش را مانند هرروز سر نهار دید، پرسید: مادر این کالریا ولادیمیرونا یسیپووا کیست؟

مادر پاسخ داد: یسیپووا یکی از شاگردهای پدربزرگت بود. برای چه می‌پرسی؟ یوگنی جریان نامه را به او گفت.

مادر: او باید از خودش خجالت بکشید. پدرت این‌همه پول را کی به او داده است؟

یوگنی: حالا ما این پول را به او مقروض هستیم یا نه؟

مادر: راستش نمی‌دانم چه بگویم. حقیقتش قرض نیست؛ پدرت با آن خوبی بی‌اندازه‌اش…

یوگنی: ولی خب آیا پدر آن را قرض گرفته بود یا نه؟

مادر: راستش نمی‌توانم بگویم. نمی‌دانم. فقط می‌دانم که بدون این هم دردسرت زیاد است.

جمع‌بندی

دانلود کتاب پول و شیطان از تولستوی شما را با مهم‌ترین مسایل اجتماعی روسیه در دهه اول سال 1900 میلادی آشنا می‌کند. مسایلی که شاید کشور ما هم زمانی با آن‌ها دست‌وپنجه نرم کرده باشد. برای دانلود کتاب پول و شیطان می‌توانید از لینک یا اسکن تصویر QR code استفاده کنید.

https://mag.charkhoneh.com/7262
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *