تفاهم‌نامه‌ راه‌اندازی تماس اضطراری امضا شد

مجله چارخونه » خبر » خبرهای ایرانسل » تفاهم‌نامه‌ راه‌اندازی تماس اضطراری امضا شد
تفاهم‌نامه‌ راه‌اندازی تماس اضطراری امضا شد
فهرست محتوا

ایرانسل، ماموت دیزل و ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته، تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای را در حوزه سامانه تماس اضطراری یا e-cell امضا کردند.

به گزارش مجله چارخونه، عصر دیروز 12 آبان‌ماه 1398، تفاهم‌نامه‌ای برای راه‌اندازی سامانه تماس اضطراری یا e-cell، با حضور دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته و محمدرضا دزفولیان مدیرعامل شرکت ماموت دیزل، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران و همزمان با برپایی نمایشگاه «لجستیک، پایانه‌ها و زنجیره تأمین» امضا شد.

عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل، در این مراسم با اشاره به تمرکز بر ارائه خدمات دیجیتال و پیشرو بودن این اپراتور در این زمینه، از تشکیل معاونت جدید دیجیتال در ساختار ایرانسل خبر داد و هدف از آن را توجه بیشتر به ارائه خدمات به کسب‌وکارهای دیجیتال عنوان کرد.

وی همچنین با تأکید بر «سامانه هوشمند مدیریت ناوگان» که پیش از این توسط ایرانسل به بهره‌برداری رسیده است و با اشاره به تعداد بالای قربانیان سوانح رانندگی در کشور، گفت: «سامانه تماس اضطراری یا e-cell، سامانه‌ای است که در کشورهای پیشرفته، برای کاهش تلفات ناشی از سوانح رانندگی توسعه پیدا کرده است و ایرانسل این سامانه را به سامانه هوشمند مدیریت ناوگان خود اضافه خواهد کرد.»

مدیرعامل ایرانسل همچنین در ادامه با اشاره به همکاری ایرانسل با ماموت دیزل و ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته، ابراز امیدواری کرد چنین همکاری‌هایی در جریان اجرایی شدن خدمات دیجیتال در حوزه حمل و نقل تحولی چشم‌گیر ایجاد کند.

سامانه تماس اضطراری (e-cell) متشکل از بخش‌های سخت‌افزاری مانند ردیاب خودرو، حسگرهای تشخیص ضربه و دما، دکمه تماس اضطراری و واحد پردازنده مرکزی است که با یکپارچه‌سازی آنها با نرم‌افزار مدیریت هوشمند ناوگان، امکان نظارت بر خودرو و نیز تماس خودکار با مراکز اورژانس، پلیس راه و امداد خودرو فراهم می‌شود. به این ترتیب در صورت بروز سانحه، سامانه به طور خودکار با شماره‌های پلیس و اورژانس تماس گرفته و نزدیکترین خودروی امدادی به محل حادثه اعزام خواهد شد.

https://mag.charkhoneh.com/7343
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *