5G، برگ برنده هواوی برای مقابله روسیه در برابر آمریکا!

مجله چارخونه » خبر » اپراتورها » 5G، برگ برنده هواوی برای مقابله روسیه در برابر آمریکا!
5G، برگ برنده هواوی برای مقابله روسیه در برابر آمریکا!
فهرست محتوا

به نظر می‌رسد که روسیه قصد دارد به منظور مقابله با سیاست‌های دولت آمریکا، از حضور و فعالیت مخابراتی شرکت چینی هواوی استقبال بسیار بیشتری کند.

به گزارش مجله چارخونه، وقتی دولت ترامپ، ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا تحت تاثیر اتهامات مختلفی همچون جاسوسی و شنود مکالمات شهروندان و مقامات آمریکایی و همچنین همکاری و تحویل اطلاعات به دولت چین، فعالیت شرکت چینی هواوی را در این کشور ممنوع اعلام کرد و از تمامی کشورهای هم پیمانش همچون کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن، بریتانیا و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی خواست که موجب منع فعالیت این اپراتور مخابراتی و غول تکنولوژی چینی شوند، روسیه از طرفی دیگر راه را برای هواوی باز کرد تا به توسعه زیرساخت‌های لازم برای شبکه نسل پنجم اینترنت 5G در این کشور پهناور بپردازد.

فوربس در مقاله‌ای نوشته که پیشتر نیز اخبار و گزارش‌های متعددی مبنی بر استقبال روسیه از حضور و فعالیت‌های مخابراتی شرکت چینی هواوی و دهان‌کجی به دولت ترامپ، ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا منتشر شده بود.

حالا بر اساس گزارش مجله فوربس، ولادیمیر پوتین، ریاست جمهوری روسیه در جریان برگزاری فروم بین‌المللی اقتصادی سنت پترزبورگ در ملاقات با شی‌جی‌پینگ، رئیس جمهور چین، که در ژوئن ۲۰۱۹ میلادی برگزار شد، آمریکا را به تلاش‌های عامدانه و خصمانه برای بیرون انداختن هواوی از بازارهای جهانی و تصاحب سهم آن در کشورهای مختلف متهم کرده و این اقدامات را آغاز جنگ‌های تکنولوژیک توصیف کرده بود.

حالا هم‌زمان با ملی شدن اینترنت در روسیه، به نظر می رسد که ضرورت بیشتری برای همکاری با شرکت چینی هواوی در خصوص توسعه و راه‌اندازی شبکه‌های مخابراتی و اینترنتی دیده و تصمیم گرفته است که با آغوش باز پذیرای حضور و فعالیت بیشتر و گسترده شرکت هواوی باشد.

همانطور که از گزارش های منتشر شده هویداست، دولت روسیه قصد دارد از حضور و فعالیت هواوی در زمینه توسعه شبکه 5G بهره ببرد و بدین ترتیب در زمانی که این شرکت به شدت از سوی دولت‌های غربی و متحد آمریکا تحت فشارهای سیاسی و تجاری قرار گرفته و از سوی بسیاری از غول‌های تکنولوژی همچون گوگل، کوالکام، اینتل و مایکروسافت نیز تحریم شده است، برای ورود و توسعه زیرساخت های لازم برای شبکه ۵G فرش قرمز انداخته است.

این در حالی است که برخی از کارشناسان پیشتر برآورد و اعلام کرده بودند که دولت روسیه تنها به منظور ارتقای سرویس‌های امنیتی، اطلاعاتی و نظامی تصمیم گرفته است که شبکه نسل پنجم اینترنت 5G را راه‌اندازی کند.

https://mag.charkhoneh.com/7346
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *