نقد و بررسی برنامه Calculator++؛ ماشین حساب جیبی و رایگان!

مجله چارخونه » برنامه‌ » ابزارها » نقد و بررسی برنامه Calculator++؛ ماشین حساب جیبی و رایگان!
نقد و بررسی برنامه Calculator++؛ ماشین حساب جیبی و رایگان!
دانلود برنامه Calculator++
فهرست محتوا

برنامه‌های ماشین حساب یکی از ضروری‌ترین برنامه‌هایی هستند که هر فردی باید روی گوشی خود نصب کند. Calculator++ یکی از این برنامه‌ها محسوب می‌شود که در حوزه ابزارهای کاربردی ارائه شده است. در ادامه با مجله چارخونه همراه باشید تا به بررسی و دانلود برنامه Calculator++ بپردازیم.

[wonderplugin_video videotype=”mp4″ mp4=”https://res.charkhoneh.com/ws/resource/trailer/APP/920424337/157/2″ webm=”” poster=”” lightbox=0 lightboxsize=1 lightboxwidth=960 lightboxheight=540 autoopen=0 autoopendelay=0 autoclose=0 lightboxtitle=”” lightboxgroup=”” lightboxshownavigation=0 showimage=”” lightboxoptions=”” videowidth=600 videoheight=400 keepaspectratio=1 autoplay=0 loop=0 videocss=”position:relative;display:block;background-color:#000;overflow:hidden;max-width:100%;margin:0 auto;” playbutton=”http://mag.charkhoneh.com/wp-content/plugins/wonderplugin-video-embed/engine/playvideo-64-64-0.png”]

دانلود برنامه Calculator++

برنامه Calculator++ را برای سیستم‌عامل اندروید تولید کرده‌اند. شرکت serso aka se با طراحی این برنامه نیاز کاربران به ماشین حساب را برطرف کرده است. حمل همیشگی ماشین حساب به‌دلیل حجم بالای آن و دست‌وپاگیر بودن ممکن نیست. در این شرایط برنامه‌های ماشین حساب نقشی مهم ایفا می‌کنند. برای دانلود برنامه Calculator++ فقط به چهار مگابایت اینترنت نیاز دارید. هرچند مدت زیادی از آخرین به‌روزرسانی برنامه می‌گذرد، اما به هیچ باگی در استفاده از Calculator++ برنمی‌خورید. برنامه Calculator++ ویژگی‌های شگفت‌انگیزی دارد که آن را نسبت به سایر برنامه‌های ماشین حساب متمایز می‌کند.

انتخاب mode

در این برنامه امکان انتخاب دو mode از میان گزینه‌های Engineer و Simple را خواهید داشت. گزینه Simple برای آن دسته از کاربرانی است که محاسباتی مقدماتی و پایه‌ای انجام می‌دهند. در این قسمت علاوه‌بر mode می‌توانید واحد محاسباتتان را انتخاب کنید. یکی از دو حالت درجه و رادیان برای واحد محاسبات شما تنظیم شده‌اند.

قسمت Appearance

قسمت Appearance به شما کمک می‌کند ظاهر برنامه را متناسب با سلیقه‌تان تغییر دهید. در این قسمت با کلیک روی گزینه Language زبان برنامه را انتخاب کنید. زبان‌های انگلیسی، ترکی، فرانسوی، عربی و… در بخش زبان‌ها قابل دسترسی است. برای اطمینان از لمس گزینه‌های مختلف و اعداد در Calculator++ از فعال‌سازی گزینه ویبره غافل نشوید. شش نوع them مختلف در قسمت Appearance دراختیارتان قرار می‌گیرد که فضای برنامه را دلنشین‌تر می‌کند. گزینه light فضایی روشن، dark فضایی خاکستری و dark (amoled) فضایی مشکی رنگ را در Calculator++ برایتان می‌سازد. گزینه‌های metro blue، metro green و metro purple نیز فضایی مشکی رنگ دارند؛ با این تفاوت که قسمتی از صفحه به رنگ‌های آبی، سبز و بنفش درمی‌آید.

فعال‌سازی گزینه stay awake مانع به‌خواب رفتن گوشی شما می‌شود. برای کاربری آسان در Calculator++ گزینه‌های Auto rate screen و High contrast text را فعال کنید.

حالت مهندسی در ماشین حساب Calculator++

اگر دانشجوی رشته‌های مهندسی هستید یا در پروژه‌های مهندسی فعالیت دارید، این بخش از برنامه Calculator++ خیلی به‌کارتان می‌آید. با فعال‌سازی حالت مهندسی می‌توانید محاسباتی مانند عملیات مثلثاتی، لگاریتم، اعداد مختلط، فاکتوریل، عدد نپر و… را انجام دهید. اگر عملیات شما نمودار خاصی را نشان دهد، در قسمت نمودارها شکل تابع رسم می‌شود.

هریک از گزینه‌های روی صفحه کلید برنامه Calculator++ سه کاربرد در ماشین حساب دارد. برای کاربرد اصلی فقط باید روی آیکون موردنظر ضربه بزنید. اگر بخواهید از دو عملکرد فرعی آیکون استفاده کنید، باید مسیر دیگری را در پیش بگیرید. آیکون را لمس کرده و به‌سمت بالا یا پایین بکشید.

توابع و رسم آن‌ها در Calculator++

برای کار با توابع گوناگون روی آیکون f کلیک کنید. اگر با توابع مثلثاتی سروکار دارید، آیکون f را لمس کرده و پایین بکشید. نام تابع را بنویسید و مشخصات آن را وارد کنید. با تغییر تنظیمات تابع در بخش Variables And Constant به‌راحتی محاسباتتان را انجام دهید. درصورتی‌که تابع موردنظر شما تابعی معمولی است، آیکون را لمس کرده و بالا بکشید. در این بخش توابع خود را در برنامه ذخیره کنید. همچنین می‌توانید از انواع توابعی مانند انتگرال، لاپلاس، سیگما، اپراتورها، هایپربولیک و معمولی برای محاسبات کمک بگیرید.

پس از انتخاب تابع و اجرای محاسبات، آیکون تساوی را نگه دارید و سمت پایین بکشید تا نمودار تابع برای شما رسم شود. در این قسمت با ضربه روی آیکون کیبورد میزان ماکسیمم و مینیمم تابع را ببینید. گزینه سه خط تاریخچه‌ای از محاسبات شما را نمایش می‌دهد. اگر روی آیکون 3D کلیک کنید، شکل تابع در حالت سه بعدی قابل مشاهده خواهد بود. با چرخاندن تصویر در ابعاد مختلف، آن را از زوایای گوناگون ببینید.

تبدیل واحد در Calculator++

شما در برنامه Calculator++ می‌توانید واحدهای هر کمیتی را به هم تبدیل کنید. برای این کار روی گزینه Conversion tool ضربه بزنید. از بخش بالای صفحه کمیت موردنظرتان را از میان دما، زمان، طول، جریان الکتریکی و… انتخاب کنید. در مرحله بعدی مقادیر واحدهای موردنظر برای تبدیل به یک‌دیگر را بنویسید. با استفاده از گزینه copy اطلاعات را کپی کرده و در هرجایی که دوست دارید، به‌اشتراک بگذارید.

نتیجه‌گیری

برنامه Calculator++ کاربردهای فراوانی برای همه افراد به‌ویژه دانشجویان دارد. با دانلود برنامه Calculator++ نیازی به صرف هزینه‌های سرسام‌آور برای خرید ماشین حساب مهندسی و کنارآمدن با مشکلات حمل‌ونقل آن نخواهید داشت. برای دانلود برنامه Calculator++ و نصب آن می‌توانید از لینک زیر یا اسکن تصویر QR code استفاده کنید.

برای دانلود و نصب Calculator++ بصورت رایگان تصویر زیر را کلیک یا آن‌را لمس کنید

 همچنین می‌توانید کیو‌آر‌کد زیر را با گوشی خود اسکن کنید

 

https://mag.charkhoneh.com/7396
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *