همکاری LG و Qualcomm برای پیشبرد تجربه درون خودرویی

مجله چارخونه » فناوری » همکاری LG و Qualcomm برای پیشبرد تجربه درون خودرویی
همکاری LG و Qualcomm برای پیشبرد تجربه درون خودرویی
همکاری LG و Qualcomm
فهرست محتوا

پلتفرم آینده سرگرمی – اطلاع‌رسانی ماشین‌ها از هم‌افزایی ترکیب WebOS Auto و نسل سوم پلتفرم توسعه خودرویی Snapdragon در همکاری LG و Qualcomm بهره‌مند خواهد شد.

به گزارش مجله چارخونه، ال‌جی الکترونیکس و کوالکوم تکنولوژی که از زیرمجموعه‌های شرکت کوالکام است برنامه خود برای همکاری جهت توسعه WebOS Auto (سیستم سرگرمی- اطلاع‌رسانی درون خودرویی LG) را معرفی کردند‫.  هدف این دو شرکت، خلق و ارائه تجربه درون‌-خودرویی راحت‌تر و پیشرفته‌تری برای رانندگان و مسافران عنوان گردیده است.

webOS Auto شرکت ال‌جی، پلتفرمی بر پایه لینوکس است که تجربه و تخصص ال‌جی در زمینه امکانات سرگرمی‫-اطلاع‌رسانی خودرو را در اختیار نسل بعدی اتومبیل‌های متصل قرار خواهد داد‫. ال‌جی به‌تازگی webOS Open Source Edition 2.0 را عرضه نموده تا به توسعه‌دهندگان اجازه دهد با افزودن عملکردهای سرگرمی‫- اطلاع‌رسانی درون خودرویی، برخی از امکانات مبتکرانه و خلاقانه مورداستفاده در webOS Auto را تجربه کرده و به خدمت گیرند‫. کد بازمتن به همراه ابزارها و راهنمایی‌های کامل از طریق سایت http://webosose.org هم‌اکنون قابل دانلود است.

Snapdragon ADP برخی تکنولوژی‌های پیشگامانه سرگرمی‫- اطلاع‌رسانی صنعتی را همچون قابلیت‌های هوش مصنوعی، امکانات گرافیکی پیشرفته برای نمایشگرهای چندصفحه‌ای رزولوشن بالا و استریم چندرسانه‌ای HD را به اتومبیل‌های آینده می‌افزاید‫. Snapdragon ADP بدین منظور طراحی‌شده تا محیط جامع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم برای توسعه سریع پلتفرم‌های قدرتمند و مؤثر درون‫ کابین خودرو ‫(مانند نمایشگرها و امکانات سرگرمی برای مسافر و صندلی‌های پشتی) را فراهم آورد‫.

همکاری LG و Qualcomm

علاوه بر توسعه و تجاری‌سازی در نسخه پیشرفته‌تری از webOs Auto، ال‌جی و Qualcomm قصد دارند با همکاری یکدیگر یک پلتفرم مرجع تهیه کنند که ماه ژانویه در نمایشگاه CES2020 توسط ال‌جی رونمایی خواهد شد.

Dr. I.P. Park رئیس و مدیر ارشد فناوری ال‌جی الکترونیکس می‌گوید‫: «همکاری با Qualcomm برای ما بسیار ارزشمند است و باعث توسعه اکوسیستم پلتفرم webOS Auto خواهد شد‫. با بهره‌گیری از آخرین ابداعات Qualcomm، همچون شبکه‌های 5G و مولتی‌مدیا مشتریان قادر خواهند بود تا درون اتومبیل‌های متصل، امکانات سرگرمی هم‌رده با خانه‌شان را تجربه کنند‫. همراهی webOS Auto و Snapdragon ADP پلتفرم جامع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با کارایی بالایی را برای سیستم‌های سرگرمی‫-اطلاع‌رسانی اتومبیل‌های آینده فراهم خواهد آورد.»

Jim Cathey معاون ارشد و رئیس عملیات تجاری جهانی Qualcomm Technologies Inc می‌گوید‫: «همکاری میان LG و Qualcomm Technologies رابطه دیرپا و موفقی را بین دو شرکت پایه‌گذاری خواهد نمود و باعث خلق اثرات هم‌افزایی چشم‌گیری در نسل بعدی نرم‌افزارهای خودرویی خواهد شد‫. ما اطمینان داریم ترکیب تجربیات و تخصص این دو شرکت در توسعه تکنولوژی‌های خودرویی به ارائه بهترین تجربه کاربری نسل آینده درون‫-خودرویی مورد انتظار مشتریان خواهد انجامید.»

https://mag.charkhoneh.com/7475
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *