رشد ۹.۱ درصدی دانلود اپلیکیشن‌های موبایل در سال ۲۰۱۹

مجله چارخونه » فناوری » رشد ۹.۱ درصدی دانلود اپلیکیشن‌های موبایل در سال ۲۰۱۹
رشد ۹.۱ درصدی دانلود اپلیکیشن‌های موبایل در سال ۲۰۱۹
فهرست محتوا

به تازگی گزارشی از سوی موسسه سنسور منتشر شده که بیانگر رشد ۹.۱ درصدی دانلود برنامه‌های کاربردی توسط کاربران گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۹ است.

به گزارش مجله چارخونه،‌ در این تحقیق سنسور که توسط سایت جی‌اس‌ام آرنا منتشر شده است آمده است که در ۱۲ ماه گذشته، تعداد دفعات دانلود اپلیکیشن ها با یک رشد ۹.۱ درصدی به ۱۱۴.۹ میلیارد بار رسیده است. از این رقم، ۸۴.۳ میلیارد دانلود به اپلیکیشن های مبتنی بر پلتفرم گوگل پلی استور و ۳۰.۶ میلیارد دانلود نیز به اپ استور اپل تعلق یافته است.

از جمله پرطرفدارترین اپلیکیشن ها با رکورد بیشترین دانلود به واتس اپ، فیس بوک، فیس بوک مسنجر و اینستاگرام اختصاص یافته است که یک اپلیکیشن جدید، شبکه اجتماعی تیک تاک (tik tok) نیز به تازگی در میان این جمع به چشم می خورد و موفق شده خود را در فهرست پرطرفدارترین اپلیکیشن های دانلود شده در میان کاربران جای دهد. تیک تاک، یک شبکه اجتماعی با پلتفرم ویدیو محور است که در میان کاربران برخی از کشورها همچون هند، ایالات متحده آمریکا، چین و برزیل از محبوبیت قابل توجهی برخوردار شده است به‌گونه ای که از رتبه چهارم در سال ۲۰۱۸ به رتبه دوم در سال ۲۰۱۹ جهش و ارتقا پیدا کرده است.

بر اساس گزارش سنسور، در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ میلادی، اپلیکیشن کال آف دیوتی (Call of Duty) که در دسته بندی بازی و گیمینگ جای می گیرد، به یک رکورد قابل توجه با ۱۸۰ میلیون دانلود دست پیدا کرد و بدین ترتیب عنوان محبوب ترین اپلیکیشن بازی های موبایلی را به خود اختصاص داد.

درآمد اپلیکیشن تیک تاک نیز در مقیاس سالانه ۵۴۰ درصد افزایش یافته که بیشتر آن به دانلود کاربران چینی تعلق دارد.

https://mag.charkhoneh.com/7820
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *