با نسل جدید اینترنت 6G سرعت 1 ترابایت بر ثانیه را تجربه می‌کنید

مجله چارخونه » فناوری » با نسل جدید اینترنت 6G سرعت 1 ترابایت بر ثانیه را تجربه می‌کنید
با نسل جدید اینترنت 6G سرعت 1 ترابایت بر ثانیه را تجربه می‌کنید
فهرست محتوا

اگرچه هنوز دسترسی به پهنای باند اینترنتی 5G در بسیاری از نقاط دنیا تحقق نیافته است، اما گویا کارشناسان حوزه تلکام کار خود را روی نسل آینده شبکه‌های اینترنتی بی‌سیم  یعنی 6G آغاز کرده‌اند.

به گزارش مجله چارخونه، در واقع مدتی است که وزارت علوم و فناوری چین مقدمات را برای پیشبرد این تحقیقات فراهم آورده است. کارشناسان و محققان مرتبط معتقد هستند که سرعت اینترنت بی‌سیم می‌تواند 800 برابر بیشتر از نسل فعلی آن یعنی 5G باشد.

بر اساس نظریات اعضای این گروه، چشم انداز نسل بعدی اینترنت همراه یعنی 6G به سادگی می‌تواند 1 ترابایت بر ثانیه باشد. البته باید بدانید اگرچه هزاران محقق و متخصص از هم اکنون در حال کار کردن روی نسل آینده اینترنت هستند، اما هنوز سال‌ها با استقرار کامل 6G فاصله داریم.

به عنوان مثال شبکه 5G فعلی که در حال راه‌آندازی در کشورهای مختلف است و هنوز هم در بسیاری از نقاط دنیا پیش زمینه‌های استقرارش فراهم نشده، از سال 2008 تاکنون در دست توسعه است. با این تفاسیر به احتمال زیاد هنوز باید چند سالی صبر کنیم تا از سرعت بی نظیر 6G بهره ببریم.

همان گونه که امروزه 5 جی در حال توسعه با سیستم IoT است یا حداقل این گونه به نظر می‌رسد که در تلاش است بیشتر با این سیستم همراه شود، دوره 6 جی هم احتمالا با نسل دیگری از اتصالات، تصورات انسان را تحقق می‌بخشد که بی شک هم اکنون تصورش را هم نمی‌توانیم داشته باشیم. از سوی دیگر از آن‌جا که هنوز سال‌ها از این نسل آینده اینترنتی دور هستیم، تصور استفاده از اینترنتی با چنان سرعت بالا و تاخیر کم فعلا در تصوراتمان نمی‌گنجد.

اما با استفاده از برآوردهای اولیه‌ای که محققان تاکنون از 6G دارند، بد نیست بدانید در این پهنای باند می‌توان در حدود 40 تا 50 فیلم با کیفیت بالای 4K را در مدت یک ثانیه بارگذاری کرد. بنابراین اگر شما هم با شنیدن این اخبار برای استفاده از 6G به وجد آمدید هنوز باید کمی بردبار باشید. شاید بتوانیم سال 2030 را با نسل جدید اینترنت پرسرعت آغاز کنیم.

https://mag.charkhoneh.com/7972
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *