یک کاربر آلمانی با هک گوگل مپ، ترافیک جعلی روی این نقشه ساخت

مجله چارخونه » فناوری » یک کاربر آلمانی با هک گوگل مپ، ترافیک جعلی روی این نقشه ساخت
یک کاربر آلمانی با هک گوگل مپ، ترافیک جعلی روی این نقشه ساخت
ترافیک جعلی در گوگل مپ
فهرست محتوا

رمز موفقیت نقشه گوگل نسبت به دیگر نرم افزارهای مسیریابی آپدیت‌های مستمرو نمایش ترافیک لحظه‌ای است که منجر به عملکرد بهتر آن شده‌است. نقشه گوگل بر اساس بررسی سایر کاربران گوگل مپ صورت می‌گیرد. در واقع گوگل با بررسی تعداد کاربران خودش در هر منطقه ازدحام یا شناور بودن ترافیک آن منطقه را تخمین می‌زند. اما متاسفانه این سیستم برآورد دارای نقص‌هایی هم هست و گویا می‌توان به راحتی ترافیک جعلی در گوگل مپ ایجاد کرد.

به گزارش مجله چارخونه، به تازگی هنرمندی به نام سایمون وکرت با یک ترفند کوچک نشان می‌دهد که چگونه سیستم ترافیک یاب گوگل می‌تواند ترافیک غیرواقعی را برآورد کند در حالی که اصلاً ترافیکی وجود ندارد.

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم نقشه گوگل با تکیه بر اطلاعات لحظه‌ای کاربران عمل می‌کند. به همین علت سایمون 99 دستگاه تلفن هوشمند را برمی‌دارد و در یک چرخ دستی قرار می‌دهد و در یک مسیر بسیار خلوت شروع به پیاده روی می‌کند.

چگونه یک ترافیک جعلی در گوگل مپ ایجاد می‌شود؟‌

دوستان سایمون در همان زمان مسیریاب گوگل را روی گوشی خود باز می‌کنند و با توجه به تعداد این دستگاه‌ها که در چرخ دستی حمل شده سایمون قرار دارند، گوگل مسیرهایی که سایمون از آن عبور می‌کند را با ترافیک بالا تخمین می‌زند.

این ترفند می‌تواند بر کاربران دیگر هم تأثیر بگذارد. بنابراین کاربرانی که از نقشه گوگل استفاده می‌کنند برای رهایی از ترافیک مسیر خود را عوض می‌کنند و به سمت دیگری منحرف می‌شوند. اما نکته بسیار جالب ماجرا اینجاست که سایمون این کار را درست در خیابانی انجام می‌دهد که دفتر گوگل در برلین در آن خیابان قرار دارد.

هنوز مشخص نیست که گوگل برای این مشکل عنوان شده چه راهکاری پیش‌بینی می‌کند. هر چند که به نظر می‌رسد این مشکل بر اعتبار گوگل مپ تاثیر بگذارد اما یک این مهم یک تاثیر ناخوشایند دیگر هم دارد و آن هم برنامه‌های مسیریاب دیگری است که به نوعی از اطلاعات گوگل استفاده می‌کنند. به این ترتیب عملکرد آن‌ها نیز با توجه به درج اطلاعات گوگل می‌تواند اشتباه باشد و کاربران را با مشکل روبرو کند.

https://mag.charkhoneh.com/7996
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *