بیتموجی صندلی چرخدار را به ایموجی‌هایش اضافه می‌کند

مجله چارخونه » فناوری » بیتموجی صندلی چرخدار را به ایموجی‌هایش اضافه می‌کند
بیتموجی صندلی چرخدار را به ایموجی‌هایش اضافه می‌کند
فهرست محتوا

بیتموجی یعنی معرفی خودتان به دنیا از طریق اشکال انیمیشنی و آواتارها. خبر جالب توجه اینجاست که به زودی افراد با معلولیت‌های جسمانی هم می‌توانند از این طریق خودشان را به دنیا نشان دهند.

به گزارش مجله چارخونه، شرکت بیتموجی به کاربران اجازه می‌دهد تا آواتارهایی از خودشان با عینک، کلاه و لوازم دیگر تهیه کنند و در پلت فرم‌هایی از جمله اسنپ چت و آی مسیج با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند. بر اساس اظهارات یکی از کارمندان بیت موجی، این شرکت درصدد است به اموجی‌های خود صندلی چرخدار هم اضافه کند. به علاوه دو نفر دیگر از کارمندان این شرکت اعلام کردند که قرار است گزینه‌های شخصی سازی و سفارشی شده بیشتری به این نرم‌افزار اضافه شود. اسنپ چت هم به عنوان مالک این شرکت می‌گوید که به طور مداوم در حال بهبود و گسترش موارد متنوع در منوی طراحی بیتموجی هستند.

همچنین اسنپ به مقاله حمایتی بیتموجی در خصوص صندلی‌های چرخ دار اشاره می‌کند. اسنپ در این مقاله برای کاربرانی که اسنپ را دوست دارند آینده‌ای مملو از امیدواری و راه حل‌های مناسب آرزو دارد.

ایموجی‌هایی برای معلولان

البته بد نیست بدانید بیتموجی تنها شرکت یا سازمانی نیست که حضور کاربران با معلولیت‌های جسمانی مختلف را نمایش می‌دهد و برای جلب توجه آن‌ها راهکارهایی ایجاد می‌کند. سال گذشته شرکت یونیکد ایموجی‌های جدیدی از جمله فردی بر صندلی چرخدار، سمعک، حتی سگ خدماتی و بسیاری موارد دیگر را به امکاناتش اضافه کرده‌بود.

لارنس کارترلانگ مدیر ارتباطات بخش حقوقی معلولان، آموزش و صندوق دفاع آمریکا به مشابل در این مورد می‌گوید هیجان انگیز است که هم اکنون در جایگاهی فراتر از تصورات سابق‌مان در خصوص افراد ناتوان هستیم. پیش‌تر همه تصور می‌کردند ناتوان بودن یعنی کمبود چیزی را داشتن یا چیزی که باید درست شود و یا حتی درمان شود. اما هم اکنون فراتر از این صحبت‌هاست. ناتوانی در دنیای امروز به جامعه‌ای مختص به خودش تبدیل شده که حوزه انتخابی و هویت مخصوص به خودش را دارد.

در پلتفرمی مانند بیتموجی که در آن کاربران قادر هستند نشخه‌های شخصی سازی شده خود را تولید کنند، باید بتوانند خودشان را با وجود یا عدم وجود دستگاه هوشمندشان به نمایش بگذارند.

کارتر لانگ در این خصوص می‌گوید اغلب افراد ناتوانی که از صندلی چرخدار استفاده می‌کنند آن را وسیله استقلال خود می‌دانند. با گزینه‌های جدید ایموجی که در اختیارشان قرار می‌گیرد می‌توانند به جهان اعلام کنند که این صندلی چرخدار بخشی از هویت و جامعه آن‌هاست و خود را بیشتر به رسمیت بشناسند. کارتر همچنین با وجود تأخیر به وجود آمده در این اقدامات، به آن خوشبین است و بر این باور است که گزینه‌های بیشتری در راه دارند. کارتر می‌گوید این نشانه‌ای برای افراد ناتوان است که ازین پس به آن چه که هستند افتخار کنند آن‌ها به جامعه و تاریخشان افتخار خواهد کرد و تمامی دنیا نظاره گر آن‌ها خواهند بود.

https://mag.charkhoneh.com/8025
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *