اپل هم به فکر تولید گوشی‌های تاشو افتاد

مجله چارخونه » خبر » دنیای گوشی » اپل هم به فکر تولید گوشی‌های تاشو افتاد
اپل هم به فکر تولید گوشی‌های تاشو افتاد
فهرست محتوا

اگر از طرفداران اپل هستید خبرهای خوبی برایتان داریم. گویا اپل درصدد است به بازار دستگاه‌های تاشو بپیوندد و طرفدارانش را شگفت زده کند. اگرچه اپل هنوز این خبر را به صورت رسمی تایید نکرده‌است اما این احتمال وجود دارد.

به گزارش مجله چارخونه، یکی از مشکلات دستگاه‌های تاشو این است که پس از مدتی باز و بسته شدن‌های مداوم در قسمت تاشو چروک‌هایی بر دستگاه ایجاد می‌شود. اگرچه این اتفاق طول عمر مفید دستگاه را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما با فناوری‌های فعلی این اتفاق طبیعی است. اما گویا اپل برای این مشکل راه حلی پیدا کرده‌است. دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده روز سه شنبه گذشته امتیاز اختراع ثبت شده توسط اپل با عنوان وسایل الکترونیکی با نمایشگرهای قابل انعطاف و لولایی را منتشر کرد.

با توجه به این امتیاز ثبت شده که به تازگی توسط یکی از سازندگان آی‌فون هم به نمایش گذاشته شده‌است، به نظر می‌رسد که اپل ایده یک تلفن تاشو را به ثبت رسانده‌ است و حتی به یک راه حل کاربردی برای جلوگیری از چروک‌های ایجاد شده روی دستگاه هم رسیده‌است که می‌تواند آن را برطرف کند.

آغاز یک رقابت جدید

در چکیده این امتیاز، نمایشگر قابل انعطاف را با توانایی باز و بسته شدن توسط نوعی مکانیسم لولایی توصیف می‌کند به گونه‌ای که از فضای کافی بین قسمت‌های تاشوی نمایشگر برخوردار است و به نظر می‌رسد شبیه به برخی تلفن‌های تاشوی جدید از جمله گلکسی Z Flip و موتورالا Razr باشد که قرار است به زودی به بازارها وارد شوند.

ایده کلی اپل متشکل از یک جفت زبانه متحرک است که به منظور جلوگیری از بروز چین خوردگی طراحی شده است. این زبانه‌ها جهت اطمینان از  وجود فضای کافی بین قسمت‌های تاشوی نمایشگر ایجاد شده‌اند. هنگامی که کاربر دستگاه خود را باز کند، زبانه‌ها برای پوشاندن شکاف میان دو قسمت حرکت می‌کنند و پس از بسته شدن دستگاه به عقب بسته می‌شوند. اپل معتقد است که با این مکانیسم می تواند از نظر تئوری مانع از ایجاد خراش و چروک روی نمایشگر شود.

اما حتی با وجود ثبت این امتیاز هم نمی‌توان اطمینان حاصل کرد که به طور حتم این مکانیسم در دستگاه‌های هوشمند بعدی اپل دیده شود. چرا که در فوریه سال پیش هم سازندگان اپل امتیاز ثبت اختراع مشابهی برای دستگاه‌های تاشو با طراحی قابل انعطاف ارائه داده‌بودند.

در هر صورت با وجودی که هنوز هیج تایید رسمی یا نشانه‌ای مبنی بر تحقق این رویداد از سوی اپل نشان داده نشده‌است، اما تحلیل گران پیش‌بینی  کرده‌اند که اپل تا سال 2021 می‌تواند به فناوری تاشو در دستگاه‌های خود دست یابد.

https://mag.charkhoneh.com/8058
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *