گوگل کروم تبلیغات ویدئویی مخرب و مزاحم را حذف می‌کند

مجله چارخونه » فناوری » گوگل کروم تبلیغات ویدئویی مخرب و مزاحم را حذف می‌کند
گوگل کروم تبلیغات ویدئویی مخرب و مزاحم را حذف می‌کند
تبلیغات ویدئویی
فهرست محتوا

کاربران گوگل کروم از ماه آگوست دیگر مجبور به دیدن تبلیغات ویدئویی طولانی و غیر قابل رد کردن در ویدیو ها نیستند چرا که کروم آن‌ها را حذف خواهد کرد. به علاوه ویدئوهای تبلیغاتی بیش از 8 دقیقه که بخش‌های زیادی از فیلم‌ها را هم اشغال می‌کنند و یا تبلیغات میان برنامه‌ای که در حین تماشای محتوا پخش می‌شوند و فیلم‌ها را قطع می‌کنند نیز بر اساس قوانین جدید کروم حذف خواهند شد.

به گزارش مجله چارخونه، تصمیمات جدید کروم در واقع تحت تأثیر راهنمایی‌های رسمی ائتلاف تبلیغات بهتر است که گوگل عضو هیات مدیره آن است. به احتمال زیاد این تصمیمات جدید بر عملکرد سایر شرکت‌ها نیز تأثیر خواهد گذاشت. البته شرکت‌های مایکروسافت و فیسبوک هم از اعضای دیگر این ائتلاف هستند.

گوگل در این خصوص می‌گوید: سه نوع تبلیغات با محتوای زیر 8 دقیقه وجود دارند که کاربران آن‌ها را به معنای واقعی مخرب و مزاحم می‌دانند و باید حذف شوند.

ویدئوهای تبلیغاتی نوع اول

ویدئوهای تبلیغاتی پیش نمایشی بلند یا گروهی از تبلیغاتی که بیش از 31 ثانیه هستند و پیش از محتوای مورد نظر کاربران پخش می‌شوند و کاربران نمی‌توانند آن‌ها را قبل از 5 ثانیه اول تبلیغ رد کنند.

ویدئوهای تبلیغاتی نوع دوم

تمامی تبلیغات میان برنامه‌ای که در حین نمایش پخش می‌شوند و محتوای مورد نظر کاربران را قطع می‌کنند.

ویدئوهای تبلیغاتی نوع سوم

تبلیغات تصویری یا نوشتاری که در بالای ویدئوها پخش می‌شوند و در قسمت مرکزی و یک سوم بالایی پنجره نمایش قرار می‌گیرند و بیش از 20 درصد محتوای فیلم‌ها را اشغال می‌کنند.

اگرچه پست وبلاگ گوگل متذکر شده که یوتیوب هم باید از همه این استانداردها پیروی کند، اما به نظر می‌رسد یوتیوب از قبل تاحدودی با این استانداردها سازگار شده‌است.

یوتیوب پلتفرمی است که برای کاربرانش ایده رد کردن تبلیغات پس از 5 ثانیه را اجرا کرده و بنرهای تبلیغاتی خود را تا حدودی چک می‌کند و در حال حاضر تبلیغات میان برنامه را فقط برای ویدئوهای بالای 10 دقیقه قرار داده‌است.

بر اساس گزارش‌ منتشر شده در وب سایت ورج، گوگل اظهار کرده که هنوز به طور حتم مطمئن نیست که آیا نیاز به تغییرات بیشتری وجود دارد یا خیر. اما در هر صورت یوتیوب هم مانند هر سایت دیگری ملزم به اجرای تصمیمات جدید است و بی شک بررسی خواهد شد. همچنین فیسبوک و مایکروسافت هنوز در این زمینه اظهار نظری نکرده‌اند و همچنان منتظر شنیدن واکنش‌های این شرکت‌های بزرگ هستیم.

به گفته گوگل بعد از روز 5 آگوست کروم موظف است تبلیغات مخرب و مکرر همه سایت‌ها را حذف کند و شرکت‌های تبلیغ کننده فقط تا 5 آگوست فرصت دارند که تصمیم خود را در این خصوص نهایی کنند.

https://mag.charkhoneh.com/8084
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *