کرونا نمایشگاه موبایل را تعطیل کرد

مجله چارخونه » فناوری » کرونا نمایشگاه موبایل را تعطیل کرد
کرونا نمایشگاه موبایل را تعطیل کرد
فهرست محتوا

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، با گسترش نگرانی‌ها در خصوص شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا و همچنین در پی انصراف بسیاری از شرکت‌های مطرح دنیا از حضور در کنگره جهانی موبایل یا MWC 2020، این کنگره به کل لغو شده و امسال برگزار نخواهد شد. MWC بزرگ‌ترین نمایشگاه تجارت فناوری موبایل در تقویم سالیانه جهان است که توسط شرکت GSMA اداره می‌شود.

انصراف شرکت‌های مطرح دنیا

به گزارش مجله چارخونه، شرکت‌های آمازون، اریکسون، ال‌جی، ان ویدیا، سونی، تی سی آل و زد تی ای، چندی پیش به دلیل خطرات ناشی از شیوع این ویروس، از شرکت در کنگره جهانی موبایل انصراف داده‌بودند.

از سوی دیگر هفته گذشته شرکت‌های اینتل، ویوو و همچنین ان‌تی‌تی دوکومو هم به آمازون و دیگر شرکت‌ها پیوستند و حضور خود را در کنگره جهانی موبایل 2020 لغو کردند. این شرکت‌ها، ایمنی و رفاه کارکنان مشتریان و شرکای خود را از الویت‌های اصلی خود اعلام کرده و برای رعایت جوانب احتیاط از رویداد جهانی کنگره موبایل امسال کناره‌گیری کردند.

شرکت ویوو در همین راستا از معرفی و ارائه اولین تلفن هوشمند خود Apex 2020 در نمایشگاه جهانی MWC خودداری کرد. بر اساس اظهارات این شرکت، برنامه زمانبندی جدید برای ارائه این محصول به زودی از سوی این شرکت منتشر خواهد شد.

سونی هم در بیانیه‌ای که روز دوشنبه در وبسایت خود منتشر کرده‌بود، از خروج خود از این رویداد جهانی خبر داد. این شرکت در این بیانیه گفته‌ بود که به دنبال شیوع بیماری کرونا که در 30 ژانویه 2020 توسط سازمان بهداشت جهانی اخطار داده‌شده، برای ایمنی و رفاه حال بیشتر مشتریان، شرکا، کارمندان و رسانه‌ها تصمیم به خروج از نمایشگاه MWC2020 بارسلونا دارد. این شرکت همچنین تاکید کرده بود که شرایط را از نزدیک زیر نظر گرفته و سلامت افراد الویت اصلی این شرکت است.

از سوی دیگر شرکت‌های فیسبوک، اسپرینت، سیسکو، ودافون و تلکام هم پیش‌تر اعلام کرده‌بودند که روز جمعه حضور خود در کنگره را به صورت رسمی لغو خواهند کرد.

در این میان اگرچه تی‌سی‌ال همچنان درصدد حضور در این نمایشگاه جهانی بود، اما حتی این شرکت هم کنفرانس مطبوعاتی‌اش را در این رویداد جهانی لغو کرده‌بود.

جایگزینی معرفی‌های آنلاین به جای حضور در نمایشگاه

اگرچه حضور شرکت‌هایی از جمله آمازون در تاریخ نمایشگاه‌های MWC نقش چندانی در مصرف کنندگان این شرکت ندارد و در واقع حضور داشتن یا نداشتن این شرکت در این نمایشگاه ضربه چندانی بر سیاست‌های فروش آن نخواهد داشت اما شرکت‌هایی از جمله سونی از MWC برای نمایش و معرفی مهم‌ترین دستگاه‌های تلفن همراه خود استفاده می‌کند.

به عنوان مثال در نمایشگاه سال گذشته سونی از پرچمدار خود Xperia 1 رونمایی کرده بود. با این وجود از دست دادن این نمایشگاه می‌تواند ضربه محکمی برای سیاست‌های اقتصادی این شرکت‌ها باشد. همچنین بر اساس اظهارات این شرکت، امسال معرفی گوشی‌های جدید سونی برای طرفداران این برند، از طریق کانال یوتیوب Xperia و به صورت آنلاین انجام می‌گیرد.

لغو برگزاری کنگره جهانی موبایل

بالاخره در پی انصراف بسیاری از شرکت‌های بزرگ و مطرح دنیا برای شرکت در کنگره جهانی موبایل، امسال این رویداد جهانی به کل لغو شده و برگزار نمی‌شود.

بر اساس گزارشات منتشر شده از بلومبرگ، جان هافمن مدیر عامل GSMA از لغو بزرگترین نمایشگاه سالانه موبایل جهان خبر داده است. اگرچه روز چهارشنبه این شرکت همچنان بر برگزاری این رویداد پافشاری می‌کرد، اما در ایمیلی که جمعه توسط هافمن در خصوص لغو این رویداد منتشر شده، این مقام اظهار کرده که شیوع بیش از اندازه ویروس کرونا عملا برگزاری این رویداد را غیرممکن کرده‌است.

GSMA پیش‌تر سعی کرده‌بود با انجام اقدامات محافظتی و بهداشتی برای کنگره نگرانی‌ها در این خصوص را برطرف کند این شرکت در بیانیه‌ای از برگزارکنندگان و شرکت کنندگان خواسته بود که موارد احتیاطی بهداشتی را رعایت کنند و از دست دادن با یکدیگر اجتناب کنند. در این بیانیه اعلام شده بود که حضور بازدیدکنندگان استان هوبئی چین یعنی استانی که ویروس کرونا از آن‌جا شیوع پیدا کرده، تحت هیچ شرایطی پذیرفته شده نیست. از سوی دیگر بازدیدکنندگان استان‌های دیگر چین باید قبل از حضور در نمایشگاه ثابت می‌کردند که در 14 روز گذشته از کشور خود خارج شده‌اند. بر اساس این بیانیه جدید برای حضور در نمایشگاهی که دو هفته تا برگزاری آن زمان باقی بود، احتمالاً بسیاری از کمپانی‌های چینی که از قبل برای حضور در آن برنامه ریزی کرده بودند، با مشکلات و پیچیدگی‌هایی مواجه شده بودند.

کنگره جهانی موبایل که قرا بود بین روزهای 24 تا 27 فوریه 2020 برگزار شود، یک رویداد گسترده و مهم در صنعت موبایل است که به طور معمول بسیاری از تولیدکنندگان چینی هر ساله در آن شرکت می‌کنند. در واقع لغو این رویداد می‌تواند خسارتی بالغ بر 495 میلیون یورو برای اقتصاد بارسلونا به همراه داشته باشد.

https://mag.charkhoneh.com/8127
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *