کارمندان اپل برای زمان انتظارشان در بخش امنیتی فروشگاه هم حقوق دریافت می‌کنند

مجله چارخونه » فناوری » کارمندان اپل برای زمان انتظارشان در بخش امنیتی فروشگاه هم حقوق دریافت می‌کنند
کارمندان اپل برای زمان انتظارشان در بخش امنیتی فروشگاه هم حقوق دریافت می‌کنند
فهرست محتوا

روزنامه لوس آنجلس تایمز، با انتشار گزارشی از قانون جدیدی برای افزایش حقوق کارمندان اپل در راستای رای جدید دیوان عالی کالیفرنیا خبر داده است. به موجب این قانون، کارمندان اپل باید برای زمانی که در انتهای شیفت کاری خود برای بازرسی بدنی می‌گذارند، حقوق دریافت کنند.

تأنی کانتیل ساکائویی رییس دادگستری دیوان عالی در نتیجه‌گیری تصمیم دادگاه برای پروند شاکیان اپل درج کرد که زمان اجباری انتظار کارمندان این شرکت در بخش امنیتی شرکت اپل و جستجوی اجباری کیف‌ها و بسته‌ها یا دستگاه‌های هوشمند برند اپل آن‌ها، باید به عنوان ساعت کاری محاسبه شود.

به گزارش مجله چارخونه، سیاست کاری اپل، کارمندان این شرکت را وادار می‌کند که پس از پایان ساعت کاری خود و پیش از خروج از فروشگاه از بخش امنیتی عبور کنند و تحت بازرسی قرار بگیرند.

این سیاست کاری از کارمندان می‌خواهد که علاوه بر بازرسی همه کیف‌ها و بسته‌هایشان، هر گونه محصولات هوشمندی که در این شرکت به فروش می‌رسد را قبل از خروج از فروشگاه در بخش بازرسی قرار داده و حتی شماره سریال دستگاه‌های هوشمند شخصی خود را که به برند اپل متعلق است، قبل از خروج توسط مدیران یا ماموران امنیتی این شرکت تأیید کنند.

کارمندان این شرکت اظهار کرده‌اند که بر اساس این سیاست‌های کاری در روزهای شلوغی فروشگاه، زمان انتظار آن‌ها در بخش امنیتی ممکن است تا 45 دقیقه هم به طول بیانجامد تا بتوانند یکی از ماموران امنیتی و یا مدیران شرکت را برای بازرسی و تأیید پیدا کنند. اپل در حال حاضر 52 شعبه در کالیفرنیا دارد.

از سوی دیگر شرکت اپل در دفاع از خود می‌گوید که کارمندان فروشگاه می‌توانند به اختیار خود لوازم شخصی با برند این فروشگاه را به همراه نیاورند و از بازرسی‌ها معاف شوند. این شرکت همچنین معتقد است که این سیاست که دادگاه از آن با عنوان ” دور از دسترس” یاد می‌کند، به نفع کارمندانی است که مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

اما دادگاه در این خصوص می‌گوید که این اظهارات اپل کاملاً با توصیفاتی که در شعارهایش می‌دهد متناقض است. این شرکت در دفاعیاتش آی‌فون را به عنوان عنصری غیرضروری برای کارمندانش می‌داند که می‌توانند با خود به همراه نیاورند. در حالی که در شعارهای تبلیغاتی این شرکت، از محصولات اپل به عنوان جامعه‌ای یکپارچه و عضوی غیر قابل جداشدنی از کاربران یاد می‌کند.

گروهی از کارمندان اپل علیه این شرکت اقدام به تشکیل دادخواست کردند و دادگاه تجدیدنظر نهم در ایالات متحده از دیوان عالی ایالتی خواسته تا تعیین کند که آیا قانون ایالت کالیفرنیا، شرکت اپل را مستلزم جبران خسارت کارمندان برای این زمان انتظار می‌کند یا خیر.

لس‌آنجلس تایمز در این خصوص توضیح می‌دهد که تصمیم دادگاه عالی کالیفرنیا قابل بازگشت نیست و پرونده هم اکنون برای اجرای دادرسی به دادگاه ایالتی کالیفرنیا ارجاع داده شده‌است. اپل تاکنون در این خصوص اظهار نظری نکرده و سؤالات خبرنگاران را بی پاسخ گذاشته‌است. اما با رأی این دادگاه شکی باقی نمانده که این شرکت مستلزم پرداخت حقوق بیشتر برای کارکنان در زمان انتظار برای بازرسی خواهد بود مگر این که سیاست‌های امنیتی خود را تغییر بدهد.

https://mag.charkhoneh.com/8135
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *