شرکت Promono MVNO سنگال به دنبال راه اندازی خدمات پولی تلفن همراه

مجله چارخونه » خبر » اپراتورها » شرکت Promono MVNO سنگال به دنبال راه اندازی خدمات پولی تلفن همراه
شرکت Promono MVNO سنگال به دنبال راه اندازی خدمات پولی تلفن همراه
فهرست محتوا

بر اساس گزارشات منتشر شده از آژانس اکوفین و پس از تأخیر به وجود آمده در خدمات شرکت سنگالی Promono MVNO، مالکین این شرکت از طرحی برای انتقال وجه موبایلی در این کشور پرده برداری کردند.

به گزارش مجله چارخونه، این طرح که با نام تجاری Procash شناخته می‌شود، پس از بهره برداری، با تعداد زیادی از سیستم عامل‌های پلتفرم‌های ارائه شده توسط اپراتورها و سرویس‌های خدماتی دیگر، رقابت خواهد کرد.

رقبای این طرح شرکت‌های اورنج مانی، فری‌مانی و ای‌مانی هستند که توسط اپراتور اکسپرسو اداره می‌شوند. این خبرگزاری همچنین خاطرنشان کرد شرکت تلکام که مالک Promobile است، قصد دارد خدمات انتقال وجه نقد و سرویس‌های پرداخت آنلاین را هم در پلتفرم خود بگنجاند.

Promobile در سال 2017 با مشارکت دو شرکت دیگر مجوزهای لازم در این خصوص را دریافت کرد و در پی آن قرار بود در اوایل سال 2019 فعالیت‌های تجاری خود را با عنوان MVNO آغاز کند. اما در سال 2018 در پی موضوعات به وجود آمده در خصوص تغییر شبکه میزبان این اپراتور از Millicom به Liad Associate Free، راه اندازی اولیه این اپراتور با تأخیر همراه شد.

سنگال با وجود شرکت‌های بین المللی از جمله WorldRemit که خدمات انتقال وجه ارائه می‌دهند، به عنوان یک بازار قدرتمند در حوزه خدمات مالی تلفن‌های همراه شناخته می‌شود. شرکت WorldRemit ماه گذشته در توافقی که با شرکت Wizzal Money داشت، امکان انتقال وجه به کیف پول موبایل را به صورت مستقیم برای کاربرانش فراهم کرد.

با استناد به میانگین آمار ارقامی که توسط بانک جهانی ارائه شده، شرکت WorldRemit  نزدیک به ۶۰ درصد از بزرگسالان این کشور را فاقد اعتبار بانکی می‌داند که با حواله بین المللی، در حدود 10 درصد تولید ناخالص داخلی سنگال را تأمین می‌کند.

https://mag.charkhoneh.com/8204
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *