آخرین اپراتور انگلستان هم به شبکه 5G پیوست

مجله چارخونه » خبر » اپراتورها » آخرین اپراتور انگلستان هم به شبکه 5G پیوست
آخرین اپراتور انگلستان هم به شبکه 5G پیوست
فهرست محتوا

شرکت 3UK برای ورود به بازار رقابت‌های جهانی 5G آماده می‌شود. اگرچه جزئیات برنامه‌های این شرکت در اواخر ماه اعلام می‌شود و هنوز به طور دقیق اطلاعاتی بیرون نیامده، اما در حال حاضر هیات مدیران این شرکت متعهد شده‌اند که این اپراتور نسبت به رقبای دیگرش سرعتی دو برابری در بارگیری و پردازش داده‌ها خواهد داشت.

به گزارش مجله چارخونه، دیو دایسون مدیر عامل این شرکت در بیانیه‌ای اظهار کرده که این اپراتور به دلیل دارا بودن طیف گسترده‌تر، سرعت بارگیری داده‌ها را تا دو برابر سریع‌تر از سایر اپراتورها ارائه خواهد کرد.

این شرکت دارای 100 مگاهرتز طیف پیوسته 3.4 گیگاهرتز تا 3.8 گیگاهرتز است که به گفته آن‌ها این طیف پیوسته بارگیری سریعتر را میسر می‌کند. برای این که سرعت دوبرابری این اپراتور را بیشتر درک کنید کافیست که مقایسه‌ای با دیگر اپراتورها داشته باشید. اپراتور ودافون انگلیس حداکثر 50 مگاهرتز طیف پیوسته دارد و اپراتورهای O2 UK و EE هریک دارای حداکثر 40 مگاهرتز طیف پیوسته هستند. این یعنی سرعت بارگیری این اپراتور در شرایط ادعا شده باید حداقل دو برابر سرعت بارگیری اپراتورهای دیگر باشد.

شرکت Three در نظر دارد در ابتدای کار، شبکه 5G را در 65 شهر مختلف استقرار دهد که مهم‌ترین این شهرها عبارتند از: لندن، کاردیف، گلاسکو، منچستر، بیرمنگام، کاونتری و ناتینگهام.

جنگ میان اپراتورهای 5G در سال 2020 تازه شروع می‌شود

استقرار سرویس جدید اپراتور 5 جی در سال 2019 توسط شرکت Three مطرح شد. در واقع استقرار شبکه موبایلی این شرکت قرار بود تا پایان سال 2019 راه اندازی شود و رقبا را از میدان به در کند. اما به سبب مشکلات فنی و همچنین تأخیر در صدور مجوز آن، برنامه‌ریزی‌های شرکت 3 با تأخیر مواجه شد.

کستر مان، مدیر مسئول بخش مصرف کنندگان این شرکت در بیانیه‌ای گفته که اکنون زمان استقرار این اپراتور فرا رسیده است. به علت تأخیر در استقرار اپراتورهای این شرکت، اپراتورهای رقیب توانستند با استقرار شبکه‌های 5 جی در سال 2019 تمام توجه کاربران را به خود جذب کنند. اگرچه آخرین اپراتوری که خدمات 5G را برای دستگاه‌های هوشمند به کاربران ارائه داد شرکت 3 بوده است اما به باور کسترمان این موضوع در دراز مدت اهمیت خود را نزد کاربران از دست خواهد داد.

او عقیده دارد که نفوذ دستگاه‌های 5G بر دستگاه‌های کاربران به سبب هزینه بالای آن و همچنین عدم پشتیبانی از آی‌فون، هنوز کم است. اما بدون شک این نفوذ در سال 2020 خیلی بیشتر می‌شود. کسترمان می‌گوید نبرد واقعی بین اپراتورهای 5 جی تازه امسال به وقوع می‌پیوندد. در واقع او تأخیر به وجود آمده در استقرار اپراتور این شرکت را نکته مهمی نمی‌داند و قدرت این شرکت را در میان رقبا بالاتر از همه می‌داند. حالا باید دید ادعاهای این شرکت تا چه اندازه رنگ حقیقت به خود می‌گیرد.

https://mag.charkhoneh.com/8207
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *