گوگل بازهم نرم‌افزار پیام‌رسان ToTok را از گوگل پلی حذف کرد

مجله چارخونه » فناوری » گوگل بازهم نرم‌افزار پیام‌رسان ToTok را از گوگل پلی حذف کرد
گوگل بازهم نرم‌افزار پیام‌رسان ToTok را از گوگل پلی حذف کرد
فهرست محتوا

گوگل برای بار دوم نرم‌افزار پیام‌رسان ToTok را که ادعا شده ابزاری برای جاسوسی و در خدمت امارات متحده عربی است از پلی استور حذف کرد.

به گزارش مجله چارخونه،‌ این نرم‌افزار مدتی پیش در ماه دسامبر از اپل استور و گوگل پلی حذف‌شده بود و هنوز زمان چندانی از حذف آن نگذشته بود که مطلبی در همین خصوص در نیویورک‌تایمز منتشر شد. البته از حذف این برنامه خیلی نگذشته بود که در ژانویه امسال دوباره بی‌سر و صدا توسط گوگل بازگردانده شد؛ اما این در حالی است که ToTok همچنان در اپل استور خارج از دسترس است.

9to5google چندی پیش اخبار منتشر شده در خصوص حذف پیام‌رسان ToTok را منتشر کرد و در این مورد نامی از عاملین حذف این نرم‌افزار نیاورد؛ اما در رویارویی با خبرنگاران و در پاسخ به سؤالات در این خصوص تأیید کرد که خودش برنامه را حذف کرده است. اگرچه این شرکت هنوز توضیحی در خصوص حذف این پیام‌رسان نداده است. به گزارش نیویورک‌تایمز گوگل نخستین بار به دلیل نقض سیاست‌های نامعلوم این برنامه را حذف کرده است.

ToTok یک نرم‌افزار پیام‌رسان است که به کاربران وعده پیام‌رسانی و تماس‌های سریع، رایگان و امن را داده بود. این پیام‌رسان تاکنون توسط میلیون‌ها نفر در ایالات‌متحده عربی و کشورهای دیگر خاورمیانه بارگذاری شده است.

درواقع این نرم‌افزار پیام‌رسان اندکی پیش از حذف یکی از پربازدیدترین نرم‌افزارها در میان شبکه‌های اجتماعی در ایالات‌متحده آمریکا به شمار می‌رفت و توسط عده بسیاری بارگذاری شده بود؛ اما بر اساس تحقیقات گسترده نیویورک‌تایمز، مشخص شد که این پیام‌رسان به دولت امارات متحده عربی اجازه جاسوسی از اطلاعات کاربران را می‌دهد.

ToTok ادعاهای جاسوسی را رد می‌کند

البته این ادعاها توسط ToTok رد شد. در بیانیه‌ای که این شرکت در ماه دسامبر منتشر کرد این‌گونه نوشته شده: ما نه‌تنها به امنیت و حریم خصوصی افراد احترام می‌گذاریم، بلکه کاربران ما بر اطلاعاتی که منتشر می‌کنند کنترل کامل دارند و به اختیار خود مطالب مورد نظرشان را به اشتراک می‌گذارند.

هنوز از سرنوشت این نرم‌افزار پیام‌رسانی خبری نیست؛ اما درهرصورت باید منتظر باشیم تا ببینیم گوگل و اپل چه روندی را در خصوص این شرکت در پیش خواهند گرفت.

https://mag.charkhoneh.com/8210
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *