آنتن 5 جی قربانی کرونا شد

مجله چارخونه » فناوری » آنتن 5 جی قربانی کرونا شد
آنتن 5 جی قربانی کرونا شد
فهرست محتوا

مدتی است که نگرانی‌هایی در خصوص تاثیر فناوری‌های بیسیم بر سلامتی انسان‌ها ایجاد شده‌است. عده بسیاری بر این باور هستند که امواج رادیویی می‌توانند تاثیر منفی بر سلامت انسان‌ها داشته باشند. اکنون با راه اندازی پهنای باند 5جی که با تکیه بر فرکانس‌های کوتاه‌تر اما قدرتمندتر بر پا شده است این نگرانی‌ها تقویت شده‌اند.

به گزارش مجله چارخونه، از سوی دیگر شیوع بیماری کوید-19 و همه گیری بیش از حد آن به شایعات پیرامون احتمال ایجاد این بیماری توسط آنتن‌های 5 جی دامن زده‌است به گونه‌ای که چندی پیش فردی در انگلستان یکی از آنتن‌های 5جی را به آتش کشیده است. با مشاهده این اقدام خشونت آمیز مقامات انگلستان بر آن شدند تا با صدور بیانیه‌ای صحت این ادعا را رد کنند و به مردم در این خصوص اطمینان بدهند. ناگفته نماند که تاکنون مطالعات بسیاری در این خصوص انجام شده و در تمامی این مطالعات 5جی برای انسان‌ها بی خطر نشان داده شده است.

بر اساس گزارش روزنامه دیلی میل، ویدئوهای به آتش کشیده شدن این آنتن 5جی توسط یک حساب کاربری گروهی در فیسبوک به نمایش گذاشته شده‌است. این حساب کاربری با نمایش این فیلم‌ها ادعا می‌کند که امواج رادیویی 5جی به آتش کشیده شده در حال ایجاد جرقه‌هایی از کروناویروس هستند. البته پس از این اقدام این حساب کاربری توسط فیسبوک و به دلیل نقض سیاست‌های این شرکت و پتانسیل آسیب رساندن به جهان حذف شد.

همچنین شرکت موبایل انگلستان که یکی از نمایندگان اصلی ارائه دهنده شبکه 5 جی است در این خصوص ابراز نگرانی کرده و می‌گوید شایعات اخیر در خصوص پهنای باند 5 جی به کارمندان اصلی و کلیدی شرکت همچنین زیرساخت‌ها آسیب زیادی وارد ساخته است.

با افزایش بی رویه تعداد مبتلایان و تلفات ناشی از کرونا، شایعات پیرامون این بیماری و نحوه به وجود آمدن این ویروس هر روز در حال افزایش است. شاید بهتر باشد به جای دامن زدن به شایعات و اخذ تصمیمات نابخردانه آنی صبوری پیشه کنیم تا با یاری هم کرونا را شکست دهیم.

https://mag.charkhoneh.com/8296
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *