ضرر ۶۰ میلیون دلاری هواوی از گوشی‌های تاشوی Mate XS

مجله چارخونه » خبر » دنیای گوشی » ضرر ۶۰ میلیون دلاری هواوی از گوشی‌های تاشوی Mate XS
ضرر ۶۰ میلیون دلاری هواوی از گوشی‌های تاشوی Mate XS
فهرست محتوا

بدون تردید ایجاد زمینه‌های جدید و آینده نگر در فناوری‌های روز در عین حال که هیجان انگیز است، هزینه بر و ریسکی هم هست. دستگاه‌های هوشمند تاشو هم از این قضیه مستثنی نیستند. پیشگامان بسیاری در این عرصه پا نهاده‌اند و شکی نداریم که هزینه‌های قابل توجهی در زمینه تحقیق و توسعه این فناوری خرج شده‌است. اگرچه هم اینک این فناوری‌های نسل اول هم اینک به عرصه ظهور پیوسته‌اند و در ویترین مغازه‌ها به چشم می‌خورند اما هنوز هم از قیمت‌های گزافی برخوردارند که تاوان تحقیقات و تلاش به وفور سازندگانشان است.

به گزارش مجله چارخونه، یوچنگدونگ مدیرعامل فناوری‌های هواوی در همین زمینه می‌گوید که از زمان عرضه دستگاه Mate XS در ماه فوریه تاکنون این شرکت در حدود 60 تا 70 میلین دلار ضرر کرده است. او در همین خصوص توضیح داده که فروش این گوشی حتی با قیمت خرده فروشی 16999 یوان یعنی معادل 2400 دلار هم به صرفه نیست و تولید و عرضه آن به مصرف کننده خیلی بیشتر از این هزینه برمی‌دارد.

عدم استقبال بازار از گوشی‌های تاشو لمسی

نکته اینجاست که ما در حقیقت هنوز نمی‌توانیم درک کاملی از رفتار پیشگامان این عرصه از جمله هواوی یا سامسونگ داشته باشیم. در واقع ریسک‌هایی که این شرکت‌های یکه تاز دنیا هر روزه در این زمینه انجام می‌دهند برایمان عجیب و باورنکردنی است. اما باید بدانید این ریسک‌ها بخشی از اصول مهم تجارت به شمار می‌روند و بدون وجود آن‌ها هیچ یک از ابرشرکت‌های بزرگ دنیا هم قادر به پیشرفت نخواهند بود.

اگر خاطرتان باشد دستگاه‌های Mate x به محض معرفی در نمایشگاه MWC 2019 از میدان به در شدند. این دستگاه‌ها زمانی شکست خوردند که در ابتدایی ترین مراحل تولید خود بودند و  تعداد معدودی از افراد مجاز به لمس نمونه اولیه آن‌ها شده بودند.

فروش Mate X تنها در ماه نوامبر صورت گرفت و فقط هم به بازار چین محدود شد. اما امسال شاهد ورود Mate Xs با چیپست جدید و پشتیبانی از شبکه 5جی بودیم که بازده تولید آن به وضوح بهتر است و خیلی سریع‌تر و بهتر به فروش می‌رسد. اما متاسفانه به نظر می‌رسد حتی این حجم فروش افزایش یافته هم برای به سودرسی هوآوی کافی نیست و این شرکت فعلا باید ضرر مضاعف آن را تحمل کند. البته شرایط کرونایی جهان نیز نسبت به این عدم استقبال بی‌تاثیر نیست. اما مطمئنا با رشد روزافزون فناوری در آینده نزدیک به مراحل سودآوری آن هم خواهند رسید. حالا باید منتظر باشیم تا ببینیم شرکت قدرتمند هواوی چگونه از پس این مشکلات برمی‌آید.

https://mag.charkhoneh.com/8339
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *