آتش زدن آنتن‌های 5 جی به هلند هم کشیده شد

مجله چارخونه » فناوری » آتش زدن آنتن‌های 5 جی به هلند هم کشیده شد
آتش زدن آنتن‌های 5 جی به هلند هم کشیده شد
فهرست محتوا

نگرانی‌ها در خصوص شیوع بیش از حد ویروس کرونا در جهان روز به روز در حال افزایش است به گونه‌ای که هفته گذشته فردی که آنتن‌های 5 جی را مسبب به وجود آمدن این ویروس می‌دانست یکی از برج‌های مخابراتی 5 جی را آتش زده بود.

به گزارش مجله چارخونه، گویا این پدیده بحرانی فقط مخصوص انگلستان نیست. به گزارش رویترز برخی افراد مهاجم در هلند چند برج سلولی را به آتش کشیده‌اند و خرابکاری‌هایی در هفته‌های گذشته به وجود آورده‌اند که فقط چهار مورد از آن‌ها در هفته گذشته رخ داده است.

از آن‌جا که حداقل در یکی از این خرابکاری‌ها شعارهایی با مضمون مخالف علیه فناوری‌های جدید بیسیم به گوش رسیده‌است، احتمال می‌رود این حوادث با هراس کرونا بر علیه شبکه 5 جی دامن زده شده‌اند. اگرچه هنوز ابعاد این حملات به وضوح مشخص نشده است اما نهاد برقرار کننده امنیت ملی و مبارزه با تروریسم در هلند NCTV گفته که حوادث گوناگونی در این زمینه رخ داده‌است.

به گزارش این نهاد از زمان اعلام برنامه‌هایی در خصوص استقرار شبکه‌های مخابراتی جدید در سال 2019، اعتراضاتی بر علیه این فناوری نوظهور در هلند به وجود آمده است. اما این اعتراضات هرگز به اقدامات خشونت آمیز منجر نشده بود. مقامات هلند در این خصوص به مردم هشدارهایی داده‌اند و متذکر شده‌اند که این گونه اقدامات می‌تواند به شبکه‌های ارتباطی از جمله خدمات اضطراری آسیب وارد کند. آن‌ها همچنین اظهار کرده‌اند که برای مقابله با این اقدامات خشونت آمیز با پلیس و شرکت‌های ارائه دهنده 5 جی در تماس نزدیک هستند.

آیا آنتن‌های 5 جی واقعا مضرند؟

البته هنوز به واقع مشخص نیست که آیا این حملات با هدف ارتباط بین 5G و کوید-19 صورت گرفته و یا فقط هراس عمومی است که در بهره گیری از استانداردهای نوین در شبکه‌های بیسیم فعال شده است.

اما در هر دو صورت هنوز هیچ مدرک اثبات شده‌ای دال بر مضر بودن شبکه‌ها و آنتن‌های 5 جی از سوی محققان به دست نیامده است. سیگنال فرکانس‌های بالاتر به گونه‌ای مسدود می‌شوند که حتی به لایه داخلی پوست نیز نفوذ نمی‌کنند. از سوی دیگر شبکه‌های سلولی با چنان قدرت کمی کار می‌کنند که در معرض تابش حتی از محدوده ایمنی هم پایین‌تر هستند. به عبارت دیگر به طور قطع می‌توان گفت که این حملات ناشی از ترس غیرمنطقی است و نه واقعیت. اما متأسفانه تعداد فزاینده حوادث حاکی از آن است که این حملات به این زودی‌ها متوقف نخواهند شد.

https://mag.charkhoneh.com/8359
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *