بنیانگذار اینستاگرام به دنبال ردیابی کرونا

مجله چارخونه » فناوری » بنیانگذار اینستاگرام به دنبال ردیابی کرونا
بنیانگذار اینستاگرام به دنبال ردیابی کرونا
فهرست محتوا

بنیانگذاران اینستاگرام با استفاده از داده‌ها و اطلاعات مربوط به کرونا وبسایتی ایجاد کرده‌اند تا چگونگی شیوع کوید-19 را در هر یک از ایالت‌های مختلف آمریکا ردیابی کنند.

به گزارش مجله چارخونه، این وب‌سایت که RT.Live نام دارد، از آماری که در اپیدمیولوژی با عنوان تعداد تولید مثل موثر شناخته می‌شود، استفاده می‌کند. در واقع با این روش میانگین تعداد نفراتی که می‌توانند از طریق یک فرد آلوده به کرونا به این بیماری دچار شوند را ردیابی می‌کنند.

کوین سیستروم مدیرعامل سابق اینستاگرام به بلومبرگ گفته که ما تلاش می‌کنیم این موضوع پیچیده را به یک عدد ساده و قابل درک تبدیل کنیم که هر فردی در هر لحظه و هرکجا بتواند آن را از خانه خود مشاهده و درک کند.

پروژه ردیابی کرونا

پروژه ردیابی کوید که اطلاعات آن توسط وبسایت RT.Live به دست می‌آید، به نوعی یک ابتکار عمل داوطلبانه است که داده‌ها را از طریق منابع شناخته شده معتبر از جمله اطلاعات مربوط به بهداشت عمومی کسب می‌کند و جزئیات مربوط به هر ایالت را از جمله تعداد آزمایش‌های کوید-19 که گرفته شده و نتایج مثبت یا منفی آن همچنین تعداد افراد بستری شده و مرگ و میر ناشی از این بیماری را جمع آوری می‌کند.

سیستروم همچنین به بلومبرگ گفته که هدف این وبسایت کمک به درک بهتر مردم به چگونگی شیوع کرونا در یک جامعه و سطح بومی است. سیستروم به همراه مایک کریگر یکی دیگر از بنیانگذاران اینستاگرام در سال 2008 یعنی 6 سال پس از دستیابی به اینستاگرام توسط فیسبوک این شرکت را ترک کردند. به گزارش بلومبرگ هیچ یک از این دو تا پیش از این هیچ گونه اطلاعات و پیش زمینه ای در خصوص مسائل مربوط به علم پزشکی و سلامتی و اپیدمیولوژی نداشته‌اند.

https://mag.charkhoneh.com/8524
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *