حساب‌ ۵۰۰ هزار نفر از کاربران زوم توسط هکرها فروخته شد

مجله چارخونه » فناوری » حساب‌ ۵۰۰ هزار نفر از کاربران زوم توسط هکرها فروخته شد
حساب‌ ۵۰۰ هزار نفر از کاربران زوم توسط هکرها فروخته شد
فهرست محتوا

اگرچه انفجار اخبار در مورد یک برنامه در حالت کلی یک اتفاق خوب به شمار می‌رود که سبب معروفیت هرچه بیشتر آن برنامه می‌شود اما در مورد زوم این گونه نبوده است. متاسفانه اخبار بد زوم دیگر از حد گذشته و تنها اخباری که به تازگی در مورد این اپلیکیشن پرطرفدار شنیده می‌شود اخبار بد و نقص امنیتی و حریم خصوصی آن است که می‌تواند حساب‌های کاربری کاربران را به خطر بیاندازد.

به گزارش مجله چارخونه، بر اساس اخبار رسیده از Bleeping Computer به نظر می‌رسد که بیش از نیم میلیون حساب کاربری زوم در شبکه سیاه و انجمن هکرها فروخته شده‌اند. این موضوع برای زوم که به تازگی با مشکلات مسائل امنیتی دست و پنجه نرم می‌کرد نمی‌تواند خبر خوبی باشد حتی اگر مقصر اصلی قضیه هم نباشد.

این بار زوم مقصر اصلی ماجرای هک نیست

البته این بار نباید اعتبار زوم را زیر سؤال ببریم چرا که به نظر می‌رسد زوم در این جریان دخالتی نداشته و این هک‌ها لزوماً به سبب نقص فنی برنامه زوم نبوده‌اند. گویا اختیار این حساب‌های کاربری در حملات هکری دیگری به سرقت رفته‌اند. هکرهای مهاجم از اعتبار حساب‌های هک شده ناشی از موارد قبلی استفاده کرده و آن‌ها را در زوم به کار برده‌اند. در واقع کاربرانی که برای حساب‌های کاربری مختلف خود از یک رمز عبور استفاده کرده‌اند قربانی این حملات شده‌اند.

به بیان دیگر هکرها ابتدا حساب‌های کاربری برنامه‌های دیگری را هک کرده‌اند و از آن‌جا که بسیاری از افراد از یک رمز عبور برای حساب‌های کاربری مختلف خود استفاده می‌کنند، آن‌ها را در زوم امتحان کرده‌اند تا ببینند کار می‌کنند یا خیر. سپس حساب‌های کاربری که در زوم کار می‌کردند را در لیستی جمع آوری کرده و به سایر هکرها فروختند. البته فکر نکنید که این حساب‌های کاربری به قیمت بالایی فروخته شدند. بسیاری از این حساب‌ها حتی به رایگان و فقط به منظور ایجاد دردسر برای زوم منتشر شده است.

با این تفاسیر اگر شما هم از میان کاربران زوم هستید شاید بهتر است رمز عبور خود را تغییر دهید. پیشنهاد ما این است که برای حساب‌های کاربری مختلف خود از رمزهای گوناگونی استفاده کنید و برای راحتی خود از یک رمز عبور ثابت در تمامی حساب‌های خود استفاده نکنید. در این صورت اگر یکی از حساب‌های کاربری شما هک شده باشد لازم نیست نگران هک شدن حساب‌های کاربری دیگرتان هم باشید.

https://mag.charkhoneh.com/8574
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *