نقص سیستم امنیتی برنامه ایمیل اپل برای کاربران خطری ندارد

مجله چارخونه » فناوری » نقص سیستم امنیتی برنامه ایمیل اپل برای کاربران خطری ندارد
نقص سیستم امنیتی برنامه ایمیل اپل برای کاربران خطری ندارد
فهرست محتوا

چندی پیش با حمله سایبری هکرها به برنامه ایمیل اپل، سیستم امنیتی دستگاه‌های هوشمند این شرکت به شدت زیر سوال رفت. اما حالا بر اساس اظهارات جدید اپل این نقص امنیتی هیچ گونه خطر جدی برای کاربران نداشته و سیستم قدرتمند اپل همچنان به مبارزه با هکرها می‌پردازد.

به گزارش مجله چارخونه و بر اساس گزارش‌های رسیده از اپل، در تحقیقات داخلی این شرکت هیج مدرکی دال بر نقص برنامه‌های فنی این شرکت در خصوص برنامه ایمیل اپل به دست نیامده است. اپل با اشاره به این موضوع هرگونه ادعایی مبنی بر اجازه نفوذ هکرها به دستگاه‌های هوشمند کاربران و آلوده کردن آن‌ها و سرقت اطلاعات کاربران را رد کرده است.

از سوی دیگر یکی از نمایندگان اپل با تاکید بر ضعف امنیتی آشکار شده توسط شرکت امنیت سایبری ZecOps اظهار کرد که این شکاف امنیتی هیچ گونه تهدید فوری و خطرناکی برای کاربران ایجاد نکرده‌است. این شرکت تجهیزات امنیتی ادعا می‌کند که عملکرد این هکرها به گونه‌ای طراحی شده که به مهاجمان اینترنتی اجازه داده که یک ایمیل به کاربران ارسال کنند تا حافظه دستگاهشان را خالی کند.

اپل در این خصوص می‌گوید كه تمام گزارشات مربوط به ضعف امنیتی را جدی گرفته و به همین دلیل گزارش محققان را به طور كامل بررسی كرده است. این شرکت می‌گوید براساس اطلاعات ارائه شده ، نتیجه گرفته است كه این مسائل خطری فوری جدی برای کاربران ایجاد نمی‌کند.

اپل همچنین اظهار کرد: محققان سه نسخه مختلف مخرب در این ایمیل شناسایی کردند. اما هیچ یک از آن‌ها به تنهایی برای دور زدن حلقه امنیتی آی‌فون و آی‌پد کافی نبودند. در واقع هیچ مدرک مستدلی مبنی بر استفاده از این ایمیل مخرب بر علیه کاربران پیدا نشده است. همچنین این شرکت می‌گوید که در به روز رسانی نسخه بعدی نرم افزار این شرکت به مقابله با این مشکلات احتمالی شناسایی شده پرداخته است.

https://mag.charkhoneh.com/8843
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *