آی‌فون‌‌های 5جی سرعت‌های مختلفی در کشورهای مختلف جهان دارند

مجله چارخونه » خبر » دنیای گوشی » آی‌فون‌‌های 5جی سرعت‌های مختلفی در کشورهای مختلف جهان دارند
آی‌فون‌‌های 5جی سرعت‌های مختلفی در کشورهای مختلف جهان دارند
فهرست محتوا

آیا می‌دانستید که همه فرکانس‌های 5جی برابر نیستند؟ بر اساس گزارش‌های به دست آمده از Cult Of Mac به نظر می‌رسد کاربران آی‌فون 12 بسته به منطقه سکونتشان سرعت‌های متفاوتی از شبکه 5 جی را به نسبت دیگر نقاط جهان تجربه می‌کنند.

به گزارش مجله چارخونه براساس این اخبار گویا کاربران آی‌فون از این پس می‌توانند آی‌‌فون‌های 5جی اپل را بر اساس منطقه مورد نظرشان در فرکانس‌های مبتنی بر موج 6 گیگاهرتز یا موج mmWave تهیه کنند. این در حالی است که اکنون بسیاری از دستگاه‌های هوشمند موجود در بازار که به تکنولوژی 5جی مجهز هستند از هر دو موج 5جی پشتیبانی می‌کنند و انتخاب موج مورد نظر را در هر زمان به عهده کاربران گذاشته‌اند.

تفاوت دو موج مختلف تکنولوژی 5جی در کجاست؟

بد نیست توضیح کوتاهی هم در خصوص این دو موج برای کاربرانی که هنوز با آن‌ها آشنایی ندارند اضافه کنیم. تکنولوژی 5جی در حال حاضر مبتنی بر دو موج مختلف 6 گیگاهرتز و mmWave ارائه می‌شود. موج 6 گیگاهرتزی می‌تواند سرعت تا حدکثر 900 مگابایت بر ثانیه را به کاربران ارائه دهد و پوشش بیشتری داشته باشد. به علاوه توانایی نفوذ به اجسام جامد مانند دیوارها را هم دارد.

اما موج دوم یعنی mmWave توانایی ارائه سرعت‌های بالاتر را دارد. به گونه‌ای که گفته می‌شود از لحاظ تئوری این موج می‌تواند سرعتی در حدود 5 گیگابایت بر ثانیه به کاربران ارائه دهد. اما این موج برخلاف موج اول دامنه کوتاه‌تری دارد و ممکن است در عبور از اجسام جامد مانند دیوارها خوب عمل نکند.

طول موج‌ها مختلف در کشورهای مختلف

در این میان کشورهای مختلف برای استفاده از تکنولوژی 5جی قوانین متفاوتی را وضع کرده‌اند و هر یک استفاده از طول موج مشخصی را به تصویب رسانده‌اند. برخی از کشورها فقط از موج 6 گیگ پشتیبانی می‌کنند و برخی هم فقط موج دوم را ارائه می‌دهند. البته ناگفته نماند بسیاری از کشورها هم مجوز استفاده از هر دو موج را صادر کرده‌اند و از هردو پشتیبانی می‌کنند.

از سوی دیگر شرکت‌های مخابراتی هم هر کدام از یکی از این دو موج پشتیبانی می‌کنند..  برخی ترجیح دادند از موج 6 گیگاهرتز با دامنه وسیع تر و سرعت کمتر استفاده کنند و برخی دیگر دامنه کمتر اما سرعت بالاتر را در الویت قرار داده‌اند.

حالا گزارش‌های جدید حاکی از آن است که آی‌فون 12 برای کاربران مختلف خود در کشورها و مناطق گوناگون بسته به نیازشان طول موج مورد نظر را با دستگاه‌های هوشمندش ارائه می‌دهد. اگرچه بی شک هر دو موج تکنولوژی 5جی سرعتی مافوق ال تی ای خواهند داشت. اما یقینا اگر این تصمیم اپل صحت داشته باشد بحث برانگیز خواهد شد. به هر حال به نظر می‌رسد کاربران اپل باید در این خصوص شرکت‌های مخابراتی شهر یا منطقه محل سکونت خود را سرزنش یا ستایش کنند.

https://mag.charkhoneh.com/8876
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *