کاهش 22 درصدی فروش بازار گوشی چین در فصل 2020

مجله چارخونه » خبر » دنیای گوشی » کاهش 22 درصدی فروش بازار گوشی چین در فصل 2020
کاهش 22 درصدی فروش بازار گوشی چین در فصل 2020
فهرست محتوا

براساس آخرین گزارش‌های رسیده از Counterpoint Research، فروش تلفن‌های هوشمند در چین سخت‌ترین فصل خود را در تاریخ این کشور تجربه کرده است.

به گزارش مجله چارخونه، اگر بخواهیم فروش تلفن‌های هوشمند چین را در سه ماهه اول سال با مدت زمان مشابه در سال گذشته مقایسه کنیم به کاهش 22 درصدی در فروش می‌رسیم. همانطور که انتظار می‌رفت همه‌گیری ویروس کشنده کرونا عامل اصلی افت فروش دستگاه‌های هوشمند در چین به شمار می‌رود.

با نگاهی به تقویم فروش این کشور به راحتی می‌توان متوجه شد که این کشور فقط در ماه فوریه با 35 درصد کاهش صادرات مواجه شده‌است که این افت فروش برای کشوری چون چین که یکی از قطب‌های بزرگ صادرات دنیا به شمار می‌رود فاجعه به شمار می‌رود. اما از سوی دیگر فروش محصولات آنلاین در این کشور با 20 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به حدود 50 درصد رسیده است که کورسوی امیدی برای بازار آشفته چین به شمار می‌رود.

افزایش فروش هواوی در سه ماهه اول سال

در میان این همه هرج و مرج اقتصادی در دنیا، هواوی تنها شرکتی است که با افزایش 6 درصدی در فروش محصولات خود مواجه شده است. این در حالی است که در همین زمان شرکت‌های ابر قدرت دیگر دنیا همچنان با کاهش شدید فروش مواجه بودند. به عنوان مثال اپل با 1 درصد، ویوو با 27 درصد، اپو با 30 درصد و شیاومی با 35 درصد کاهش فروش روبه‌رو شده و دچار مشکلات عدیده‌ای بوده‌اند. از سوی دیگر اگر بخواهیم از نظر سهم فروش در بازارهای جهانی به قضیه نگاه کنیم، شرکت‌های یاد شده در مجموع 93 درصد از کل فروش بازار را از آن خود دارند و این در حالیست که در این میان هواوی به تنهایی در حدود 40 درصد از آن را به خود اختصاص داده است.

ناگفته نماند آی‌فون 11 در همین بازار آشفته لقب بیشترین فروش را در ماه‌های ژانویه تا فوریه به خود اختصاص داده‌است و برای هفتمین ماه متوالی یکه تاز فروش در بازار شده‌است. از سوی دیگر نسخه 5G هواوی Mate 3 و Honor X9  و Nova 6 Series  هم پس از آی‌فون 11 برترین‌های فروش بازار در همین زمان بوده‌اند.

خلاصه هواوی که تا پیش از به وجود آمدن بحران کرونا با شدیدترین تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده روبه‌رو شده بود، فعلاً یکه تاز بازار فروش شده‌است. با این شرایط حالا باید دید در نهایت اقتصاد بازار موبایل چین با وجود بحران کوید-19 به کجا می‌رسد.

https://mag.charkhoneh.com/8900
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *