استفاده از برنامه ردیابی تردد کاربران برای تمام کارمندان هندوستان اجباری شد

مجله چارخونه » فناوری » استفاده از برنامه ردیابی تردد کاربران برای تمام کارمندان هندوستان اجباری شد
استفاده از برنامه ردیابی تردد کاربران برای تمام کارمندان هندوستان اجباری شد
فهرست محتوا

همان گونه که در مطالب قبلی گفتیم، بسیاری از کشورهای جهان برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا به برنامه‌های ردیابی تردد کاربران رو آورده‌اند. البته استفاده از این برنامه‌ها هنوز در بسیاری از مناطق به صورت داوطلبانه صورت می‌گیرد و دولت‌ها تاکنون سعی کرده‌اند که کاربران را وادار به استفاده نکنند.

اما به گزارش مجله چارخونه گویا دولت هندوستان استفاده از برنامه ردیابی تردد کاربران را در این کشور اجباری کرده‌است. بر اساس اعلام مقامات مسول در این کشور از تاریخ 4 مه تمام کارگران و کارمندان اعم از کسانی که در شرکت‌های دولتی یا خصوصی کار می‌کنند باید از برنامه ردیابی تردد این کشور تحت عنوان Aarogya Setu استفاده کنند. بر اساس اظهارات مقامات این کشور شرکت‌ها و مقامات دولتی مسئولیت اجرای این قانون را بر عهده خواهند داشت و در صورت سهل انگاری در اجرای آن مجازات خواهند شد.

دولت هند نگران افکار عمومی نیست

برنامه ردیابی تردد کاربران در هندوستان تا کنون 80 میلیون بارگذاری شده‌است. اما هدف مقامات این است که علاوه بر این که تمام کاربران تلفن‌های هوشمند این کشور که بالغ بر 350 میلیون نفر هستند از آن استفاده کنند بلکه همه کاربرانی که از تلفن‌های همراه ساده و قدیمی هم استفاده می‌کنند بتوانند توسط سیستم صوتی تعاملی از امکانات این سیستم بهره ببرند.

پذیرش گسترش استفاده از برنامه‌های ردیابی تردد مخاطبین می‌تواند در همه کشورهای جهان اقدامی حیاتی در جلوگیری از شیوع بیماری کوید-19 باشد. در واقع این اقدام تا زمان آماده شدن واکسن این بیماری می‌تواند نقش بسزایی در حذف یا کاهش قرنطینه اجباری در کشورهای مختلف داشته باشد. اما با این وجود دولت‌ها برای کاهش نگرانی افکار عمومی در نظارت گسترده دولت بر فعالیت‌هایشان، هنوز از اجباری شدن آن خودداری کرده‌اند. ولی گویا دولت هند اصلاً نگران ادراک عمومی نیست.

جای تعجبی ندارد که فعالان حقوق بشری و حریم خصوصی کاربران اصلاً از این اقدام راضی نیستند. اگرچه این برنامه با هویت دستگاه‌ها به صورت ناشناس برخورد می‌کنند و سوابق رمزگذاری شده هم توسط تعاملات بلوتوثی با سایر دستگاه‌ها ذخیره می‌شوند اما با این وجود سازمان آزادی اینترنت بر این باور است که این برنامه مطابق استانداردهای محافظت از داده‌های شخصی کاربران نیست و شفافیت کافی برای الگوریتم‌ها ارائه نمی‌دهد.

از سوی دیگر موزیلا هم در خصوص استفاده از این اپ هشدار داده و گفته که به طور قطع مطمئن نیست که چگونه می‌توان از داده‌های Aarogya Setu استفاده کرد. همچنین این شرکت گفته که در این برنامه قوانین حفظ حریم شخصی کافی برای محافظت از داده‌های کاربران وجود ندارد. البته این امر لزوماً منجر به سوء استفاده از قدرت آن نمی‌شود و از سوی دیگر این دلایل حتی اگر هم اثبات شوند مستندات کافی برای متوقف ساختن این اقدام نخواهند بود.

https://mag.charkhoneh.com/8922
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *